Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projevy šikany a agrese v mateřské škole
STIBŮRKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany v mateřských školách a informovaností rodičů v této oblasti. Cílem je zjistit úroveň informovanosti rodičů o šikaně, jejich názory a zkušenosti. Teoretická východiska shrnují klíčové aspekty týkající se šikany a agresivního chování dětí v mateřské škole. Zabývají se psychologickou charakteristikou předškolního dítěte, emočním a morálním vývojem, prosociálními dovednostmi a faktory ovlivňujícími agresivní chování. Dále se zaměřuji na definici a rozdíly mezi pojmy agresivita a agrese, projevy agrese a šikany v prostředí mateřské školy a způsoby rozpoznání, reakce a prevence šikany. V rámci výzkumné části jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou dotazníku a rozhovoru.
Význam a možnosti kompenzačních pomůcek pro děti se zrakovým postižením z pohledu rodičů
BLÁHOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá problematikou informovanosti rodičů o významu a dostupnosti kompenzačních pomůcek pro děti se zrakovým postižením. Zaměřuje se především na názory rodičů o kompenzačních pomůckách a jejich dostupnost. Dále se zabývá významem a dostupností kompenzačních pomůcek, pro kompenzaci v oblasti zrakové percepce. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá etiologií zraku, rozdělením zrakových vad a kognitivním vývojem dítěte. Dále se zabývá kompenzačními pomůckami pro zrakově postižené a organizacemi, které jsou zaměřené na pomoc lidem s postižením zraku. Praktická, neboli výzkumná část, byla zpracována pomocí kvantitativního výzkumného šetření. Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření. Dotazník byl tvořen z 16 otázek. 4 otázky z dotazníku byly otevřené a 13 otázek bylo uzavřených. Výzkumný soubor celkem tvořilo 100 vyplněných dotazníků. Tyto dotazníky vyplnili respondenti, kteří mají děti se zrakovým postižením. Z výzkumného šetření byla zjištěna informovanost rodičů o kompenzačních pomůckách a jejich dostupnost. Z výsledku výzkumu vyplývá, že je informovanost u oslovených respondentů dostačující. Dále z výsledků vyplývá, že většina respondentů nespolupracuje s níže uvedenými organizacemi. Většina respondentů dostává informace o kompenzačních pomůckách od lékaře, a ve většině případů se jedná o samoplátce.
Informovanost rodičovské veřejnosti o kurikulární reformě
Checcacci, Pavlína ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
Tato diplomová práce má teoretický charakter, nezahrnuje žádná vlastní empirická šetření. Její součástí je návrh informační příručky pro rodiče dětí základních škol ČR, vytvořený autorem této diplomové práce. Text shrnuje poznatky o kurikulární reformě školství v České republice, která se uskutečnila v roce 2007 a zaobírá se jakými způsoby byli rodiče o této události informováni. Text se nejprve zaměřuje na samotnou reformu, její vznik, cíle a popisuje její základní znaky. Dále je věnována pozornost vztahu mezi rodinou a školou, neboť skupina rodičů má pro zdárnou implementaci velký význam a je tudíž důležité této skupině správně porozumět. V souvislosti s reformou a jejím významem pro rodičovskou veřejnost se text zaobírá tím, jak byla informační kampaň pojata v České republice a jak ve Velké Británii. Odtud je pak popsána jako inspirační zdroj příručka pro rodiče anglických žáků ve věku od 5 do 7 let. Na základě této inspirace byl vytvořen návrh příručky, který by odborně popularizačním jazykových stylem zprostředkovával informace také rodičům v České republice.
Informovanost rodičovské veřejnosti o kurikulární reformě
Checcacci, Pavlína ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
Tato diplomová práce má teoretický charakter, nezahrnuje žádná vlastní empirická šetření. Její součástí je návrh informační příručky pro rodiče dětí základních škol ČR, vytvořený autorem této diplomové práce. Text shrnuje poznatky o kurikulární reformě školství v České republice, která se uskutečnila v roce 2007 a zaobírá se jakými způsoby byli rodiče o této události informováni. Text se nejprve zaměřuje na samotnou reformu, její vznik, cíle a popisuje její základní znaky. Dále je věnována pozornost vztahu mezi rodinou a školou, neboť skupina rodičů má pro zdárnou implementaci velký význam a je tudíž důležité této skupině správně porozumět. V souvislosti s reformou a jejím významem pro rodičovskou veřejnost se text zaobírá tím, jak byla informační kampaň pojata v České republice a jak ve Velké Británii. Odtud je pak popsána jako inspirační zdroj příručka pro rodiče anglických žáků ve věku od 5 do 7 let. Na základě této inspirace byl vytvořen návrh příručky, který by odborně popularizačním jazykových stylem zprostředkovával informace také rodičům v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.