|
Příprava letu po trati Praha - Chartúm s letounem Tatra T-101 po stopách rekordního letu z r. 1938
Vlček, Richard ; Švec, Michal (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá stavbou tratě a předletovou přípravou pro zopakování historického dálkového rekordu z roku 1938 s replikou letounu Tatra T-101 v současnosti. Úvodní část práce je věnována historickému rekordu a replice, pro dostatečné seznámení s možnostmi letounu a cílů, kterých má být dosaženo. Následně se práce zaměřuje na jednotlivé části předletové přípravy, kde jsem ověřil současné možnosti letu z Prahy do Chartúmu s typem T-101.2. Poslední kapitola je věnována rozboru meteorologické situace a prvkům, které mají bezprostřední vliv na let, včetně využitelnosti denního a nočního svitu. Rozbor některých meteorologických prvků obsahuje data z konkrétních světových letišť. Práce nepojednává o běžné předletové přípravě, ale spíše je studií proveditelnosti.
|
|
Plánování letů dle pravidel IFR
Mudrych, Alex ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje problematiku plánování letu IFR pomocí rozboru jednotlivých fází letu IFR. Součástí bakalářské práce je představení softwarových nástrojů a aplikací používaných pro samotné naplánování tratě letu IFR, vykonání předletové přípravy a podání letového plánu. Teoretická část bakalářské práce uvádí ukázku postupu naplánováni letu IFR pomocí systému IBS ŘLP. Jedná se o popis jednotlivých kroků při přípravě letu z brněnského letiště LKTB na letiště Václava Havla LKPR.
|
| |
|
Letecká meteorologická data
Tarasovičová, Nikola ; Krška, Karel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zdůrazňuje význam leteckých meteorologických dat pro plánování letu a strategické rozhodování za letu. Popisuje konvenční způsoby získávání meteorologických dat, a to před letem i během letu. Poskytuje přehled alternativních možností získávání informací o stavu počasí. Diplomová práce srovnává způsoby zobrazení nebezpečných meteorologických jevů - bouřek, turbulence a námrazy - v rámci popsaných komerčních produktů.
|
|
Plánování letů dle pravidel IFR
Mudrych, Alex ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje problematiku plánování letu IFR pomocí rozboru jednotlivých fází letu IFR. Součástí bakalářské práce je představení softwarových nástrojů a aplikací používaných pro samotné naplánování tratě letu IFR, vykonání předletové přípravy a podání letového plánu. Teoretická část bakalářské práce uvádí ukázku postupu naplánováni letu IFR pomocí systému IBS ŘLP. Jedná se o popis jednotlivých kroků při přípravě letu z brněnského letiště LKTB na letiště Václava Havla LKPR.
|
|
Letecká meteorologická data
Tarasovičová, Nikola ; Krška, Karel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zdůrazňuje význam leteckých meteorologických dat pro plánování letu a strategické rozhodování za letu. Popisuje konvenční způsoby získávání meteorologických dat, a to před letem i během letu. Poskytuje přehled alternativních možností získávání informací o stavu počasí. Diplomová práce srovnává způsoby zobrazení nebezpečných meteorologických jevů - bouřek, turbulence a námrazy - v rámci popsaných komerčních produktů.
|
|
Příprava letu po trati Praha - Chartúm s letounem Tatra T-101 po stopách rekordního letu z r. 1938
Vlček, Richard ; Švec, Michal (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá stavbou tratě a předletovou přípravou pro zopakování historického dálkového rekordu z roku 1938 s replikou letounu Tatra T-101 v současnosti. Úvodní část práce je věnována historickému rekordu a replice, pro dostatečné seznámení s možnostmi letounu a cílů, kterých má být dosaženo. Následně se práce zaměřuje na jednotlivé části předletové přípravy, kde jsem ověřil současné možnosti letu z Prahy do Chartúmu s typem T-101.2. Poslední kapitola je věnována rozboru meteorologické situace a prvkům, které mají bezprostřední vliv na let, včetně využitelnosti denního a nočního svitu. Rozbor některých meteorologických prvků obsahuje data z konkrétních světových letišť. Práce nepojednává o běžné předletové přípravě, ale spíše je studií proveditelnosti.
|
| |