Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení dlouhodobého vlivu regulace uličního parkování na lokalizaci firem v oblastech hl. m. Prahy
Lukeš, Václav ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Novotný, Václav (oponent)
BC. VÁCLAV LUKEŠ - DIPLOMOVÁ PRÁCE Hodnocení vlivu regulace uličního parkování na rozvoj firem v oblastech hl. m. Prahy Abstrakt Užívání automobilů je pro mnoho firem jedna z klíčových podmínek pro provozování jejich aktivit. Omezení užívání vozidel, např. v podobě regulace parkování na veřejných parkovacích stáních, proto může způsobit snížení konkurenceschopnosti řady firem skrze možnou nižší atraktivitu pro zákazníky, snížený komfort pro zaměstnance dojíždějící ze vzdálenějších lokalit či omezení nutného zásobování. V konečném důsledku proto může i regulace parkování ovlivňovat lokalizaci firem v oblastech města. Zahraniční studie se v pohledu na toto téma rozcházejí a do jisté míry se v nich odráží kulturní prostředí daného regionu. Cílem této diplomové práce je proto pomocí kvantitativních a prostorových informací o jednotlivých firmách zhodnotit vliv regulace uličního parkování na jejich lokalizaci na příkladu hl. m. Prahy. Díky významnému statistickému vzorku subjektů vstupujících do analýzy je možné vyhodnotit, zdali změny v horizontální i vertikální struktuře firem souvisejí s vývojem změn v regulaci uličního parkování, kterou hl. m. Praha uplatňuje.
Regionální doprava z hlediska institucí
Líbalová, Zuzana ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv vybraných formálních institucí -- zákonů a vyhlášek, na individuální automobilovou dopravu. V práci je charakterizována doprava v Praze se zaměřením na situaci v Praze 3. Jsou zde uvedeny všechny formální instituce v podobě zákonů a vyhlášek, které se týkají zřízení zón placeného stání. Podrobně jsou popsány právě zóny placeného stání, které fungují na území Prahy. Konkrétně je zde uvedeno, kde přesně zóny jsou, kdo na nich může parkovat a také za jakou cenu. Popsáno je jejich dělení na modrou, zelenou, oranžovou a smíšenou zónu. Pozornost je také věnována dopravní politice a v jejím rámci hlavně parkovací politice. Tato část je zaměřena na potřebu regulace této politiky. Zejména z důvodu rozrůstání měst a zvyšování počtu automobilů. Práce se týká institucí. Popsána je obecná charakteristika institucí, jejich dělení na formální a neformální. Dále je zhodnocena situace s parkováním na vybraném území Prahy 3. Zvlášť je popsána situace v části Jarov, kde se zóny teprve zavádět budou. Na poznatky navazuje část praktická. V té je zhodnocen vliv vybraných formálních institucí, které jsou podrobně rozebrány již v teoretické části, na individuální automobilovou dopravu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.