Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského
Florianová, Eliška ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Diplomová práce Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského je zaměřena na vytyčení hlavních bodů v díle zmíněného myslitele, filosofa, teologa a velkého pedagoga. Zabývám se zde filosofií jako takovou, vlivem jednotlivých významných osobností na tvorbu Komenského. Dále celkově ovzduším doby 17. století, vlivem osobního života na tvorbu a také vědeckých objevů a vynálezů. Komenský byl velkým vychovatelem a pedagogem v praxi i v metodice, kterou se zabývám v další části práce, která je postavena na výchově a jeho vychovatelském úsilí jak přímém, tak metodickém. Komentuji zde jeho úsilí v díle a zabývám se velkým celkem spisovatelským Opera didactica omnia, a jeho vrcholným dílem, které mělo veškeré jeho snažení univerzalizovat a sjednotit. Tímto dílem je Obecná porada o nápravě věcí lidských. Poté se snažím převést jeho snažení v rámci podobného ovzduší do dnešní doby a paralelizovat jej s dnešními problémy a praktickými úkony ve vzdělávání, školství a vychovatelství.
Komenského pansofie v porovnání se současnými pedagogickými trendy
Zídka, Karel ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
V této práci jsme se pokusili nahlédnout do života Jana Amose Komenského. Současně jsme rozebrali jeho myšlenková východiska s ohledem na pansofii. Část práce byla věnována Komenského vnímání víry v Boha a jednotlivým bodům panorthosie. V hlavní kapitole, jsme porovnávali Komenského pedagogické základy se současnými vzdělávacími trendy. Závěr práce patřil i rozdílům specifikujícím Komenského myšlení v porovnání se současnou dobou. Ukázali jsme, že v obecném měřítku se svět přibližuje k ideálům Komenského. U aktuální podoby pedagogického bádání se vyjevilo, že i přes snahu neustále inovovat vzdělávací metody, stále na některých místech tápeme i díky vlivu různících se názorů. Problémy současné doby jsme objevili i v životním stylu dnešního světa, spolu s nedostatkem času. Mezi nevýhody současnosti patří i stále špatně organizované učební osnovy a také nedostatek úcty k učitelům. Naopak jasným pozitivem jsou aktuálně otevřené názory a snaha o propojení multikulturních tendencí s probouzením sebedůvěry v pravém slova smyslu u žáků.
Využití památkového fondu Malé Strany v Praze ve výtvarné výchově na druhém stupni základních škol
ČERMÁKOVÁ, Klára
Hlavním tématem této práce je projekt, který probíhal na druhém stupni základní školy. Projekt je podpořen teoretickou částí, kterou tvoří popis pedagogických přístupů v běžné učitelské praxi, historie a katalog památek Malé Strany použitých v projektu a samotný popis a zhodnocení projektu. Cílem práce je přispět k praktické realizaci výuky uměleckých slohů na základní škole. Diplomová práce se nesnaží být vyčerpávající, je jen návrhem, jak je možné pracovat s památkovými objekty na 2. stupni ZŠ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.