Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza financování terciárního vzdělání v ČR
Grigarová, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá systém financování terciárního vzdělání v České republice. Věnuje se ekonomickým aspektům vzdělání, vyzdvihuje roli lidského kapitálu a klade důraz na jeho rozvoj. Popisuje současný normativní systém financování v ČR a mapuje jeho nedostatky související především s nedostatkem finančních prostředků a nedostatečnou kvalitou poskytovaného vzdělání. Tato práce předkládá návrhy možných řešení, představuje model s využitím školného s možností splácet tyto půjčky z budoucích příjmů po absolvování studia a návrh systému finanční podpory studentů. Práce se věnuje také historii vývoje názorů a změn v oblasti finanční spoluúčasti studentů od roku 1993 až do současnosti a klade důraz na aktuální informace. V závěru popisuje výzkum provedený mezi studenty a z něj odvozuje dopad navrhovaných mechanismů na samotné studenty.
Financování vysokých škol v USA
Černá, Veronika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá financováním vysokých škol v USA. Americké vysoké školství získává prostředky z více zdrojů, nespoléhá se pouze na státní financování. Nízkou státní či federální přímou podporu tak musí kompenzovat soukromý sektor a grantová politika. V první části jsme rozebrali nejdůležitější zdroje financí soukromých i veřejných vysokých škol, současný stav, problémy a jejich řešení. Soukromým vysokým školám plyne největší část příjmů z federálních grantů a školného, veřejné školy navíc částečně dotují státy. Novým trendem je přechod od podpory škol k podpoře studentů. Zanikají automatické subvence států školám a ušetřené prostředky putují bezprostředně ke studentům. V druhé části jsme se proto soustředili na otázku financování vlastního studia a nahlédli do soustavy federální finanční pomoci studentům, která v České Republice nemá obdoby. Vyšší vzdělání se díky efektivní pomoci potřebným stává nejdostupnější v celé historii USA a pojme nyní více jak 18 milionů studujících.
Financování vysokého školství v Dánsku
Hansenová, Lucie ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Práce popisuje systém vysokého školství v Dánsku. Dále je práce zaměřena na financování vysokého školství v Dánsku, a to jak na historii financování, tak na na současný systém. Práce je zaměřena také na financování doktorského studia a financování výzkumu. Poslední část popisuje systém podpory studentů v Dánsku. Jedná se nejen o studentské půjčky, ale hlavně o granty pro studenty.
Zavedení školného a podpora studentů vysokých škol v České republice
Havelková, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Lodr, Jakub (oponent)
Předmětem zájmu předkládané diplomové práce je problematika zavedení školného a podpora studentů vysokých škol v České republice. V analýze ekonomických východisek problematiky v úvodní části práce je pohlíženo na vysokoškolské vzdělání jako na ekonomický statek a z toho je odvozeno jeho financování. Dále se práce zabývá vysokoškolským vzděláním jako investicí do lidského kapitálu a její návratností pro jednotlivce, stát a společnost. Analýzou právních úprav a současného stavu financování vysokoškolského vzdělání je upozorňováno na problémy, se kterými se veřejné vysoké školy potýkají. Práce se zaměřuje také na školné a podporu studentů v zemích Evropské unie. Diskuse zavedení školného a podpory studentů vysokých škol v České republice je založena na výše uvedených analýzách a zjištěních, že vysokoškolské vzdělání je smíšený statek s vysokou individuální, ale i společenskou návratností. Opomenuty nejsou ani trendy, zkušenosti a doporučení z vybraných států Evropské unie. V závěru práce na modelech finanční spoluúčasti studentů, které připadají v úvahu, jsou předloženy argumenty pro a proti zavedení školného s cílem podat ucelený pohled na tuto problematiku. Práce se nevyhýbá ani sociálním aspektům zavedení školného, protože tento pohled je neméně důležitý při posouzení reálných možností zavedení školného a objevuje se zejména v rámci podpor a finanční pomoci studentům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.