Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel
Bláhová, Eva ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel se zaměřením na vizuální rozptýlení řidiče. V rámci teoretické části práce je charakterizována dopravní soustava a její jednotlivé prvky (řidič, dopravní prostředí a cesta, dopravní prostředek a dopravní sociální struktura) s důrazem na aspekty ovlivňující bezpečnost provozu a zrakové vnímání řidiče. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, jejichž cílem bylo monitorování optických reakcí řidiče. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů na jednotlivé prvky okolí komunikace (se začleněním interiéru vozidla a venkovních zrcátek) a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla. Závěr analytické části je určen výsledkům studií reklamních zařízení v okolí komunikace jako prvků s významným vlivem na pozornost řidiče. Interpretace výsledků analýzy s následným navržením jejich využití pro zvýšení bezpečnosti provozu vozidel je obsažena v poslední kapitole.
Vliv reklamních ploch na pozornost řidiče
Bugáň, Marek ; Semela, Marek (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem reklamních ploch na pozornost řidiče. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky v oblasti vlivů reklam na pozornost řidiče, dále je přiblížena problematika záznamu pohybu řidičových očí, pomocí eye-trackingu, které bylo využito během provedeného měření. Analytická část čerpala z videozáznamů jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Získaná data byly zpracována a vyhodnocena za účelem zjištění trvání pohledů na reklamní zařízení v okolí komunikace.
Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne
Vlasák, Jaroslav ; Semela, Marek (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne
Vlasák, Jaroslav ; Semela, Marek (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
Vliv reklamních ploch na pozornost řidiče
Bugáň, Marek ; Semela, Marek (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem reklamních ploch na pozornost řidiče. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky v oblasti vlivů reklam na pozornost řidiče, dále je přiblížena problematika záznamu pohybu řidičových očí, pomocí eye-trackingu, které bylo využito během provedeného měření. Analytická část čerpala z videozáznamů jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Získaná data byly zpracována a vyhodnocena za účelem zjištění trvání pohledů na reklamní zařízení v okolí komunikace.
Vliv prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel
Bláhová, Eva ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků okolí komunikace na bezpečnost provozu vozidel se zaměřením na vizuální rozptýlení řidiče. V rámci teoretické části práce je charakterizována dopravní soustava a její jednotlivé prvky (řidič, dopravní prostředí a cesta, dopravní prostředek a dopravní sociální struktura) s důrazem na aspekty ovlivňující bezpečnost provozu a zrakové vnímání řidiče. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, jejichž cílem bylo monitorování optických reakcí řidiče. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů na jednotlivé prvky okolí komunikace (se začleněním interiéru vozidla a venkovních zrcátek) a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla. Závěr analytické části je určen výsledkům studií reklamních zařízení v okolí komunikace jako prvků s významným vlivem na pozornost řidiče. Interpretace výsledků analýzy s následným navržením jejich využití pro zvýšení bezpečnosti provozu vozidel je obsažena v poslední kapitole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.