Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace s umírajícím pacientem na interním oddělení
KUBĚNOVÁ, Nikola
Jeden z nejdůležitějších aspektů v práci sestry, který je nedílnou součástí této vykonávané profese, je komunikace. Je to základ zdravotně- sociální péče vůbec. Umět komunikovat se každý z nás učí celý život. Specifičtější pro naši profesi je umět komunikovat s člověkem umírajícím, v terminálním stádiu a jeho blízkou rodinou. Hledět na pacienta v této situaci jako na bio-psycho-socio-spirituální model a respektovat jeho potřeby. Mnohdy je pro sestry překážkou ostych, téma smrt je pro ně příliš tabuizované a nedokáží klientovi poskytnout podporu v jeho psychickém, fyzickém a sociálním stavu.Cílem práce je zmapování komunikace sestry s pacientem v terminálním stádiu nemoci, komplikace během rozhovoru, pozorování a respektování hodnot klienta. Zjistit, zda sestry na Interním oddělení přistupují k pacientům v terminálním stádiu individuálně.
Evaluace efektivity práce v zařízení Portus pro osoby s mentálním postižením
Svobodová, Eliška ; Válková, Monika (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Diplomová práce, která nese název: "Evaluace efektivity práce v zařízení Portus pro osoby s mentálním postižením" má dvě části. V první části, která je teoretická, jsou základní termíny spojené s mentálním postižením. Jsou zde: definice, klasifikace, příčiny, projevy a další termíny důležité pro obecné zasvěcení do problematiky. Dále je syndrom vyhoření, který bezesporu do sociální práce patří. V této kapitole jsme se opět seznámili s definicí, příčinami, projevy, diagnostikou či prevencí. Snažila jsem se také o čitelné oddělení syndromu vyhoření od deprese. Následující kapitola se dotkla zásad komunikace s osobami s mentálním znevýhodněním. Jsou zde vyjmenovaná základní pravidla pro příjemný a úspěšný dialog se zmíněnou cílovou skupinou. Před samotným seznámením s vybranou organizací, které je v poslední teoretické kapitole, jsem zopakovala základní dělení sociálních služeb, opřené o zákon. Detailněji jsem se zaměřila na služby, které jsou v rámci vybrané organizace poskytovány. V praktické části jsou pomocí grafů znázorněny výsledky z výzkumu, který probíhal ve vybrané organizaci Portus. Vždy jsou podkapitoly rozděleny dle respondentů (opatrovníci, zaměstnanci, klienti). Na každou cílovou skupinu respondentů byl použit speciální dotazník, který je součástí příloh, jako zbylé průvodní obrázky....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.