Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detection of People in Room Using Low-Cost Thermal Imaging Camera
Charvát, Michal ; Kempter, Guido (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
As we are approaching times of Industry 4.0 and smart homes, there is a need for automatic reliable mechanisms for detecting living beings. There are many use cases---from aiding elderly or disabled people with their everyday life to increasing safety in dangerous workplaces by guarding hazardous areas. We propose a method for counting, detecting and locating people using a single low-cost thermal camera module FLIR Lepton 3 and Orange Pi computer. This paper describes the process of necessary hardware configuration of the whole system and a software solution to the problem of detecting and locating people. The method, we utilize in order to detect and locate people, is based on applying human temperature filter, image processing with object detection using OpenCV library, and 3D scene reconstruction with known environment parameters. This approach, even in its simplest form, provides accuracy around 90 % on our data set with various possibilities for improvement.
Budování představ čísla do 100
Panovská, Lucie ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozumění číslům u žáků třetí třídy pražské základní školy. Pro výuku byly kromě učebnice Prodos využívány náměty z řady Fraus, která je zaměřena na rozvoj porozumění matematice. Během roku a půl probíhaly experimenty s žáky celé třídy v běžných hodinách matematiky. Pro diagnostické zpracování bylo vybráno 7 žáků. Experimenty byly zaměřeny na sémantické i strukturální představy čísel. Žáci při nich pracovali individuálně, součástí experimentů byl i následný rozbor prací s žáky. Potvrdil se předpoklad, že žáci využívají i strategie, kterým nebyli vyučováni. Operace odčítání je výrazně náročnější než operace sčítání a to jak u mentální aritmetiky, tak i při písemném počítání. Domněnka, že žáci si vedou lépe v prostředí financí, než v jiných prostředích se nepotvrdila. Bylo pozorováno, že při zadávání slovních úloh je nutno pečlivě zkoumat, zda žáci rozumí slovům a slovním obratům v textu úlohy. Klíčová slova: sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie
Detection of People in Room Using Low-Cost Thermal Imaging Camera
Charvát, Michal ; Kempter, Guido (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
As we are approaching times of Industry 4.0 and smart homes, there is a need for automatic reliable mechanisms for detecting living beings. There are many use cases---from aiding elderly or disabled people with their everyday life to increasing safety in dangerous workplaces by guarding hazardous areas. We propose a method for counting, detecting and locating people using a single low-cost thermal camera module FLIR Lepton 3 and Orange Pi computer. This paper describes the process of necessary hardware configuration of the whole system and a software solution to the problem of detecting and locating people. The method, we utilize in order to detect and locate people, is based on applying human temperature filter, image processing with object detection using OpenCV library, and 3D scene reconstruction with known environment parameters. This approach, even in its simplest form, provides accuracy around 90 % on our data set with various possibilities for improvement.
Numerické schopnosti u zvířat
Kolbábková, Denisa ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Lindová, Jitka (oponent)
Numerická kompetence je kognitivní schopnost používat počet či určit množství. Zahrnuje nejen počítání, ale i schopnosti na nižší kognitivní úrovni, jako je např. sumace nebo relativní početnost. Nejen lidé, ale také mnoho zvířat umí nějakým způsobem uchopit znalosti o množství. Tato kompetence je běžná napříč celou živočišnou říší, od bezobratlých (mravenců či včel), přes obojživelníky a ryby až k ptákům a savcům. Tato bakalářská práce shrnuje výzkum numerických schopností až do současnosti, popisuje také odlišné designy jednotlivých úloh, porovnává numerické schopnosti živočichů a lidí. Na základě vývoje numerické kompetence u lidí je očividné, že numerické schopnosti se vyvíjí postupně a jejich obtížnost stoupá. Proto postuluji hypotézu, že by se tato obtížnost mohla odrážet i ve fylogenezi. Na závěr se tudíž věnuji fylogenetické rekonstrukci ancestrálního stavu znaku u různě složitých numerických schopností u savců (primátů) a testuji, zda se ekologické faktory jako je stupeň sociality a extrakce potravy vyvíjely souběžně s numerickými schopnostmi. Klíčová slova: numerické schopnosti, sumace, relativní a absolutní početnost, ordinalita, transitivita, uchování množství, počítání, srovnávací metoda, Webrův zákon
Budování představ čísla do 100
Panovská, Lucie ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozumění číslům u žáků třetí třídy pražské základní školy. Pro výuku byly kromě učebnice Prodos využívány náměty z řady Fraus, která je zaměřena na rozvoj porozumění matematice. Během roku a půl probíhaly experimenty s žáky celé třídy v běžných hodinách matematiky. Pro diagnostické zpracování bylo vybráno 7 žáků. Experimenty byly zaměřeny na sémantické i strukturální představy čísel. Žáci při nich pracovali individuálně, součástí experimentů byl i následný rozbor prací s žáky. Potvrdil se předpoklad, že žáci využívají i strategie, kterým nebyli vyučováni. Operace odčítání je výrazně náročnější než operace sčítání a to jak u mentální aritmetiky, tak i při písemném počítání. Domněnka, že žáci si vedou lépe v prostředí financí, než v jiných prostředích se nepotvrdila. Bylo pozorováno, že při zadávání slovních úloh je nutno pečlivě zkoumat, zda žáci rozumí slovům a slovním obratům v textu úlohy. Klíčová slova: sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.