|
Lávka pro pěší přes řeku Moravu, Mikulčice - Kopčany
Bílek, Jaroslav ; Konečný, Vojtěch (oponent) ; Křižan, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Moravu. Jedná se o návrh nové konstrukce. Návrh je proveden ve dvouch alternativách. Aletrnativa 1: Lávka je trojpolová, rozpětí polí je 27+81+27 m, střední pole je vyztuženo obloukem. Na oblouk je zavěšena mostovka tvořená komorovým nosníkem. Mostovka je dolní ocelová ortotropní. Uspořádání táhel je radiální. Aleternativa 2: Střední pole je vyztuženo dvojicí k sobě skloněných oblouků. Na oblouky je zavěšena mostovka tvořená dvojicí trámů a příčníky. Mostovka je dolní ocelová ortotropní. Uspořádání táhel je radiální. Větrové ztužidlo má tvar Vierendeelova nosníku.
|
| |
| |
|
Zesílení silničního mostu
Neděla, Lukáš ; Pinkas, Karel (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí silničního mostu o dvou prostých polích přes řeku Olši v Třinci. Rekonstrukce mostní konstrukce je navržena ve dvou variantách, pro které je proveden návrh a posouzení nosné konstrukce dle platných norem. Výpočet vnitřních sil je proveden pomocí programu Scia Engineer 2016. Obsahem práce je statický výpočet, výkresová dokumentace, ekonomické porovnání variant a vizualizace.
|
|
Stropní konstrukce bytového domu
Michna, Ondřej ; Strnad, Jiří (oponent) ; Perla, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh železobetonové stropní desky bytového domu v poloprefabrikované variantě (filigránových desek se zmonolitněním), vypracování výkresů tvaru, výztuže a výrobního výkresu vybraného stropního panelu. Při návrhu je respektováno rozmístění zděných příček a posouzení přetvoření stropní konstrukce s ohledem na její celistvost. Součástí práce je porovnání ručního výpočtu s konečno prvkovým výpočtem.
|
|
Mostní deska z prefabrikátů
Surovcová, Monika ; Panáček, Josef (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Práce pojednává o problematice deformovatelnosti a zatížitelnosti reálného mostního objektu. Průhyb skutečné konstrukce byl konfrontován s matematickým modelem. Průhybová čára vytvořené ortotropní desky korespondovala se skutečně naměřenými hodnotami. Shody bylo docíleno zohledněním komponentů, které v průřezu figurují. Dále byla stanovena zatížitelnost mostu normovými vozidly.
|
|
Lávka pro pěší v Nové Karolině v Ostravě
Havelka, Jiří ; Nečesal, Petr (oponent) ; Marván, David (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce lávky pro pěší. Lávka překlenuje pozemní komunikace a železniční trať. Jedná se o návrh nové konstrukce v Nové Karolině v Ostravě. Lávka má rozpětí 200 m. Nosnou konstrukci tvoří dvě dvojice k sobě skloněných oblouků vetknutých do základů. Na oblouky je zavěšena mostovka tvořená komorovým nosníkem. Táhla jsou uspořádána tak, aby v podélném pohledu tvořila tvar písmene “V”. Mostovka je mezilehlá ocelová ortotropní. Oblouky jsou spojeny v horní části zavětrováním. Větrové ztužidlo má tvar příhradové soustavy.
|
|
Analýza stávající mostní konstrukce
Dvořáková, Lucie ; Olšák, Martin (oponent) ; Svoboda, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou stávající mostní konstrukce a následným zjištěním její zatížitelnosti dle mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Most na okruhu H1 přes větev V1 má hlavní nosnou konstrukci tvořenou předpjatými nosníky IS-73 a byl postaven v roce 1993. Výpočet byl uchopen dvěma způsoby, a to ručním výpočtem na jednom nosníku IS-73 i převedením na ortotropní desku.
|
|
Zesílení silničního mostu
Neděla, Lukáš ; Pinkas, Karel (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí silničního mostu o dvou prostých polích přes řeku Olši v Třinci. Rekonstrukce mostní konstrukce je navržena ve dvou variantách, pro které je proveden návrh a posouzení nosné konstrukce dle platných norem. Výpočet vnitřních sil je proveden pomocí programu Scia Engineer 2016. Obsahem práce je statický výpočet, výkresová dokumentace, ekonomické porovnání variant a vizualizace.
|
| |