Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy
Šalamova, Ildikó ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
NÁZEV: Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy. AUTOR: Ildikó Šalamova KATEDRA: Centum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je analýza souladu existujících právních norem platných pro rodinu a školství v oblasti různých forem úprav právních vztahů mezi školou povinným dítětem a jeho zákonnými zástupci po rozpadu manželství nebo rozchodu partnerů. Rozpad rodiny a následně institut svěření do výchovy a fenomén střídavé výchovy o nezletilého školou povinného žáka, významným způsobem ovlivňuje život školy a práci manažera školy. Analýzou a provedeným výzkumem jsem zjišťovala, do jaké míry se Zákon o rodině a Školský zákon v platném znění, vzájemně doplňují pro případy bezproblémové aplikace svěření dítěte do výchovy nebo střídavé výchovy v základní škole. Jakým způsobem zákonem daná povinnost vyplývající z jedné platné normy v každodenní aplikaci ovlivňuje instituci podléhající druhé právní normě. KLÍČOVÁ SLOVA: svěření do výchovy, střídavá výchova, společná výchova, povinná školní docházka, svěření do výchovy a škola
Diagnostika školní zralosti
Fuchsová, Romana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diagnostika školní zralosti Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a její diagnostiku u dětí v předškolním věku. V teoretické části jsou obsaženy základní informace o vývoji dítěte v předškolním věku a současném pojetí předškolního vzdělávání, dále jsou zde definovány pojmy školní zralost, školní připravenost, odklad povinné školní docházky, dílčí funkce a deficity dílčích funkcí. Popsány jsou také možnosti diagnostiky funkcí podmiňujících úspěšné osvojení školních dovedností. Zmíněn je též zápis dítěte do základní školy. Cílem empirické části je zjistit, zda je možné pravidelnou stimulací vybraných dílčích funkcí u dětí v předškolním věku přispět k vyzrání těchto funkcí a zvýšit tak šanci na úspěšné osvojování školních dovedností. Výzkumné šetření jsem zrealizovala ve dvou mateřských školách v Praze prostřednictvím čtyř diagnostických testů zaměřených na vybrané dílčí funkce.
Diagnostika školní zralosti
Fuchsová, Romana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diagnostika školní zralosti Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a její diagnostiku u dětí v předškolním věku. V teoretické části jsou obsaženy základní informace o vývoji dítěte v předškolním věku a současném pojetí předškolního vzdělávání, dále jsou zde definovány pojmy školní zralost, školní připravenost, odklad povinné školní docházky, dílčí funkce a deficity dílčích funkcí. Popsány jsou také možnosti diagnostiky funkcí podmiňujících úspěšné osvojení školních dovedností. Zmíněn je též zápis dítěte do základní školy. Cílem empirické části je zjistit, zda je možné pravidelnou stimulací vybraných dílčích funkcí u dětí v předškolním věku přispět k vyzrání těchto funkcí a zvýšit tak šanci na úspěšné osvojování školních dovedností. Výzkumné šetření jsem zrealizovala ve dvou mateřských školách v Praze prostřednictvím čtyř diagnostických testů zaměřených na vybrané dílčí funkce.
Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy
Šalamova, Ildikó ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
NÁZEV: Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy. AUTOR: Ildikó Šalamova KATEDRA: Centum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je analýza souladu existujících právních norem platných pro rodinu a školství v oblasti různých forem úprav právních vztahů mezi školou povinným dítětem a jeho zákonnými zástupci po rozpadu manželství nebo rozchodu partnerů. Rozpad rodiny a následně institut svěření do výchovy a fenomén střídavé výchovy o nezletilého školou povinného žáka, významným způsobem ovlivňuje život školy a práci manažera školy. Analýzou a provedeným výzkumem jsem zjišťovala, do jaké míry se Zákon o rodině a Školský zákon v platném znění, vzájemně doplňují pro případy bezproblémové aplikace svěření dítěte do výchovy nebo střídavé výchovy v základní škole. Jakým způsobem zákonem daná povinnost vyplývající z jedné platné normy v každodenní aplikaci ovlivňuje instituci podléhající druhé právní normě. KLÍČOVÁ SLOVA: svěření do výchovy, střídavá výchova, společná výchova, povinná školní docházka, svěření do výchovy a škola

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.