Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  začátekpředchozí185 - 194  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv revitalizace vodního režimu na emise oxidu uhličitého z degradovaného rašeliniště.
JANSKÁ, Eliška
Tato práce představuje návrh projektu, který se zabývá vlivem revitalizace na emise oxidu uhličitého z revitalizovaného rašeliniště. Cílem projektu je vytvoření modelu a kalkulace sezónní bilance uhlíku revitalizovaného rašeliniště.
Vliv flashové reklamy na životní prostředí a její srovnání s výrobou PET lahví
Krejčí, Martin ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv internetové reklamy vytvořené technologií Flash na životní prostředí v USA a následně jej srovnává s vlivem výroby PET lahví na životní prostředí v USA. V práci je popsáno fungování flashové reklamy. V analýze se porovnává uhlíková stopa vypuštěna z rozdílu ve spotřebě elektrické energie při povolené a zakázané flashové reklamě a z výroby PET lahví. Cílem analýzy je porovnat dopady na životní prostředí způsobené přehráváním flashové reklamy a výrobou PET lahví, přihlédnout k výnosům z nich vyplývajících a zamyslet se, zda trh s internetovou flashovou reklamou není regulován, protože se nejeví na první pohled škodlivý k životnímu prostředí jako PET lahve, či není třeba tento trh regulovat.
Porovnání paliv pro spalovací motory z hlediska hodnot emisí výfukových plynů.
VÁCLAVÍK, Petr
Bakalářská práce porovnává tři vybrané druhy benzinů (BA Special 91, BA Natural 95, Shell V-Power Racing) a LPG z hlediska emisí výfukových plynů.Měření bylo provedeno na jednom motoru automobilu Škoda Favorit 135L. Měřily se emisní složky CO,CO2,02 a HC.Z měření bylo palivo LPG nejpřijatelnější.
Plynné produkty mikrobiálního rozkladu v umělém mokřadu využívaném pro čištění odpadních vod
ŠTĚPÁNEK, Jindřich
Tato práce se zabývá plynnými produkty mikrobiálního rozkladu organických látek v umělém mokřadu. Sledovaný umělý mokřad je využíván pro čištění odpadní vody z obce Slavošovice. V tomto systémy byly stanovovány emise oxidu uhličitého, metanu a oxidu dusného z vegetačního pole mokřadu. Emise byly kvantifikovány, byl stanoven jejich sezónní průběh a faktory, které na ně mají vliv. Pouze 3 % z celkových emisí uhlíku byly ve formě metanu, emise oxidu dusného byly zanedbatelné, pouze 1,5 % dusíku odbouraného denitrifikací bylo ve formě oxidu dusného. Na základě těchto dat a dalších naměřených parametrů byla odhadnuta bilance C a N ve studovaném systému.
Současný stav a perspektivy zdanění provozu motorových vozidel v EU
John, Jiří ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Teklý, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku zdanění provozu motorových vozidel v EU. Zdanění automobilů je v součastné době harmonizováno z důvodů odstranění tržních selhaní a motivace zákazníků ke koupi ekologických vozidel. Práce se skládá ze 3 stěžejních částí. V první části jsou popsány pojmy daňové konkurence, koordinace a harmonizace. Dále se pak tato část zabývá jednotlivými kroky EU vedoucími ke snížení emisí oxidu uhličitého a jejich dopady na zdanění motorových vozidel. Druhá část se zaměřuje na zdanění provozu automobilů ve vybraných členských zemích Evropské unie, které již zdaňují automobily na bázi emisí oxidu uhličitého. Ve třetí části práce je popsán současný stav zdanění provozu motorových vozidel v České republice. Tato část se také zabývá budoucností zdanění motorových vozidel.
Perspektivy zdanění provozu motorových vozidel v EU a dopady krize na automobilový průmysl
Maryško, Michal ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Láchová, Lenka (oponent)
Tato práce je věnována problematice zdanění provozu motorových vozidel, která je díky sílícímu vlivu dopravy na životní prostředí velmi aktuální. Doprava patří mezi 5 hlavních emitentů CO2 do ovzduší. Na celkových emisích se podílí skoro 16%, na silniční dopravu pak z toho samého celku připadá 7%. Proto Evropská Komise vymyslela a navrhla novou podobu zdanění provozu motorových vozidel. Tento návrh je založen na emisích CO2 a hmotnosti vozidel. Každá automobilka bude muset do roku 2012 dosáhnout svého specifického cíle. Emise by měli být sníženy na hranici 120 g/km. Dalším prostředkem v boji proti emisím škodlivin do ovzduší jsou emisní normy EURO, které stanovují závazné limity určitých druhů škodlivin pro nově vyráběná vozidla. Poté je věnována pozornost současné situaci v ČR. Funkci zdanění provozu motorových vozidel zde plní silniční daň doplněná o časové a výkonové zpoplatnění. V dnešní době ale světem třese hospodářská krize. Možná nejvíc je vidět právě na automobilkách, které musí vynaložit spoustu sil, aby se vůbec udržely na trhu. Závěrem se věnuji podporám, které musely být automobilovému průmyslu jako celku poskytnuty, aby přežil. Je důležité automobilový průmysl v této době podržet, jen v Evropě zaměstnává přes 12 milionů lidí a veřejné rozpočty plní celkově v průměru 360 biliony euro.
Komparace emisního obchodovacího systému EU a programu kyselého deště v USA
Zelená, Vladimíra ; Petrášek, František (vedoucí práce) ; Škop, Vladislav (oponent)
Diplomová práce porovnává Systém emisního obchodování Evropské unie, který obchoduje s povolenkami umožňujícími vypouštění oxidu uhličitého do ovzduší, s Programem kyselého deště, který na území Spojených států amerických obchoduje s emisemi oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Oba dva systémy fungují na stejných principech a mechanismech, díky odlišně nastaveným parametrům však došlo při implementaci těchto systémů k odlišným výsledkům. Praktická část této práce se detailně zabývá oběma systémy a příčinami neúspěchu prvního obchodovacího období v Evropské unii, včetně ponaučení plynoucích pro druhé obchodovací období, a zdařilého průběhu Programu kyselého deště.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   začátekpředchozí185 - 194  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.