Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Skórovací systém v hodnocení sputa při posouzení specificity a senzitivity
Fidra, Dominika ; Trnková, Ivana (vedoucí práce) ; Maláska, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvoření skórovacího systému v hodnocení sputa pro všeobecné sestry na jednotce intenzivní péče. Je pojata jako diagnostická studie, která posuzuje schopnost skórovacího systému přesně určit probíhající stav - infekční zánětlivé onemocnění. Odebraný biologický materiál byl porovnán se zlatým standardem - mikrobiologií a dvěma nezávislými osobami. Výsledkem diagnostické studie je vytvořený a ověřený skórovací systém, kde je k jednotlivým bodovým hodnocením popsána barva, konzistence, příměsi a zápach biologického materiálu - sputa. K ověření skórovacího systému byly použity hlavní parametry diagnostického testu - senzitivita, specificita a prediktívna hodnota (pozitivní a negativní). Pro normální a hodnotu patologickou se určily mezní - cut off hodnoty, podle kterých se měnila hodnota senzitivity a specificity. Zanesením hodnot do grafu a vytvořením ROC křivky (Receiver Operating Characteristic) se zjistilo, že při cut off hodnotě 1 a 2 u prvního hodnotitele je výsledná plocha pod křivkou (AUC)=0,75. Výsledek představuje skórovací systém dle prvního hodnotitele jako test dobrý a účinný. Výzkum proběhl na Klinice anesteziologie a resuscitace ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady ve spolupráci se všeobecnými sestrami a lékaři. Klíčová slova: skórovací systém, sputum,...
Výpovědní hodnota slovního hodnocení
Svatoš, Jakub ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou slovního hodnocení na 1. stupni základní školy, jeho potenciálem objektivně vypovídat o vývoji vybraných žákových znalostí, schopností, dovedností a postojů. Výpovědní hodnotu zkoumám na základě kazuistiky, v rámci níž rekonstruuji obraz žáka pomocí textové analýzy všech deseti jeho slovních hodnocení od 1. do 5. ročníku základní školy. Dále jsem provedl kvantifikaci výroků slovního hodnocení prostřednictvím grafu s cílem predikovat jeho další vývoj. Tyto úkony byly provedeny bez kontaktu s žákem. Následným rozhovorem se žákem byl porovnán obraz žáka utvořený na základě studia dokumentů s poznatky z osobního setkání. Ve výzkumné části je upozorňováno na limitované možnosti v užívání slovního hodnocení pro vysvědčení. Práce proto předkládá také návrhy na přeformulování dílčích výroků ve zkoumaných vysvědčeních pomocí slovní zásoby, která koresponduje s RVP ZV a kterou nahlížím jako objektivně sdílený slovník všech učitelů, aniž by došlo k významovým posunům v navržených formulacích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.