Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Svobodný přístup k informacím v EU a ve vybraných státech: Studie č. 5.319
Tetourová, Eva ; Mylková, Petra ; Pohl, Michal
Práce se zabývá aktuálně velmi diskutovanou problematikou svobodného přístupu k informacím, a to zejména z pohledu přístupu vybraných států k poskytování informací ve veřejném sektoru. Pozornost je věnována v prvé řadě právní úpravě tohoto tématu na úrovni Evropské unie, jejíž legislativa podstatným způsobem ovlivňuje úpravu této problematiky v jednotlivých členských státech. Další část práce je pak věnována přehledu podmínek pro přístup k informacím ve vybraných evropských státech, a to především ve vztahu k subjektům, které mají právo o informace žádat, druhu informací, na které mají právo, orgánům, které jsou povinny informace poskytovat, či postupu jednotlivých subjektů v procesu poskytování informací a jeho kontrole.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Přístup pracovníků v sociálních službách k supervizi
ŘÍHOVÁ, Štěpánka
Bakalářská práce je zaměřena na přístup pracovníků v sociálních službách k supervizi. Cílem práce je zjistit přístup pracovníků v sociálních službách k supervizi. Dílčím cílem je zjistit přínos supervize pro pracovníky v sociálních službách. Zaměřila jsem se na jejich prožívání a zhodnocení postojů, ve vztahu k supervizi, ale i na to, jak reagují na stresové situace a jakým způsobem se snaží předejít syndromu vyhoření. Tyto rozhovory se staly součástí výzkumu. V teoretické části práce jsem se zaměřila na tři základní kapitoly a to: sociální služby a standardy kvality, supervize a syndrom vyhoření. V praktické části jsem si v kvalitativním výzkumu zvolila deset pracovnic v přímé obslužné péči z Domova pro seniory Mistra Jana Křišťana v Prachaticích. Stanovila jsem jednu hlavní výzkumnou otázku: ?Jaký je přístup pracovníků v sociálních službách k supervizi?? a čtyři dílčí výzkumné otázky. Použila jsem metodu kvalitativního výzkumu s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky jsou vyhodnoceny v přehledných tabulkách. Z výzkumu vyplynulo, že přístup pracovníků v sociálních službách je v devíti případech z deseti kladný. Přínos supervize vidí v možnosti společně se sejít v příjemném, bezpečném prostředí a v možnosti nerušeně si promluvit o tíživých bolestivých situacích, které s výkonem této profese průběžně přicházejí. Supervize pro ně má významný přínos také v dodávání naděje a projevu zájmu, empatie a úcty ze strany supervizora za nelehkou odvedenou práci. Výsledky bakalářské práce mohou být zdrojem informací o supervizi, jejím přínosu, rozvoji a poskytování v sociálních službách na Prachaticku. Práci mohou využít pracovníci v oblasti sociálních služeb, ale i školských a zdravotnických zařízení. Všude tam, kde pracují tzv. pomáhající profese.
Riziko přenosu viru HIV u záchranné služby
ALBRECHTOVÁ, Anežka
HIV a onemocnění AIDS je velkou hrozbou pro obyvatele celého světa, natož pro zdravotnické záchranáře a zdravotnické pracovníky, kteří se denně potýkají s krví a s rizikovými situacemi vyžadujícími co nejrychlejší řešení pro záchranu lidského života. Jejich prací je co nejrychleji a nejbezpečněji ošetřit pacienta a neohrozit sebe ani okolí. Cílem mé práce je zjistit povědomí o této nemoci. Zda jsou zdravotní pracovníci na záchranných službách dostatečně chráněni před touto zatím nevyléčitelnou nemocí. Prostřednictvím dotazníků jsem chtěla zjistit úroveň znalostí a prevenci před nakažením.
Vnímání ošetřovatelské praxe studentů oboru všeobecná sestra očima pacienta.
ČÍŽKOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce je ?Patient´s perception of nursing practice provided by studets of nursing?. Významným faktorem k tomu, aby se ze studenta stala řádná sestra, je výkon ošetřovatelské praxe během studia. Právě spojení teorie a praxe studentů oboru všeobecná sestra je nezbytné pro zkvalitnění vzdělávacího a výchovného procesu. Studentská praxe je proto nedílnou a podstatnou součástí studia. Význam má i pro budoucí zapojení studentů do ošetřovatelského procesu. V ošetřovatelské praxi je důležitá interakce s nemocnými. Veškeré dění se odehrává formou interakcí a komunikace, která je významná z hlediska profesionálního chování, které by si měl každý zdravotník osvojit již během studia. Tato schopnost slouží k navázání a rozvíjení kontaktů s pacientem a značně ovlivní, jak je sestra pacientem vnímána. Cílem bakalářské práce je ?Zjistit, jak pacient vnímá studenty na ošetřovatelské praxi v nemocnici.? S tímto cílem souvisí Hypotéza 1: ?Domnívám se, že pacienti respektují studenty při ošetřovatelské praxi?, která byla potvrzena, hypotéza 2: ?Domnívám se, že pacienti mají z některých výkonů prováděnými studenty strach? nelze potvrdit a hypotéza 3: ?Domnívám se, že mladší pacienti jsou ke studentům na praxi kritičtější než starší pacienti? nelze potvrdit. Druhým cílem je ?Zjistit, jak pacient vnímá studenty na ošetřovatelské praxi v nemocnici.? S tímto cílem souvisí hypotéza 4: ?Domnívám se, že pacienti jsou spokojeni s ošetřovatelskou praxí studentů,? která byla potvrzena. Další částí bakalářské práce bylo zodpovězení stanovených výzkumných otázek. 1. výzkumná otázka byla ?Co vede pacienty k odmítnutí ošetřovatelského výkonu od studentů?? Jednalo se především o nedostatek zkušeností studentů, nedůvěra pacienty ve studenty a bolest a stud pacientů. 2. výzkumná otázka zněla ?Jsou pacienti informování o tom, že studenti na oddělení vykonávají ošetřovatelskou praxi?? O této skutečnosti byli informováni 2 ze 4 pacientů. K získání potřebných dat bylo použito kvalitativní i kvantitativní šetření. Kvalitativní výzkum byl realizovaný formou nestandardizovaného rozhovoru s pacienty. Tyto rozhovory byly vedeny se 4 vybranými pacienty. Kvantitativní metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření. Dotazníky byly určeny pro pacienty na odděleních, kde absolvují praxi studenti oboru všeobecná sestra. Dotazníkové šetření a nestandardizované rozhovory probíhaly v Nemocnici v ČB, a.s.
Přístup zdravotnických a sociálních pracovníků ke klientům s psychiatrickým onemocněním
ZEMANOVÁ, Anna
V současné době se zvyšuje počet lidí s psychiatrickým onemocněním, tento nárůst má nejen ekonomické, ale i společenské důsledky. Společnost mívá stále předsudky vůči duševně nemocným, dochází tak k stigmatizaci duševně nemocných. Stigmatizaci lze předcházet osvětou a informovaností jak široké veřejnosti, tak i pracovníků, kteří přicházejí do kontaktu s duševně nemocnými. Zdravotničtí a sociální pracovníci by měli znát nejen základní projevy duševní poruchy, ale také hlavní zásady komunikace a jednání s klienty s konkrétním duševním onemocněním, neboť jedině tak lze dosáhnout kvalitní spolupráce a vytvořit prostředí důvěry. Cílem práce je zjistit, jaký přístup mají zdravotničtí a sociální pracovníci ke klientům s psychiatrickým onemocněním. Ke zjištění výsledků bylo provedeno 25 rozhovorů se zdravotnickými a sociálními pracovníky, kteří se přímo nespecializují na práci s duševně nemocnými. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že zdravotničtí a sociální pracovníci umí vymezit, co vše může pojem duševní nemoc zahrnovat, orientují se v problematice stigmatizace a znají hlavní projevy konkrétních duševních poruch a základní zásady přístupu. Z výzkumu lze stanovit 2 hypotézy: 1. Zdravotničtí a sociální pracovníci respektují klienty s duševním onemocněním a přistupují k nim s ohledem na projevy jejich nemoci. 2. Zdravotničtí a sociální pracovníci znají specifika a zvláštnosti přístupu ke klientům s konkrétním duševním onemocněním. Diplomová práce bude využita jako zpětná vazba pro zdravotnické pracovníky.
Soužití se členem rodiny trpícím bipolární poruchou
KANDĚROVÁ, Alena
Práce se zabývá duševním onemocněním s důrazem na poruchu osobnosti (afektivní poruchy - bipolární porucha).Úvodní část je soustředěna na vztah společnosti a její nahlížení na duševně nemocné a z toho vyplívající stigma. Další teoretická část popisuje základní terminologii jednotlivých výrazů, dále se vztahujících k hlavnímu tématu tj. bipolární porucha osobnosti.
Přístup k využívání osobních počítačů s ohledem na jejich energetickou náročnost
Řeháček, Jakub ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Tato práce se zabývá dosahováním energetických úspor při využívání koncových stanic. Bere v potaz dostupné technologie a čerpá z obecně známých uživatelských návyků a neduhů. Snaží se zaměřit na pohled uživatele, identifikovat stránky jeho interakce s počítačem, které představují prostor k energetické úspoře. Troufá si nastínit vzory chování, aplikovatelné jak jednotlivcům, tak v korporátním prostředí. Práce si rozvrstvuje základní myšlenky pohledu uživatele a snaží se zaobírat detaily uživatelských návyků tak, aby v závěru dospěla k návrhu, jak zlepšit přístup k využívání PC, kdy výsledkem bude nižší energetická náročnost. Práce nejprve definuje obecné globální problémy související s osobními počítači. Neřeší však hardwarovou stránku problému. Nastiňuje nejčastější chyby, kterých se uživatelé dopouštějí a přináší souhrn řešení, která jsou popisována v dílčích kapitolách. Na závěr obsahuje případovou studii společnosti DHL ITSC Praha s.r.o., na které ukazuje možné konkrétní úspory při aplikaci šetrných pravidel.
Přístup českých firem na východní trhy
Krutiš, Martin ; Petříček, Václav (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem vzájemných ekonomických vztahů mezi Českou republikou a Ruskou federací a analyzuje potenciál východních trhů pro české firmy, s hlavním zaměřením na obrovský ruský trh. První kapitola se zabývá historií vzájemného obchodu obou zemí od konce druhé světové války až po nové millenium. Druhá a třetí kapitola se věnují exportním příležitostem v jednotlivých perspektivních odvětvích na ruském trhu a překážkám a bariérám obchodu, se kterými se české firmy musejí vypořádat. Ve čtvrté kapitole jsou představeny úspěšné projekty českých firem na ruském trhu. V závěrečné části se práce zabývá predikcí dalšího vývoje na ruském trhu a perspektivami českých firem v tomto teritoriu.
Analýza přístupu k výběru zaměstnanců v obchodním řetězci
Nikitinová, Věra ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce analyzuje proces získávání a výběr zaměstnanců v obchodních řetězcích maloobchodní společnosti, a to pomocí výzkumu Mystery Employee. Při tomto výzkumu je zjišťován přístup k uchazeči a celkově proces náboru zaměstnanců fiktivními uchazeči o zaměstnání. Dále jsou analýze podrobeny důležité faktory těchto procesů, například způsob informování o nabízených pracovních místech, možnost vyplnění dotazníku pro uchazeče, apod. Analýza je vyhodnocena celkovým zhodnocením situací v jednotlivých prodejnách, objektivním plněním předem daných faktorů a subjektivním ohodnocením těchto faktorů fiktivními uchazeči. V návaznosti na výsledky analýzy je poslední část práce věnována návrhům ke zlepšení.
Aplikace metodiky Lean Six Sigma na snižování chybovosti při vyplňování smluv
Albert, Michal ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Žák, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na chybovost při vyplňování formulářů smluv životního pojištění. Teoretická část práce popisuje hlavní aspekty metodiky Lean Six Sigma, která bude použita na snížení vysoké chybovosti. Lean Six Sigma je široce využívána současnými společnostmi ke zlepšení obchodních procesů zvýšením jejich sigmy. Metodika je spojením dvou nezávislých přístupů, jež byly oba vyvinuty na počátku 20. století. Cílem tohoto spojení je využít to nejlepší z obou z nich. Praktická část práce potom ukazuje, jak zdánlivě oddělené přístupy Lean a Six Sigma mohou fungovat společně. Lean zde byla využita ke zlepšení procesu pro obchodní službu pojišťovny a Six Sigma byla použita ke snížení chybovosti na formulářích. Obě zlepšení byla úspěšně implementována do podniku a vedla k požadovanému výstupu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.