|
Využití sportovního zpravodajství ČTK z olympijských her ve Vancouveru 2010 v deníku Sport
Novotný, Ondřej ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Využití sportovního zpravodajství ČTK z olympijských her ve Vancouveru 2010 v deníku Sport" se zabývá mediálním pokrytím mimořádně významné sportovní události s cílem zjistit, do jaké míry je v dnešní době tištěný deník závislý na zpravodajství agentury. Na příkladu zimních olympijských her ve Vancouveru, jedné z nejvýznamnějších sportovních akcí roku 2010, mapuje produkci sportovní redakce České tiskové kanceláře a jediného specializovaného sportovního deníku v České republice. Práce se zaměřuje na komparaci olympijského zpravodajství v agenturním servisu a v deníku, přičemž se věnuje období počínajícímu týden před zahájením olympijských her a končícímu týden po jejich skončení. Práce sleduje, jak mnoho zpráv deník využíval a zdali pravidelně přebíral z ČTK určitý druh zpráv. Zároveň zkoumá, zda se zprávami z ČTK deník v případě jejich využití ještě dále pracoval, nebo je zanechal bez úpravy. Práce zachycuje, jak v době rozvoje internetových médií, které se zprávami z agentury pracují nejvíce, přistupuje k využití servisu České tiskové kanceláře tištěný deník, který nemůže jen přebírat zprávy ČTK. Kromě psaných zpráv se práce zaměřuje také na obrazovou stránku, tedy na využití fotografického servisu ČTK v deníku Sport. Zkoumá, zdali ve zpravodajství převažovaly vlastní fotografie...
|
|
Interkulturní komunikace a psaná publicistika
MATUROVÁ, Markéta
Předkládaný projekt si klade za cíl přispět k rozšíření poznatků o interkulturní komunikaci. Vzhledem k obsáhlosti dané problematiky se zabýváme problematikou interkulturní komunikace v obecné rovině a její následnou aplikací na oblast psané publicistiky. Jedním z cílů projektu je vypracování podrobné analýzy, která ukáže, jak se interkulturní komunikace uplatňuje v současných českých denících (Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo). Jako zajímavé se ukazuje i srovnání s odlišným typem denního tisku (bulvární deník Blesk a levicové Haló noviny). Materiálovým východiskem práce je jazyková analýza nashromážděného a utříděného materiálu. Rozbor se nevěnuje pouze lexikálním prostředkům, ale současně bychom chtěli upozornit na obrazná vyjadřování (frazémy), která jsou velmi důležitou součástí publicistického stylu.
|