Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pracovní zátěž učitelů střední školy a její zvládání
KUBÁTOVÁ, Kateřina
Profese učitele patří v dnešní době k těm povoláním, které jsou nejvíce ohroženy syndromem vyhoření. Problém vyhoření učitelů je v současnosti velmi diskutovaným a probíraným tématem. Ve své bakalářské práci se zabývám pracovní zátěží středoškolských učitelů a způsoby řešení konfliktních situací. Teoretická část obsahuje informace získané studiem odborné literatury o pracovní zátěži, stresu, syndromu vyhoření a jeho prevenci. Praktická část shrnuje výsledky a analýzu mého dotazníkového šetření a výzkumných rozhovorů s učiteli střední odborné školy (střední škola ve středně velkém městě) a metody, které učitelé používají ke zvládání stresu.
Prevence syndromu vyhoření u pracovníků v terénních sociálních službách na Mladoboleslavsku
Brodská, Martina ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Syndrom vyhoření je vážným a stále častěji diskutovaným tématem. Jeho závažnost se dotýká nejen pracovníků zaměstnaných v sociálních službách, ale také jednotlivých zařízení. Vhodnou prevencí by bylo možné předejít ztrátě kvalifikovaných pracovníků. Předložená práce zkoumá možnosti vhodné prevence syndromu a je zaměřena na pracovníky v terénních sociálních službách na Mladoboleslavsku. V teoretické části je definován syndrom vyhoření, popsány příčiny vzniku, fáze, klinický obraz, léčba, prevence a specifická rizika této práce. Závěrečná kapitola je věnována možnostem osobního rozvoje, který má zamezit vzniku syndromu vyhoření. V praktické části je zvolena metoda výzkumu kombinovanou formou, a to kvantitativní pomocí dotazníků pro pracovníky v sociálních službách a kvalitativní realizovanou rozhovory s vedoucími pracovníky. Výsledky jsou zpracovány slovně a graficky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká je úroveň prevence u vybraných pracovníků v sociálních službách na Mladoboleslavsku. Komparací výsledků bylo zjištěno, že úroveň prevence jak ze strany zaměstnavatelů, tak i jednotlivých pracovníků je uspokojivá. Většina pracovníků svou práci vykonává s radostí, ale zároveň s pocitem nedostatečného finančního ohodnocení a obavou o budoucí zdraví z namáhavé práce. Dle výsledků je vypracováno doporučení...
Etická dilemata u pracovníků na oddělení se zvláštním režimem.
MAXOVÁ, Gabriela
Tématem bakalářské práce jsou etická dilemata pracovníků v sociálních službách při práci se seniory. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou, přičemž teoretická část vymezuje etická dilemata, morálku, mravní jednání a nahlíží do profesní etiky a etického kodexu. Věnuje se rovněž syndromu vyhoření, psychohygieně a formám odpočinku, společně s odbornou supervizí. Teoretická část také charakterizuje sociální služby a jejich pracovníky včetně zásad přístupů ke klientovi. Praktickou část tvoří samotný výzkum postavený na osobních zkušenostech pracovníků v sociálních službách. Pro sběr dat byl vybrán kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný souhrn tvořilo pět pracovníků v sociálních službách v Domově pro seniory Máj České Budějovice, čtyři ženy a dva muži. Informanti byli zvoleni pomocí záměrného (účelového) výběru, přičemž požadavkem byla minimální délka praxe jeden rok. Závěr praktické části tvoří vyhodnocení nasbíraných dat a výstupy jsou pak shrnuty v závěru celé práce
Pedagogická příprava očima jejich absolventů
VOBEJDOVÁ, Lucie
V diplomové práci na téma Pedagogická příprava očima jejich absolventů se zabývám názorem, postojem a přístupem studentů a absolventů k pedagogické přípravě. Konkrétněji se v práci zaměřuji především na to, jaký mají pohled studenti a absolventi na pregraduální přípravu. Tento náhled je dále rozšířen také o pohled začínajících učitelů. Cílem práce je především hlubší porozumění procesu pedagogické přípravy, pochopení problémů začínajících učitelů, a umět se následně s těmito problémy vyrovnat. Hlavním východiskem této diplomové práce jsou nejčastější problémy studentů, absolventů a začínajících učitelů. Proto v teoretické části vymezuji pojmy jako je pedagogická příprava, začínající učitel, osobnost učitele. Teoretická část slouží pro snadnější interpretaci části druhé, praktické
Prevence syndromu vyhoření u pracovníků v terénních sociálních službách na Mladoboleslavsku
Brodská, Martina ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Syndrom vyhoření je vážným a stále častěji diskutovaným tématem. Jeho závažnost se dotýká nejen pracovníků zaměstnaných v sociálních službách, ale také jednotlivých zařízení. Vhodnou prevencí by bylo možné předejít ztrátě kvalifikovaných pracovníků. Předložená práce zkoumá možnosti vhodné prevence syndromu a je zaměřena na pracovníky v terénních sociálních službách na Mladoboleslavsku. V teoretické části je definován syndrom vyhoření, popsány příčiny vzniku, fáze, klinický obraz, léčba, prevence a specifická rizika této práce. Závěrečná kapitola je věnována možnostem osobního rozvoje, který má zamezit vzniku syndromu vyhoření. V praktické části je zvolena metoda výzkumu kombinovanou formou, a to kvantitativní pomocí dotazníků pro pracovníky v sociálních službách a kvalitativní realizovanou rozhovory s vedoucími pracovníky. Výsledky jsou zpracovány slovně a graficky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká je úroveň prevence u vybraných pracovníků v sociálních službách na Mladoboleslavsku. Komparací výsledků bylo zjištěno, že úroveň prevence jak ze strany zaměstnavatelů, tak i jednotlivých pracovníků je uspokojivá. Většina pracovníků svou práci vykonává s radostí, ale zároveň s pocitem nedostatečného finančního ohodnocení a obavou o budoucí zdraví z namáhavé práce. Dle výsledků je vypracováno doporučení...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.