Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Roman forts in Egypt
Šurinová, Miroslava ; Musil, Jiří (vedoucí práce) ; Smoláriková, Květa (oponent)
Práca sa zaoberá rímskymi fortifikáciami v Egypte. Hlavný doraz kladie na tábory légii a auxílii. Ich popis tvorí prvú časť práce. Ďalšie fortifikačné prvky, dejiny provincie i výskyt popisu fortifikácii v písomných prameňoch, ktoré zasadzujú tábory do kontextu krajiny a historických súvislostí, sú podané stručnejšie. Zahrnutá je i časť venujúca sa v stručnosti rímskemu námorníctvu. V druhej časti sa práca snaží poukázať na funkcie táborov, vývoj fortifikačného systému, podobnosti v architektúre jednotlivých táborov a architektonické paralely v ostatných provinciách Rímskej ríše.
Roman forts in Egypt
Šurinová, Miroslava ; Musil, Jiří (vedoucí práce) ; Smoláriková, Květa (oponent)
Práca sa zaoberá rímskymi fortifikáciami v Egypte. Hlavný doraz kladie na tábory légii a auxílii. Ich popis tvorí prvú časť práce. Ďalšie fortifikačné prvky, dejiny provincie i výskyt popisu fortifikácii v písomných prameňoch, ktoré zasadzujú tábory do kontextu krajiny a historických súvislostí, sú podané stručnejšie. Zahrnutá je i časť venujúca sa v stručnosti rímskemu námorníctvu. V druhej časti sa práca snaží poukázať na funkcie táborov, vývoj fortifikačného systému, podobnosti v architektúre jednotlivých táborov a architektonické paralely v ostatných provinciách Rímskej ríše.
Problematika intermodálního propojení ČR s námořními přístavy
Procházková, Markéta ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
Předmětem práce je analýza intermodálního propojení ČR s námořními přístavy. Toto propojení má pro ČR jako otevřenou ekonomiku s velkými objemy mezinárodního obchodu nedoceněný význam. Spojení mezi ČR a přístavy je převážně zajišťováno kontejnerovou kombinovanou přepravou silnice -- železnice. Rozvoji tohoto oboru je zapotřebí věnovat pozornost neboť tyto přepravy mají potenciál být nejefektivnější, a to ekonomicky i ekologicky. Cílem práce bylo poskytnout ucelený pohled na problematiku intermodálního propojení ČR s přístavy, zhodnotit současný stav a možnosti budoucího rozvoje včetně překážek, které mu jsou kladeny. Výstupem práce je zanalyzovaný současný stav: jsou určeny hlavní přístavy, na které je ČR napojena, zjištěny způsoby přepravy, jimiž je spojení zajištěno a nalezeny hlavní subjekty na českém trhu, které přepravní služby do přístavů nabízí. Významná část pozornosti je věnována společnosti METRANS, a.s., která je nejvýznamnějším poskytovatelem intermodálních přepravních služeb mezi ČR a přístavy. Významným problémem souvisejícím s rozvojem kombinované přepravy je harmonizace podmínek v silniční a železniční dopravě. Tomuto tématu je věnována jedna z kapitol diplomové práce. Díky informacím získaných od firem působících v praxi intermodálních přeprav bylo možné provést např. kalkulaci nákladů spojených s přepravou zásilky do přístavu silniční a železniční cestou, upozornit na problémy v každodenním provozu kombinovaných přeprav, zjistit úzká místa, která mohou brzdit rozvoj činnosti společnosti METRANS, a.s., či přinést další reálné výstupy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.