Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh systému OSD dat pro výcvik údržbového personálu malého dopravního letounu
Plačková, Veronika ; Jiří, Duda (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje oblast údajů provozní vhodnosti, která je zavedena jako součást typové certifikace letadel. Na začátku práce je popis OSD dat, jejich vznik a zavedení. V práci jsou dále rozebrány veškeré předpisy, které jsou s touto problematikou spjaty se zaměřením na výcvik personálu údržby. Část práce je věnována popisu letounu Evektor EV-55 Outback, pro který je vytvářen výukový materiál, a popisu palivového systému tohoto letounu. Na konci práce je uveden návrh výukového materiálu pro teoretický typový výcvik personálu údržby a příklad závěrečného testu.
Vývoj vznětových motorů Tatra
Paulmichl, Roman ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem vznětových motoru TATRA od jejich vzniku až po současnost. Je zaměřena na konstrukci jednotlivých motorů a rozdílnost konstrukce při jejich vývoji. Podává přehled o vlastní konstrukci jednotlivých motorů a jejich technických řešeních. Srovnává konstrukční řešení jednotlivých motorů v časové posloupnosti jejich vzniku a následné výroby Informuje o složení a funkci jednotlivých soustav motorů, změnách v jejich složení a modernizaci. Uvádí příklady odlišností v jednotlivých součástech motorů. Vytváří náhled na problematiku konstrukce motoru jako celku i jednotlivých jeho soustav a následné srovnání vlivu motorů na životní prostředí. Vysvětluje základní pojmy z oblasti konstrukce vznětových motorů a jejich jednotlivých komponentů. Cílem práce je poskytnutí přehledu jednotlivých konstrukčních řešení motorů TATRA v závislosti na čase jejich vzniku a požadavku kladených na vznětové motory v dnešní době.
Návrh diagnostické soustavy pro malý dopravní letoun
Harasim, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Díky tlaku leteckých společností a provozovatelů letadel na snížení provozních nákladů, jsou do systémů letadel intalovány diagnostické soustavy, kterými lze sledovat opotřebení jednotlivých funkčních prvků. Díky tomuto sledování lze ušetřit nejen finanční prostředky vynaložené na údržbu, ale zejména to vede ke zvyšování bezpečnosti celkového provozu letadel. Úkolem práce je navrhnout diagnostickou soustavu pro malý dopravní letoun. K takovému návrhu je potřeba správného pochopení funkcí částí jednotlivých systémů letounu. Část práce je věnována postupu výběru vhodných diagnostických parametrů, v další části se zabývám vhodnými možnostmi jejich snímání. V celkovém shrnutí uvádím diagnostické parametry které jsem zvolil ke snímání a doporučené způsoby jejich měření.
Návrh koncepce leteckého motoru na CNG
Šmerda, Ondřej ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnáním a zhodnocením stlačeného zemního plynu jako paliva pro letecký pístový motor. Součástí je rešerše konvenčních paliv a odlišností palivových soustav na AVGAS a CNG. Následuje popis letadla a motoru ze kterého vychází matematický model. Poté je popsán výpočet výkonnostních parametrů a spotřeby při použití obou paliv a následně jsou výsledky porovnány. Na konci práce je popsán návrh palivové soustavy na CNG včetně výběru komponent.
Vznětové motory pro armádní účely
Šebesta, Radek ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím vznětových motorů v armádních využitích, zejména tedy ve vojenských vozidlech. Je zaměřena na motory bojových a speciálních vozidel, jako jsou obrněné transportéry nebo tanky. Podává přehled o vlastnostech těchto motorů a nárocích, kladených při použití ve specifických podmínkách. Charakterizuje problematiku provozu a údržby vznětových motorů a negativních vlivů, jenž jsou při bojových podmínkách vystaveny. Informuje o způsobech ošetřování jednotlivých částí motorů a soustav zajišťujících jeho chod. Uvádí příklady odlišností od běžných motorů, používaných v civilních vozidlech. Vytváří náhled na problematiku umístění motoru a konstrukční řešení celkového uspořádání poháněcí soustavy. Vysvětluje základní pojmy z oblasti paliv používaných armádou a požadavků, které by měly splňovat. Cílem práce je poskytnutí přehledu specifických vlastností a požadavků kladených na vznětové motory.
Rekonstrukce sportovního letounu M-2 Skaut - zástavba pohonné jednotky.
Zakopal, Libor ; Vaněk, František (oponent) ; Kubíček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem uložení pohonné jednotky UL260i pro letoun M-2 Skaut na základě předpisů CS-VLA a LSA. Dělí se na analýzu návrhových podmínek, určení faktorů ovlivňujících geometrii lože, vlastní pevnostní návrh a jeho kontrolu pomocí Metody Konečných Prvků. Zároveň je provedeno kontrolní srovnání přesnosti analytického řešení a MKP výpočtu. Součástí práce je i výběr vrtule vhodné pro použití s daným motorem a navržení základních parametrů a komponent olejové a palivové soustavy.
Zařízení pro analýzu výtrysku paliva z palivové trysky
Krahulík, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je návrh a realizace testovacího zařízení pro měření charakteristiky výtrysku paliva z trysky vstřikovače vozidlových spalovacích motorů. Testovací zařízení bylo navrženo pro testování vstřikovačů pro přímé vstřikování zážehových motorů, konkrétně motoru 1.5 TSI vyskytujícího se u automobilů koncernu Volkswagen. Konstrukce umožňuje testování velkého spektra vstřikovačů pouze s malými úpravami testovacího zařízení. Návrh byl vypracován v programu Solidworks 2020. Práce se rovněž zabývá výrobním postupem jednotlivých součástek a také popisu použitých komponent pro měření a řízení testovacího zařízení.
Návrh koncepce leteckého motoru na CNG
Šmerda, Ondřej ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnáním a zhodnocením stlačeného zemního plynu jako paliva pro letecký pístový motor. Součástí je rešerše konvenčních paliv a odlišností palivových soustav na AVGAS a CNG. Následuje popis letadla a motoru ze kterého vychází matematický model. Poté je popsán výpočet výkonnostních parametrů a spotřeby při použití obou paliv a následně jsou výsledky porovnány. Na konci práce je popsán návrh palivové soustavy na CNG včetně výběru komponent.
Diagnostika palivových soustav vznětových motorů
CHADA, Stanislav
Tato práce je zaměřena na přímé vstřikování vznětových motorů, kde jsem měl za cíl provést diagnostiku a zhodnotit její úspěšnost a ekonomickou bilanci. V práci jsou popsány typy palivových soustav a názorně vysvětleno jejich fungování. V praktické části je provedena diagnostika sedlového tahače z běžného provozu a částí vstřikovací soustavy motoru TATRA (vstřikovací čerpadlo a vstřikovač).
Diagnostika palivové soustavy s přímým vstřikováním
FAU, Petr
Bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky palivové soustavy s přímým vstřikováním u zážehového motoru a následné prognózy vývoje stavu a poruch. Jsou zde popsány hlavní části tohoto systému, řídicí systém motoru, doprava paliva a princip činnosti. Následně se zabývá používanými diagnostickými systémy, analýzou výfukových plynů a palubní diagnostikou. Na závěr je provedena sériová a paralelní diagnostika a měření emisí diagnostickým systémem Bosch FSA 740 s vyhodnocením výsledků a následným stanovením budoucího vývoje diagnostikovaného vozidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.