Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce podporovaná kabelem
Kolář, David ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky přes řeku. Ze tří variant, které se liší statickým uspořádáním, byla vybrána konstrukce lávky podporovaná kabely, tzv. zavěšená. Jedná se o konstrukci sestávající z parabolické monolitické předpjaté mostovky, která je zavěšená na dva svislé pylony konického tvaru pomocí závěsů. Lávka je situována kolmo ke korytu řeky a její celková délka je 57,465 m. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí softwaru Scia Engineer 20.0 na prutovém a deskovém modelu a pro ruční kontrolu některých dílčích výsledků byl využit program MS Excel. Návrh předpětí, posouzení mezních stavů použitelnosti a únosnosti, dimenzování bylo provedeno ručně podle platných norem a předpisů. K posouzení pylonu na kombinaci dvouosého ohybu a normálové síly byly využity moduly výpočetního softwaru IDEA StatiCa 9 a některé z těchto výsledků byly taktéž kontrolovány ručně, avšak jedná se pouze o zjednodušenou kontrolu. Práce neuvažuje fáze výstavby, ztráty předpětím jsou stanoveny odhadem.
Visutá lávka přes řeku Bečvu
Sobková, Sára ; Šopík, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení visuté lávky pro pěší přes řeku Bečvu. Byly vytvořeny tři varianty přemostění. K podrobnému návrhu byla zvolena vari-anta s visutou konstrukcí. Zvolená lávka pro pěší je tvořena dvěma visutými lany, které podpírá šikmý pylon, ten je kotven pomocí šestice kotevních lan. Návrh konstrukce spočíval v nalezení ideální geometrie visutých lan. Výpočetní model byl vytvořen v programu ANSYS Mechanical APDL 2023 R2. Pro analýzu mostovky v příčném směru byl vytvořen deskotěnový model v programu SCIA Engineer 21.1. Konstrukce byla po-souzena na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle platných norem a byla provedena dynamická analýza. Součástí práce jsou přehledné a podrobné výkresy včetně vizuali-zace.
Lávka přes řeku Úpu v Trutnově
Výborný, Martin ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byl návrh ocelové nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Úpu v Trutnově o rozpětí pole lávky 20 m. Dále byl také uvažován přejezd vozidla o hmotnosti 3,5t. Předběžně byly navrženy 2 varianty. Varianta B je kostrukce příhradová, varianta A je nesena předpínacím lanem a je dále rozpracována. Hlavní nosníky konstrukce varianty A jsou navrženy tvaru paraboly, kde prostřední nosník je za pomocí svislic proměnného průřezu podporován předepnutým kabelem z vysokopevnostní oceli. Pro návrh konstrukce byl hlavním faktorem MSP, takže na MSÚ byl proveden elastický posudek.
Ocelová lávka pro pěší a cyklisty
Sýkora, Jiří ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je navržení ocelové lávky pro pěší a cyklisty v Brně. Jedná se o přemostění údolí, v němž nevede komunikace pro vozidla. Na lávku je bráněno vjezdu všem motorovým vozidlům. Teoretické rozpětí mostního pole je 50 m, výška konstrukce je 7 m. Mostovka je nadvýšena v oblouku o 0,5 m. Byly navrženy dvě varianty. Srovnáním podle několika kritérií byla vybrána ta vhodnější, pro kterou byl zpracován podrobný statický posudek a výkresová dokumentace.
Lávka pro pěší
Hibš, Daniel ; Kocourek,, Petr (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá novým přemostěním vícepruhové komunikace. Převáděná komunikace je stezka pro pěší a cyklisty spojující významné aglomerace. Byly zpracovány tři varianty přemostění a pro další podrobné zpracování byla vybrána varianta C. Jedná se o nesymetricky zavěšenou lávku s monolitickou mostovkou. V zavěšené části nad převáděnou komunikací je mostovka tvořena prefabrikovanými segmenty. Zavěšení konstrukce je realizováno ze dvou skloněných pylonů tvořící tvar písmene V. Analýza konstrukce probíhala v programu MIDAS Civil, kde byl zadán kompletní model konstrukce včetně navazující estakády. Model vystihuje postup výstavby konstrukce a zahrnuje dotvarování a smršťování betonu. Bylo použito proměnné zatížení od dopravy, teploty a větru. Následně byla konstrukce posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Posouzení probíhala v programu IDEA StatiCa s doplněním ručními výpočty. Statický výpočet zahrnuje i posouzení konstrukce na harmonické buzení od chodců. Následně byly vypracovány přehledné výkresy, podrobné výkresy a vizualizace.
Konstrukce podporovaná kabelem
Kolář, David ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky přes řeku. Ze tří variant, které se liší statickým uspořádáním, byla vybrána konstrukce lávky podporovaná kabely, tzv. zavěšená. Jedná se o konstrukci sestávající z parabolické monolitické předpjaté mostovky, která je zavěšená na dva svislé pylony konického tvaru pomocí závěsů. Lávka je situována kolmo ke korytu řeky a její celková délka je 57,465 m. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí softwaru Scia Engineer 20.0 na prutovém a deskovém modelu a pro ruční kontrolu některých dílčích výsledků byl využit program MS Excel. Návrh předpětí, posouzení mezních stavů použitelnosti a únosnosti, dimenzování bylo provedeno ručně podle platných norem a předpisů. K posouzení pylonu na kombinaci dvouosého ohybu a normálové síly byly využity moduly výpočetního softwaru IDEA StatiCa 9 a některé z těchto výsledků byly taktéž kontrolovány ručně, avšak jedná se pouze o zjednodušenou kontrolu. Práce neuvažuje fáze výstavby, ztráty předpětím jsou stanoveny odhadem.
Lávka pro pěší
Hibš, Daniel ; Kocourek,, Petr (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá novým přemostěním vícepruhové komunikace. Převáděná komunikace je stezka pro pěší a cyklisty spojující významné aglomerace. Byly zpracovány tři varianty přemostění a pro další podrobné zpracování byla vybrána varianta C. Jedná se o nesymetricky zavěšenou lávku s monolitickou mostovkou. V zavěšené části nad převáděnou komunikací je mostovka tvořena prefabrikovanými segmenty. Zavěšení konstrukce je realizováno ze dvou skloněných pylonů tvořící tvar písmene V. Analýza konstrukce probíhala v programu MIDAS Civil, kde byl zadán kompletní model konstrukce včetně navazující estakády. Model vystihuje postup výstavby konstrukce a zahrnuje dotvarování a smršťování betonu. Bylo použito proměnné zatížení od dopravy, teploty a větru. Následně byla konstrukce posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Posouzení probíhala v programu IDEA StatiCa s doplněním ručními výpočty. Statický výpočet zahrnuje i posouzení konstrukce na harmonické buzení od chodců. Následně byly vypracovány přehledné výkresy, podrobné výkresy a vizualizace.
Lávka přes řeku Úpu v Trutnově
Výborný, Martin ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byl návrh ocelové nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Úpu v Trutnově o rozpětí pole lávky 20 m. Dále byl také uvažován přejezd vozidla o hmotnosti 3,5t. Předběžně byly navrženy 2 varianty. Varianta B je kostrukce příhradová, varianta A je nesena předpínacím lanem a je dále rozpracována. Hlavní nosníky konstrukce varianty A jsou navrženy tvaru paraboly, kde prostřední nosník je za pomocí svislic proměnného průřezu podporován předepnutým kabelem z vysokopevnostní oceli. Pro návrh konstrukce byl hlavním faktorem MSP, takže na MSÚ byl proveden elastický posudek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.