Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ergoterapeutický screening zpracování senzorických informací u dětí s perinatální zátěží v předškolním věku
Zdeňková, Veronika ; Dvořáková, Petra (vedoucí práce) ; Kuželková, Anna (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Veronika Zdeňková Vedoucí práce: Mgr. Petra Dvořáková Konzultant práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název diplomové práce: Ergoterapeutický screening zpracování senzorických informací u dětí s perinatální zátěží v předškolním věku Abstrakt diplomové práce (Abstract): Poruchy senzorické integrace (SPD) mají původ ve změněné funkci centrálního nervového systému. Děti s SPD mají potíže senzorickou informaci zpracovat a následně podle ní jednat. Poruchy senzorické integrace prostupují veškerými oblastmi vnímání a chování jedince, mají značný vliv na kvalitu života dítěte i jeho rodiny. U dětí, jež byly narozeny předčasně je udáváno vyšší riziko rozvoje některé z forem SPD. Tato práce se zaměřuje na souvislosti SPD a perinatální zátěže. Zabývá se obtížemi, s kterými se musí děti s SPD potýkat a dopadem na jejich další vývoj, zejména na manifestaci odchylek v období předškolního věku. Teoretická část poskytuje podrobný přehled problematiky výše zmíněných oblastí. Praktická část se zaměřuje na navržení a praktické vyzkoušení vyšetřovacího protokolu pro zachycení SPD u dětí s perinatální zátěží v předškolním věku. Navržený vyšetřovací protokol byl prakticky vyzkoušen u šesti konkrétních pacientů s perinatální zátěží. Výsledky jsou následně interpretovány formou redukovaných...
Přístup senzorické integrace v pediatrii
Kordíková, Eliška ; Hyttichová, Zdenka (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce přibližuje pohled a přístup senzorické integrace podle Jean Ayres, shrnuje základní neuroanatomické poznatky související s tímto přístupem, zabývá se poruchami senzorické integrace, jejich diagnostikou a terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika obsahující vyšetření, hodnocení a návrh terapie podle přístupu senzorické integrace. Poruchy senzorické integrace jsou funkční poruchy vnímání, filtrace, zpracování či organizace podnětů přicházejících ze senzorických systémů. Na tomto podkladě dochází k poruchám modulace, diskriminace v různých senzorických oblastech nebo k poruchám motoriky. Poruchy senzorické integrace mohou také doprovázet jiné diagnózy, např. Downům syndrom, syndrom ADHD. Diagnostika se provádí pomocí anamnézy, klinického testování a standardizovaných testů. K terapii se využívá množství pomůcek a speciálně upravených místností stimulujícících a podporujících hlavně systém vestibulární, taktilní a proprioceptivní. Přístup senzorické integrace je součástí uceleného pohledu na jedince a jeho poruchy a je součástí ucelené rehabilitace.
Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie
Zdeňková, Veronika ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Zdeňková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název bakalářské práce: Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie Abstrakt bakalářské práce: Poruchy senzorické integrace značně ovlivňují každodenní život dítěte i jeho rodiny. Vyskytují se zhruba u 7-15% populace a až u 90% dětí s poruchou autistického spektra. Cílem této bakalářské práce je popsat možnosti ergoterapeutické intervence u dětí s poruchami senzorické integrace. V teoretické části je představena metoda Senzorické integrace jako ucelená metoda pro diagnostiku i terapii těchto poruch. Další část je věnována bližšímu popisu jednotlivých poruch sensorické integrace. V práci jsou též uvedeny obecné nároky na provádění terapie Senzorické integrace, důležitou součástí teoretické části je popis terapie u dvou konkrétních poruch - dyspraxie a taktilní defenzivnosti. Praktická část je zaměřena na navržení terapeutického programu pro dětské pacienty s dyspraxií a taktilní defenzivností a posouzení jeho účinnosti. U každého z pacientů bylo provedeno vstupní vyšetření za využití rozhovoru, strukturované i nestrukturované klinické observace a Senzorického profilu 2, u dyspraxie též testem MABC-2. Dále byl realizován intenzivní blok terapií, jehož pokračováním bylo nastavení domácího...
Přístup senzorické integrace v pediatrii
Kordíková, Eliška ; Hyttichová, Zdenka (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce přibližuje pohled a přístup senzorické integrace podle Jean Ayres, shrnuje základní neuroanatomické poznatky související s tímto přístupem, zabývá se poruchami senzorické integrace, jejich diagnostikou a terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika obsahující vyšetření, hodnocení a návrh terapie podle přístupu senzorické integrace. Poruchy senzorické integrace jsou funkční poruchy vnímání, filtrace, zpracování či organizace podnětů přicházejících ze senzorických systémů. Na tomto podkladě dochází k poruchám modulace, diskriminace v různých senzorických oblastech nebo k poruchám motoriky. Poruchy senzorické integrace mohou také doprovázet jiné diagnózy, např. Downům syndrom, syndrom ADHD. Diagnostika se provádí pomocí anamnézy, klinického testování a standardizovaných testů. K terapii se využívá množství pomůcek a speciálně upravených místností stimulujícících a podporujících hlavně systém vestibulární, taktilní a proprioceptivní. Přístup senzorické integrace je součástí uceleného pohledu na jedince a jeho poruchy a je součástí ucelené rehabilitace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.