Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
In between peacebuilding and counterterrorism. Critical evaluation of external interventionism in Mali in the context of lessons learned from Afghanistan
Anton, Lea Sophie ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Doboš, Bohumil (oponent)
Bibliographic note Anton, L. S. (2021). In between peacebuilding and counterterrorism. Critical evaluation of external interventionism in Mali in the context of lessons learned from Afghanistan. [Unpublished master's thesis]. Charles University. Abstract This thesis is concerned with the core question of how to promote sustainable stability and peace through interventions in Mali. To limit the scope, the actors focused on are limited to the UN and EU. To answer the question, the learnings and insights form the intervention in Afghanistan are elaborated and applied to Mali to improve future intervention design. A small-n case study approach has been chosen to provide a thorough analysis of the development of peace and stability in each country. A Key Performance Indicators (KPI) based meta data analysis has been applied considering different theories of peace as well as stability. For the data relevant reports and indices are used. The analysis demonstrates that even though temporary and small-scale military goals are achieved over the duration of interventions, no sustainable or efficient progress towards peace and stability could be observed. Consequently, policies need to be adapted. Established hypotheses could be proven throughout the thesis. After the analysis, the international engagement in...
Poselství kouzelných pohádek pro současné děti
KONVALINKOVÁ, Hana
Práce je zaměřena na seznámení dětských osobností s kouzelnými pohádkámi. Zkoumá, jaká poselství si z těchto pohádek děti přebírají a co všechno jim kouzelné pohádky přináší. Teoretická část se zabývá pohádkou jako jedinečným literárním žánrem a jejím hlubším dělením. V práci je vystižen vznik pohádky spojený s dřívějším negativním pojetím a dále pak způsoby, jakými můžeme dětem pohádku představit. Rozebrán je i hlubší smysl pohádky a psychologické působení pohádky na dítě. Praktická část se zabývá předáváním kouzelných pohádek dětem formou předčítání a následným zkoumáním, do jaké míry děti pohádce porozuměly. Výzkum je v podobě rozhovorů provázených několika otázkami. Otázky jsou dětem pokládány srozumitelným způsobem, aby mohlo dojít k jejich pochopení a zodpovězení dětmi. Dítě v rozhovorech sděluje své postřehy, dojmy a pocity z pohádky. Dále práce zobrazuje svět kouzel a čar očima dítěte a postoj, který dítě zaujímá ve vztahu k těmto pohádkám. Součástí praktické části je také promítnutí dítěte do některé z pohádkových postav formou kresby, což umožňuje srovnání se zodpovězením jedné z otázek: "V jakou postavu z pohádky by ses chtěl/a proměnit?"

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.