Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rakovnický oltář
Lokšová, Pavlína ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Rakovnický oltář se zabývá čtyřmi oboustranně malovanými deskami, které kdysi tvořily křídla pozdně gotické archy v chrámu sv. Bartoloměje v Rakovníku. Klade si za cíl vytvořit monografii jako základ pro další bádání. Rámcově popisuje historické souvislosti, město Rakovník a kostel sv. Bartoloměje. Následně přechází k samotným deskám, přes formální popis se dostává k charakteristice autorů oltáře a východisku jejich umění. To vše je zasazeno do kontextu soudobé deskové malby. V práci je zachycen pohyb desek a jejich restaurování. V neposlední řadě jsou podstatné grafické předlohy, nastínění základní ikonografie a dohledání analogií.
Křivoklátská archa
Čepeláková, Hana ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Diplomová práce "Křivoklátská archa" monograficky zpracovává problematiku pozdně gotického oltářního retáblu, který je součástí intaktně pojatého prostoru hradní kaple na Křivoklátě. Umělecké dílo vynikající úrovně zkoumá autorka především v kontextu středoevropské tvorby druhé poloviny 15. století a srovnává ho s výtvarnými památkami stejné časové vrstvy na území Čech. Dále se, mimo jiné, pokouší objasnit také problematiku ikonografického určení oltáře, které je již dlouhou dobu středem badatelské pozornosti. Přesto se tato práce zaměřuje především na sochařskou výzdobu Křivoklátské archy s cílem objasnit její slohová východiska a dobu vzniku. Téma představuje významné dílo vzešlé z prostředí pražského jagellonského dvora.
Ukřižování ze Skalice - slohové souvislosti a otázka provenie
HOŘEJŠOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá deskovým obrazem Ukřižování ze Skalice z období první poloviny 15. století. První část textu se věnuje dosavadnímu bádání, stavu dochování desky a ikonografii. V dalších kapitolách jsou popsány návaznosti skalické desky na českou tradici deskového malířství a vysvětleny vazby na vídeňskou deskovou malbu první poloviny 15. století, která byla spojená například s Hansem von Tübingenem, s Mistrem Fridrichova oltáře nebo s Mistrem Albrechtova oltáře. Následující část práce srovnává Ukřižování ze Skalice s dalšími českými deskovými obrazy s motivem Ukřižování. Poslední kapitoly se pak věnují otázce objednavatele, původu a funkce Skalického Ukřižování.
Existoval "sloh madon na lvu" v malířství? Několik poznámek k oltáři z Bakówa
Klípa, Jan
Článek se zabývá otázkou, zda lze i v deskové malbě druhé poloviny 14. století definovat fenomén slohu madon na lvu. Modelovým příkladem je oltář ze slezského Bakówa.
The imitation of brocade fabrice in late mediavel altarpieces from Transilvania
Serendan, C. ; Hradilová, J. ; Hradil, David
The representation of rich brocade fabrics was one of the main and most striking features of European medieval paintings. What we see today is the impressive result of the artist's skills and the commissioner's preferences. To achieve this effect, medieval artists developed a large variety of materials and techniques. This paper presents the results of an integrated approach to the investigation of the techniques used by the painting workshops in Transylvania for the imitation of brocade fabrics. The investigation is carried out on a group of 12 largely unstudied Late Gothic Early Renaissance altarpieces built between 1450 1540 in German and Hungarian communities, these being some of the oldest panel paintings preserved in Romania. Over the period 2005-2010 these paintings were, for the first time subjected to an extensive technical investigation by complementary analytical methods. The in situ investigation combines visual examination and extensive non invasive point measurements by portable X-ray fluorescence. Due to their present location in various churches in Transylvania, a minimal sampling only was allowed for further elemental analysis carried out in laboratories. The laboratory investigations included light microscopy (in both visible and UV light), histochemical tests on cross-sections, scanning electron microscopy (SEM) with EDX spectrochemical microanalysis, and Fourier transform infrared spectroscopy (FTIR). The study reveals the use of at least five different types of brocade imitation, including the sophisticated technique of applied relief brocades (Pressbrokat). Most of these five types are using a combination of techniques of decorative treatment of the ground layer with paint layers, coloured glazes and application of metal leafs.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.