Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí179 - 188dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola a současná poezie pro děti
DUŠÁKOVÁ, Kateřina
Záměrem mé práce je zmapovat využití současné poezie v praxi mateřských škol. V teoretické části se zaměřím na poezii od poloviny minulého století (od roku 1945) po současnost a pokusím se o rozlišení vhodné a nevhodné literatury pro formování estetického cítění a zájmu o poezii u dítěte předškolního věku. V praktické části zmapuji použití poezie v současné mateřské škole, popíši, kdy a k jakým příležitostem je poezie v mateřské škole využívána, a zjistím, jací autoři jsou v mateřských školách i v rodině nejčastěji recitováni.
Rudolf Mayer
ŽIVNŮSTKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá osobností a dílem Rudolfa Mayera. V první části je pozornost věnována autorovi a recepci na jeho tvorbu představenou v dobových časopisech a novinách od úmrtí básníka do roku 1945. Ve druhé části je jeho dílo zkoumáno z hlediska literární diskurzivity k subjektivnímu romantismu.
Kresba jako médium
Baluch, Matúš ; Lastomirský, Ján (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práca vychádza z poetického priestoru a zhmotňuje sa vo forme ilustrovanej knihy. Odstup dosahuje skrze inštaláčné riešenie.
Černá žena
Orlová, Jana ; Alster, Darina (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Černá žena jako symbol. Černá žena jako odvrácená tvář, jako stín. Černá žena jako zánik, destrukce, smrt. Černá žena jako archetyp a manifestace.
Československo
Hrončeková, Ivana ; Stejskalová, Tereza (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Videopoézia o súčasnom Československu. Diplomová práca kombinuje textové záznamy prirodzenej formy českoslovenčiny a teoretických téz s videoperformanciami alebo videozáznamami bežných situácií. Kolážovým spôsobom pracuje s dekonštrukciou a konštrukciou textu a obrazu do lyrického celku.
Falešná vzpomínka
Hermanová, Petra ; Kowolowski, František (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Pohyblivý obraz. Příběh. Spal to, co netvoje je.
Mladá poezie devadesátých let 20. století
PIORECKÝ, Karel
Předkládaná práce je zaměřena na básnickou tvorbu mladých debutantů, kteří vstoupili do literární komunikace v devadesátých letech 20. století, tedy autorů nezatížených zkušeností s kulturní politikou uplatňovanou před listopadem 1989. Jejich tvorba se rodila ve spletitém kontextu posttotalitní kulturní situace, v níž se setkávaly velmi rozdílné tradice, které byly v předchozích desetiletích vyloučeny z veřejné komunikace. Paralelně s tímto procesem se rodila mladá poezie devadesátých let, na jejímž charakteru se nemohl nepodepsat onen dobový zájem o vše minulé a donedávna zakázané. V první kapitole věnujeme pozornost dobové literárněkritické recepci mladé poezie v devadesátých letech. Analyzujeme jazyk, hodnotové rámce, kritéria a očekávání, které uplatňovala soudobá literární kritika na mladou poezii. Klíčovou byla otázka po tradici, na níž by měla ve změněných a demokratizovaných kulturních a společenských podmínkách nová poezie navazovat. Očekávání literární obce byla orientována spíše směrem k minulosti, tedy k navázání na některou z hodnotných a po dlouhé době opět neproskribovaných tradic, než k neoavantgardnímu hledání nových výrazových rejstříků. Následující tři kapitoly sledují trojici výrazných linií v rámci mladé poezie devadesátých let: linii poezie spirituální, věcné a imaginativní. Analytické a interpretační sondy do tří zmíněných linií propojuje společné hledisko {--} sledování lyrického subjektu a podob jeho stylizace. Toto metodologické východisko se opírá o Červenkovu teorii lyrického subjektu, jíž je věnována samostatná teoreticky zaměřená kapitola v úvodní části práce. Soustředění pozornosti k lyrickému subjektu umožnilo sestavit typologii podob lyrického subjektu a vysledovat obecnější tendence, charakteristické pro subjektivitu v mladé poezii devadesátých let. Zmiňované tři tradiční lyrické mody a výrazové rejstříky sice mladá poezie devadesátých let ochotně přijímala, ale postupně z nich odstranila jakékoli programní a ideologické akcenty. Tradiční lyrické mody v posttotalitní a postmoderní situaci přestávají být součástí velkých příběhů. Jejich původní metanarativní charakter je eliminován. Ze spirituální poezie se vytrácí explicitní konfesijnost, imaginativní lyrika se zbavuje surrealistické revolučnosti a psychologismu, poezie věcnosti postrádá patos nutné vývojové změny, s níž tento lyrický mod aplikovala Skupina 42. V poezii devadesátých let tedy tradice nejsou rozvíjeny ve své původní podobě, ale selektivně používány s ohledem na aktuální stav kultury a myšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí179 - 188dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.