Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motion in Faulkner: An Analysis of Movement in The Sound and the Fury
Hesová, Petra ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Matthews, John Thomas (oponent)
Gotický román je v historii americké literatury mimořádně životaschopným žánrem. Vzhledem k tomu, že jeho hlavním námětem je popis zkreslení a odchylek od objektivní skutečnosti, je hojně využíván k zachycení přechodných období a rozpadajících se hranic. William Faulkner, jenž byl jedním z nejvýznamnějších autorů amerického Jihu, používá gotický román k tomu, aby poukázal na specifický dějinný vývoj regionu coby oblasti poznamenané občanskou válkou a mizením starých hodnot spojených s aristokracií, což se projevuje jednak v úpadku role tradičních institucí (jako například rodiny), ale i v rozpadu lidské mysli jako takové. Důraz na psychologii je zřejmý zejména v románu Hluk a zuřivost, jehož hlavní postavy jsou představiteli nejkrajnějších odchylek lidské psychiky: těžká mentální zaostalost, sebevražedné sklony, schizofrenie, paranoia. Způsob, jakým Faulkner využívá gotické prvky ve svém díle, je nedogmatický a inovativní; jako příklad poslouží inverze a parodie, což je znatelné z jeho zacházení s kategorií pohybu a tradičními gotickými prvky a postavami. Tradiční pohybové vzorce jako útěk a pronásledování, bezcílné bloudění a výprava, jež jsou původně převážně spojeny s jedním typem postavy (pronásledovaná dívka, zlosyn, romantický hrdina), Faulkner přepracovává, a poukazuje tak na důležitost...
Bilaterální asymetrie aktivity svalů dolní končetiny při základním pohybu tance Cha-cha-cha.
Vondrášek, David ; Sládek, Vladimír (vedoucí práce) ; Bigoni, Lucie (oponent)
1 Abstrakt Cílem této práce bylo popsat míru bilaterální asymetrie svalové aktivity dolních končetin v pohybové aktivitě tance Cha-cha-cha a zjistit původ bilaterální asymetrie svalové aktivity dolních končetin. Rozdíl ve svalové aktivitě kontralaterálních dolních končetin může být způsoben faktorem bilaterálně asymetrických pohybových vzorců, faktorem nervové soustavy, nebo faktorem tréninku. Předpokládáme, že srovnání směru bilaterálních asymetrií svalové aktivity tanečního pohybu s bilaterálně asymetrickými pohybovými vzorci a jeho zrcadlové alternativy může odhalit původ bilaterálních asymetrií svalové aktivity dolních končetin uvnitř tanečního pohybu. Soubor tvořilo 14 dobrovolníků (7 mužů a 7 žen), kteří se aktivně věnují soutěžnímu tanci. Metodou povrchové elektromyografie jsme měřili svalovou aktivitu musculus vastus lateralis (VL), musculus biceps femoris (BF), musculus tibialis anterior (TA) a musculus gastrocnemius lateralis (GL). Bilaterální asymetrie svalové aktivity dolních končetin v tanci Cha-cha-cha byly pozorována u svalů VL, TA a GL. Směr bilaterálních asymetrií svalu TA, jakožto svalu zodpovědného za pohyb nohy, indikuje možné působení faktorů nervové soustavy, zatímco VL a GL indikují působení faktoru tréninku na svalovou aktivitu kontralaterálních končetin. Klíčová slova: Bilaterální...
Motion in Faulkner: An Analysis of Movement in The Sound and the Fury
Hesová, Petra ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Matthews, John Thomas (oponent)
Gotický román je v historii americké literatury mimořádně životaschopným žánrem. Vzhledem k tomu, že jeho hlavním námětem je popis zkreslení a odchylek od objektivní skutečnosti, je hojně využíván k zachycení přechodných období a rozpadajících se hranic. William Faulkner, jenž byl jedním z nejvýznamnějších autorů amerického Jihu, používá gotický román k tomu, aby poukázal na specifický dějinný vývoj regionu coby oblasti poznamenané občanskou válkou a mizením starých hodnot spojených s aristokracií, což se projevuje jednak v úpadku role tradičních institucí (jako například rodiny), ale i v rozpadu lidské mysli jako takové. Důraz na psychologii je zřejmý zejména v románu Hluk a zuřivost, jehož hlavní postavy jsou představiteli nejkrajnějších odchylek lidské psychiky: těžká mentální zaostalost, sebevražedné sklony, schizofrenie, paranoia. Způsob, jakým Faulkner využívá gotické prvky ve svém díle, je nedogmatický a inovativní; jako příklad poslouží inverze a parodie, což je znatelné z jeho zacházení s kategorií pohybu a tradičními gotickými prvky a postavami. Tradiční pohybové vzorce jako útěk a pronásledování, bezcílné bloudění a výprava, jež jsou původně převážně spojeny s jedním typem postavy (pronásledovaná dívka, zlosyn, romantický hrdina), Faulkner přepracovává, a poukazuje tak na důležitost...
Základní pohybové vzorce a jejich využit í v taneční pedagogice
Gilová, Karolina ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na základní pohybové vzorce, které jedinec získá v průběhu vývoje od početí po první kroky. Jejich správné osvojení dále ovlivňuje pohybový vývoj a pohybový projev v průběhu dalšího života. Tato teorie je opřena o základní myšlenky Body - Mind Centering a rozvinula ji Linda Hartley ve své knize Wisdom of the body moving: an introduction to body-mind centering. Cíl práce Cílem práce je popsat jednotlivé vzorce a jejich úlohu v dalším pohybovém vývoji. Dále je zasadit do kontextu psychomotorického vývoje jedince a nalézt způsob, jak jejich opakování a procvičení přirozeně zapojit do taneční pedagogiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.