Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Předmatematická gramotnost v prostředí mateřské školy zřízené dle § 16 odstavce 9 zákona č. 561/2004 Sb.
BERANOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce je vytvoření manuálu pro rozvoj předmatematických představ u dětí s mentálním postižením, které navštěvují mateřskou školu zřízenou dle § 16 odstavce 9 školského zákona. Teoretická část se zabývá mentálním postižením, charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, charakteristikou dítěte s různými stupni mentálního postižení v předškolním věku, výchovou a vzděláváním dětí s mentálním postižením a předmatematické představy. V praktické části měl být použit kvalitativní výzkum a metoda zúčastněného pozorování. Kvůli epidemii COVID-19 a uzavření mateřských škol nemohl být manuál vyzkoušen v praxi, jak bylo zamýšleno. Manuál byl alespoň doplněn o poznámky speciálního pedagoga pracujícího v mateřské škole zřízené dle § 16 odstavce 9 školského zákona.
Znalosti dětí z matematiky na počátku školní docházky
NOVÁČKOVÁ, Markéta
Diplomová práce je zaměřena na matematické znalosti dětí na počátku školní docházky. Teoretická část se zabývá charakteristikou předškolního a mladšího školního věku, zejména pak specifiky v oblasti poznávacích funkcí. Dále je zařazena kapitola věnující se přehledu výzkumů matematických dovedností žáků českých základních škol či Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní i základní vzdělávání. Pozornost je také věnována způsobům budování předmatematických a matematických představ v mateřské či základní škole, ale i v rodině dítěte. Praktická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření z oblasti matematických představ na počátku školní docházky, kterého se zúčastnili žáci prvních ročníků základních škol a jejich třídní učitelé.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.