Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Liberalizace trhu vs. síťové odvětví v rukou státu na příkladu trhu poštovních služeb a státního podniku Česká pošta
Bartošová, Kristýna ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Procházka, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá liberalizací poštovního trhu v České republice. Vybranou problematiku demonstruje v praktické části na příkladu České pošty, státního podniku. Objasňuje oblasti a pojmy úzce spjaté s danou problematikou. Definuje znaky monopolu, specifikuje odvětví sítí. Zabývá se privatizačním procesem, vymezuje zásadní rysy státního podniku a dalších stěžejních obchodních korporací. Objasňuje teorii veřejné volby a s ní spjaté problémy. Zaměřuje se i na poštovní licenci zavazující k poskytování univerzální služby. Cílem práce je vytvořit ucelený přehled o minulém i současném stavu poštovního trhu. Dále pak analyzovat podnik České pošty, zejména jeho hospodářskou činnost a právní formu. Ukazuje se, že Česká pošta není natolik ztrátovým podnikem, jak vystupuje na veřejnosti. Z grafu o vývoji výnosů lze předpovídat jejich klesající trend v budoucnu. Cíle práce jsou naplněny vypracováním souhrnného vývoje legislativních a institucionálních změn. Za pomoci komparativní analýzy evropských poštovních institucí je možné dojít ke srovnání právních forem institucí a porovnání rozsahu pobočkových sítí v jednotlivých státech. Česká republika si stojí dobře - pod průměrnou hodnotou. Díky tomu je nakonec možné dojít k závěrům a doporučením pro náš trh. Při zkoumání budoucího vývoje České pošty bylo využito zejména problematiky projektu Pošta Partner.
Analýza trhu poštovních služeb v České republice se zaměřením na Českou poštu, s.p. od roku 1993 do současnosti
Jestříbek, Jan ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavelek, Petr (oponent)
Bakalářská práce popisuje vývoj České pošty na trhu poštovních služeb. Nabízí porovnání jejího vývoje s Deutsche Post a doporučení pro její budoucí vývoj. V teoretické části je rozebrána problematika síťových odvětví s možnostmi jejich liberalizace. Ekonomické teorie zde uvádějí jednotlivé prvky síťových odvětví a slouží k jejich pochopení. Je zde také popsán transformační proces a jeho vývoj v České republice. Praktická část se nejprve zaměřuje na legislativní a institucionální vývoj v oblasti poštovních služeb, který dospěl až v plnou liberalizaci tohoto trhu. Následně je popsán vývoj hospodaření České pošty, ze kterého vyplývá průběžný pokles jejích výnosů z poštovního provozu a rostoucí náklady na udržování stávající sítě poboček. Analýza Deutsche Post přináší odlišný pohled na způsob poskytování poštovních služeb a provoz poboček sítě. Závěrečná část je věnována budoucímu vývoji České pošty v souvislosti se změnou způsobu provozu sítě poboček, která má přinést podniku výrazné úspory. Dále také pojednává o změně zákona o poštovních službách, s jejíž pomocí si chce podnik zajistit finanční podporu státu.
Ocenění podniku Česká pošta
De Diana Boro, Markéta ; Maříková, Pavla (vedoucí práce) ; Poborský, František (oponent)
Cílem práce bylo určit tržní hodnotu vlastního kapitálu podniku Česká pošta, s.p. ke dni 31. prosince 2010 za předpokladu, že by podnik nadále plnil současné povinnosti v poskytování služeb, které jsou mu uloženy státem. Práce je koncipována jako znalecký posudek. Skládá ze základních informací o podniku, finanční a strategické analýzy, analýzy a prognózy generátorů hodnoty, na jejichž základě byl sestaven finanční plán podniku pro roky 2011 až 2017, a vlastního ocenění dvěma nezávislými metodami. Těmi jsou metoda DCF Entity a metoda tržního porovnání. Výsledná výnosová hodnota vlastního kapitálu společnosti Česká pošta, s.p. k datu ocenění je 4 333 mil. Kč.
Kvalita služeb České pošty a možnosti jejího zlepšování.
Kozel, Jaroslav ; Hůlová, Marie (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kvalitou poštovních služeb. Cílem práce je zhodnotit kvalitu služeb poskytovaných státním podnikem Česká pošta a jeho konkrétní pobočkou a navrhnout možnosti zlepšení kvality. Úvodní část se věnuje vysvětlení pojmů jako je služba a kvalita, následuje popis přístupů k řízení kvality a informace o sektoru poštovních služeb v České republice. Poté je představena společnost Česká pošta a nabídka jejích služeb. K dosažení cíle bylo využito dotazníkové šetření mezi zákazníky pošty a dále pak vývojový a Ishikawúv diagram. V závěru byly navrženy některé možnosti zlepšení kvality služeb podniku.
Analýza režimu DPH v oblasti poštovních služeb v evropském kontextu
Brdková, Kristýna ; Říhová, Lucie (vedoucí práce) ; Zídková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá režimem DPH u poštovních služeb v Evropské unii. Popisuje přístup Evropské unie k této problematice, jeho vývoj a popisuje současný režim DPH v oblasti poštovních služeb v České republice. V práci jsou definovány hlavní problémové oblasti, které současný režim DPH v poštovních službách přináší a jsou zde shrnuty hlavní možné přístupy ke zdanění poštovních služeb v budoucnu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.