Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení měniče
Nevoral, Jiří ; Steinbauer, Miloslav (oponent) ; Fiala, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je studiem problematiky mikroprocesorů DSP vhodných k řízení frekvenčních měničů používaných k řízení asynchronních motorů a dále vhodné realizace vlastního řízení. Práce obsahuje informace o vlastnostech jednotlivých typů procesorů, výhody a nevýhody celého řešení. Cílem je realizace řízení frekvenčního měniče pomocí vývojové desky s DSP procesorem a výkonovým měničem.
Parní turbina rychloběžná
Albrecht, Jan ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na konstrukci rychloběžné parní turbíny pro parametry spalovny komunálního odpadu v Brně. V úvodní části diplomové práce je krátce shrnut historický vývoj, transformační proces a pracovní princip parní turbíny. V návaznosti na úvodní kapitoly je detailně rozebráno řešení akčního a reakčního lopatkování, včetně popisu průběhu expanze v i-s diagramu a vyjádření základních vzorců pro výpočet účinnosti. Ve stěžejní části diplomové práce jsou nejprve rozebrány možné koncepční varianty turbosoustrojí pro zadané parametry. Na základě zvolené koncepce je sestaven algoritmus termodynamického výpočtu pro jednotlivá tělesa turbíny. V závěru výpočetní části je uveden zjednodušený výpočet převodovky. Na základě výpočetní části jsou sestaveny konstrukční výkresy převodovek a podélných řezů všech částí turbosoustrojí.
Ventilační výpočty v synchronním stroji
Judas, Jan ; Deeb, Ramia (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem práce bylo seznámení se s prostředím práce Ansys CFX, vytvoření několika modelů ventilátorů a modelu synchronního stroje v Autodesk Inventor, vytvoření modelu proudění chladícího média strojem s vytvořenými ventilátory a vyhodnocení výsledků. Práce nejdříve popisuje samotný synchronní stroj, ztráty v něm, tok výkonu synchronním strojem a způsoby jeho chlazení. Dále popisuje jednotlivé typy přenosu tepla, laminární a turbulentní proudění. Věnuje se i rozdělení ventilátorů a programu používanému pro výpočet proudění Ansys CFX včetně metody, kterou k výpočtu používá. Práce popisuje jednotlivé modifikace ventilátorů a nastavení výpočtu v programu Ansys. Poté zobrazuje výsledky analýzy zadaného ventilátoru pro různé počty lopatek a pro jeho různé modifikace. Vybrané modifikace pak analyzuje vzhledem k měnícím se otáčkám. V poslední kapitole pak zobrazuje analýzu proudění ve stroji se třemi různými ventilátory. Především je zde zobrazován hmotnostní tok, tlak a jejich rozložení na vyhodnocovacích plochách
Analýza aerodynamického hluku počítačů
Zouhar, Lukáš ; Dušek, Daniel (oponent) ; Pellant, Karel (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá diskusí na téma snižování hluku počítačů se zaměřením na aerodynamický hluk chladících ventilátorů. Možností snižování hluku počítačů optimalizačními opatřeními u ventilátorů, používáním pryžových podložek a zvukoizolačních vrstev či konstrukčními změnami vlastních ventilátorů a jejich uložením. Zaměříme se také na vliv otáček ventilátorů a tvaru lopatek na vyzařovaný aerodynamický hluk.
Střední efektivní tlak spalovacích motorů automobilů a motocyklů
Vopršal, Oldřich ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce je pojednání o významu, definici a zmapování charakteristiky hodnoty středního efektivního tlaku v závislosti na historickém vývoji spalovacích motorů automobilů a motocyklů od prvotních koncepcí až po současný vývoj. V této práci chci porovnat a vyhodnotit hodnoty středního efektivního tlaku u nepřeplňovaných a přeplňovaných pístových spalovacích automobilů a motocyklů. Součástí práce bude grafické znázornění daných hodnot středních efektivních tlaků a následná analýza a zhodnocení daných hodnot vůči konstrukční koncepci spalovacího motoru v daném historickém období. Dále popis konstrukčních prvků, které se podílí na zvýšení středního efektivního tlaku.
Hydrodynamická ložiska vznětového traktorového motoru
Petr, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá hydrodynamickými kluznými ložisky traktorového vznětového motoru. V první části práce se blíže seznámíme s hydrodynamickým ložiskem, jeho principem a použitými materiály. Dále se práce věnuje multibody systému adams-engine. Hlavní částí práce je vymodelovaní klikového mechanizmu a jeho uložení v hydrodynamických ložiscích v MBS programu a následná simulace za různých provozních podmínek.
Parní turbina s ejektorem
Slezáková, Iveta ; Ing.Drahomír Maša (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na sladění spolupráce turbiny s ejektorem pracujícím společně do parní sítě. Práce obsahuje informace o těchto zařízeních i historický vývoj zařízení. Podstatou diplomové práce je termodynamický výpočet a návrh hlavních parametrů a rozměrů turbiny a ejektoru. Po té následuje výpočet celé soustavy turbiny s ejektorem a následně je proveden výpočet režimu turbiny při regulaci by- passem a porovnání výkonu systému s ejektorem a by-passem.
Vliv zatížení spalovacího motoru na výstupní parametry traktorových souprav
Paulmichl, Roman ; Svída, David (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současným stavem v konstrukci traktorů, zejména motorů a jejich příslušenstvím. Práce obsahuje metodiku měření traktorové soupravy v dopravě a metodiku měření orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány a byla provedena analýza naměřených hodnot. Diplomová práce vytváří náhled na problematiku zatížení spalovacího motoru, které vzniká vlivem pracovních podmínek v dopravě a při základním zpracování půdy s různě nastavenými režimy provozu traktoru. Cílem práce je zjistit, jaký praktický vliv má zatížení na sledované parametry motoru a jakými způsoby by bylo možné dosáhnout vyšší výkonnosti traktorových souprav s co možná minimální energetickou náročností.
Snímače a akční členy pro spalovací motory
Prouza, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem nejdůležitějších snímačů a akčních členů pro chod spalovacího motoru. Je v ní uveden popis konstrukce a princip funkce každého snímače a členu. V první části se práce zabývá snímači, které snímají stav a průběh činností v motoru, převedou je na signál a následně pošlou do řídící jednotky ke zpracování. V druhé části jsou popsány akční členy, které zpracovávají informace z řídící jednotky a následně je převádějí na mechanický pohyb.
Parní turbina rychloběžná
Vitovská, Michaela ; Trojan, Aleš (oponent) ; Trojan, Aleš (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukci rychloběžné parní turbíny pro dané parametry od společnosti G-Team a.s. ve Velké Bíteši. V úvodní části diplomové práce je krátce zmíněno o historickém vývoji parních turbín, transformační proces a pracovní princip. Ve stěžejní části diplomové práce je nejprve udělán rozbor strojního zařízení, které se používá u rychloběžných parních turbín. Poté je proveden předběžný návrh počtu stupňů. Dále následuje termodynamický výpočet průtočného kanálu pro dané vstupní a výstupní parametry páry, návrh konstrukční koncepce, dispoziční řešení turbogenerátoru. Na základě výpočetní časti je provedeno technické srovnání jednostupňové a vícestupňové rychloběžné parní turbíny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.