Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interview na vědecké téma v podání Marka Ebena a jeho TV pořadu Na plovárně
Lichnovský, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Marek Eben je v roli moderátora pořadu Na plovárně fenoménem, který ve vysílání České televize pozorujeme téměř 20 let. Svým formátem netypická talk show je unikátní nejen z hlediska výběru hostů, ale zejména Ebenovým stylem vedení interview. Jakým způsobem prezentuje specifickou skupinu hostů, kteří přicházejí z akademického prostředí? A kolik vědců už divácky populární "Plovárnu" navštívilo? Následující bakalářská práce odpovídá nejen na tyto otázky. Teoretickou část autor otevírá výkladem interview jako žurnalistického žánru a důraz přitom klade na oblast terminologie, typologie či autorizace. Zabývá se rovněž užitím rozhovoru v různých formátech televizních pořadů a s přesahem do další kapitoly, obsahující charakteristiku pořadu Na plovárně a profil Marka Ebena, upozorňuje na sporné aspekty označení "talk show". Praktická část práce vychází z kvantitativní a kvalitativní komparační analýzy vybraných dílů pořadu. Výsledky výzkumu, týkající se jednak míry popularizace vědy v pořadu z hlediska počtu akademických hostů, jednak počtu popularizovaných vědních odvětví, prezentuje autor v poslední kapitole. Zároveň charakterizuje Ebenův styl vedení interview na vědecké téma a potvrzuje hypotézu, že se tento styl v průběhu let vyvíjel. Klíčová slova Interview, talk show, televize, zábava, popularizace...
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Rigorózní práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.
Význam vědeckého výukového centra MU - Bioskop pohledem žáků ZŠ a SŠ
Podhorná, Alena
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na evaluaci vědeckého výukového centra Bioskop pohledem žáků středních a základních škol. V úvodní části práce jsou uvedena základní východiska v problematice vědy a výzkumu, vzdělávání a trhu práce. Stěžejní částí práce je výzkumné šetření kurzů projektu Bioskop. Jeho úkolem je odhalit, zda tyto kurzy motivují žáky ke studiu přírodních věd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.