Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Krátký neprofesionální film jako žánr současného folklóru. Možnosti jeho výzkumu na webu v antropologické a sociologické perspektivě
Kubík, Milan ; Cirklová, Jitka (vedoucí práce) ; Hrůzová, Andrea (oponent)
Tato explorační studie si klade za cíl vymezit krátký neprofesionální film jako relevantní předmět studia pro antropologii a sociologii. Nejprve je v práci krátký neprofesionální film vymezen jako produkt lidové kultury, který však sdílí mnohé charakteristiky s filmem komerčním. Následně je krátký neprofesionální film charakterizován jako svébytný žánr současné folkloristiky. Toto vymezení proběhne na základě jeho komparace s charakteristikami současné pověsti. Následně práce ukazuje jaké symbolické funkce může krátký neprofesionální film ve společnosti zastávat a pomáhat tak ustavovat její symbolický řád Jeho hlavní funkcí je přivádění mezních prožitků do každodenního kontextu diváka. Tímto způsobem se sledování krátkého neprofesionálního filmu stává přechodovým rituálem, který dává divákovi možnost, zažít stav liminality - narušení řádu - prostřednictvím napětí. Toto napětí však divák prožívá v bezpečném symbolické světě filmu. Při konečné katarzi, která je umocněna eliptickou zápletkou, pak nastane uvolnění napětí a obnovení sociálního řádu. Práce je spojením kvantitativního výzkumu a etnografie v kyberprostoru. Práce tak staví do středu práce postavu výzkumníka a její nezbytnou reflexivitu. Mimo to se práce snaží rovněž upozornit na metodologická rizika, která výzkum na internetu představuje....
Divadelní znaky v představení "Škola Malého stromu"
Axmanová, Petra ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá znakem a jeho teorií, se zaměřením na znak v umění, s důrazem na divadelní znak. Je zde nastíněna i problematika podmínek komunikace a tvorby významu. Praktická část je zaměřena na analýzu výskytu konkrétních divadelních znaků v představení Škola malého stromu a na ukázkách z představení detailně rozebírá tyto divadelní znaky a tvorbu významu v práci s gestem. Dále sleduje proměny hereckých postav a analogovou a digitální komunikaci. Zabývá se otázkou, jak lze téměř bez rekvizit, kulis a kostýmů vytvořit široké spektrum postav a prostředí ve velmi rozmanitých situacích. V závěru práce jsou shrnuty poznatky, vyplývajících z rozboru neverbální komunikace.
Krátký neprofesionální film jako žánr současného folklóru. Možnosti jeho výzkumu na webu v antropologické a sociologické perspektivě
Kubík, Milan ; Cirklová, Jitka (vedoucí práce) ; Hrůzová, Andrea (oponent)
Tato explorační studie si klade za cíl vymezit krátký neprofesionální film jako relevantní předmět studia pro antropologii a sociologii. Nejprve je v práci krátký neprofesionální film vymezen jako produkt lidové kultury, který však sdílí mnohé charakteristiky s filmem komerčním. Následně je krátký neprofesionální film charakterizován jako svébytný žánr současné folkloristiky. Toto vymezení proběhne na základě jeho komparace s charakteristikami současné pověsti. Následně práce ukazuje jaké symbolické funkce může krátký neprofesionální film ve společnosti zastávat a pomáhat tak ustavovat její symbolický řád Jeho hlavní funkcí je přivádění mezních prožitků do každodenního kontextu diváka. Tímto způsobem se sledování krátkého neprofesionálního filmu stává přechodovým rituálem, který dává divákovi možnost, zažít stav liminality - narušení řádu - prostřednictvím napětí. Toto napětí však divák prožívá v bezpečném symbolické světě filmu. Při konečné katarzi, která je umocněna eliptickou zápletkou, pak nastane uvolnění napětí a obnovení sociálního řádu. Práce je spojením kvantitativního výzkumu a etnografie v kyberprostoru. Práce tak staví do středu práce postavu výzkumníka a její nezbytnou reflexivitu. Mimo to se práce snaží rovněž upozornit na metodologická rizika, která výzkum na internetu představuje....
Divadelní znaky v představení "Škola Malého stromu"
Axmanová, Petra ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá znakem a jeho teorií, se zaměřením na znak v umění, s důrazem na divadelní znak. Je zde nastíněna i problematika podmínek komunikace a tvorby významu. Praktická část je zaměřena na analýzu výskytu konkrétních divadelních znaků v představení Škola malého stromu a na ukázkách z představení detailně rozebírá tyto divadelní znaky a tvorbu významu v práci s gestem. Dále sleduje proměny hereckých postav a analogovou a digitální komunikaci. Zabývá se otázkou, jak lze téměř bez rekvizit, kulis a kostýmů vytvořit široké spektrum postav a prostředí ve velmi rozmanitých situacích. V závěru práce jsou shrnuty poznatky, vyplývajících z rozboru neverbální komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.