Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezi divadlem a výtvarnou instalací
Sceranková, Zuzana ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; JIŘIČKA, Lukáš (oponent)
V této bakalářské diplomní práci se budu zabývat divadelní scénografii jako autonomní složkou představení. Tento princip popíšu na základě druhé absolvenstké inscenace skončí to ústa v divadle Disk v sezóně 2016/2017. V úvodu představím experimentální poezií jako základní východisko představení. To zahrnuje základní principy vizuální, fónické, konkrétní a konceptuální poezie, jakož i konkrétní metodologie vybraných tvůrců – Jiřího Valocha, Ladislava Nováka, Ladislava Nebeského a Zdeňka Barborky. Popíšu, jakým způsobem jsem tyto principy intergovali do představení. Posléze se budu věnovat filosofickým východiskům představení. V druhé části se budu věnovat využití každodenního objektu v divadle, který se v představení pohybuje na pomezí mezi rekvizitou a ready made. Uvedu paralely a rozdíly mezi využitím objektu v divadle, muzeu a galerii. V následující části se budu zabývat, jakým způsobem jsme integrovali principy installation art do představení, jakými jsou fousace, decentralizace a účast diváka. V předposlední části popíšu tvorbu Ervina Wurma, jakožto umělce, který se pohybuje mezi objektem, sochou a instalací. Budu se věnovat zejména jeho sérií One Minute Sculptures, ze kterých jsme v představení čerpali insipiraci. Dále budu analyzovat principy dekonstrukce, absence a přístupu ke slovu jako k objektu v tvorbě Jána Mančušky, která pro nás rovněž představovala důležité východisko pro vytvoření scénografie jako autonomní složky. V závěru shrnu, styčné plochy a rozdíly mezi postupy divadla a vizuálního umění a co pro mne z této zkušenosti vyplývá do budoucnosti.
Svět animací
Cikán, Martin ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretické shrnutí příprav, postupů a procesu na zrealizovaném školním projektu, který byl zadaný na volném tématu v předmětu Animace. Má poukázat na možnosti, které se objevují při přípravách inscenace. Zároveň detailně popisuje jaké to je, když chcete napsat svůj vlastní scénář podle počítačové hry a využít potenciál na interakcích s diváky. Částečné ovlivnění děje ze strany diváků je hlavním bodem, ze kterého jsem vycházel. Popisuji zde, i jak moc pro mě byla důležitá práce se zvukem a střihem. V závěru poukazuji na chyby a nedostatky, které se během výstupu objevily a ze kterých budu do budoucna vycházet při dokončování tohoto projektu.
Loutková guerilla jako zrcadlo
Císařová, Kateřina ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; BEČKA, Marek (oponent)
Práce se zabývá tématem zvolení formy, se kterou performer vstupuje do veřejného prostoru za účelem sdělení určitého obsahu (účelem sdělení jeho uměleckého či tvůrčího postoje). Cílem je zreflektovat dosavadní práci z průběhu bakalářského studia a to především během klauzury v druhém ročníku Jsousoší Jsousedi. Všímat si budu především jakým způsobem zvolená forma (objekt, instalace, loutky, akce, slovo) reflektuje zvolený obsah. Kdy zvolená forma sdělení funguje a kdy se naopak mine účinkem. A pokud se mine účinkem, jak vyznívá a jak by na ní bylo třeba zapracovat.
Objekt a divadlo
Neuhöferová, Pavla ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; BEČKA, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vymezením pojmů „objekt“ a „divadlo“. Hledá a
Herec a objekt jako rovnocenní partneři (z pohledu režiséra)
Maksymov, Jakub ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
V této bakalářské práci se autor zabývá reflexí svých čtyř režijních projektů, dvou školních (Růst krystalu a Tisíc tuctů) a dvou mimoškolních (Paprsky slunce a Já jsem Krabat). Na základě těchto konkrétních příkladů uvažuje o možnostech a vnitřních mechanismech loutkového a objektového divadla se zaměřením se na partnerství herce a loutky/objektu. Dále se věnuje analýze a komparaci tvůrčích procesů daných projektů z pohledu režiséra a pokouší se vysledovat, za jakých podmínek vzniká v inscenačním týmu tvůrčí pnutí. Nakonec se vztahuje k výrazným tvůrcům pracujícím s objekty či loutkami, se kterými měl možnost se blíže setkat v rámci workshopu nebo asistence a jejichž tvorbu sleduje.
Scénografie při hranici
Syrůčková, Klára ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tématem práce je realizace několika projektů přímo v krajině, která se stává rovnocennou inscenační složkou. Autorka se zabývá krajinou českého pohraničí. Od teoretické úvahy o krajině a scéně a jejich vzájemném vztahu a přes pojednání o vývoji termínu Sudety a historii této oblasti se dostává k vlastním projektům. Nejdůležitější je divadelní projekt v Königsmühle. V této zaniklé sudetské vesnici v Krušných horách se realizovalo několik divadelních představení, na jejichž přípravě se autorka podílela nejen výtvarně. Další projekty realizovala v Mariánských Skocích, v dole Mayrau a v Podbořánkách. Ve všech se objevuje historie místa, která je oživována, pamětníci obohacují program svými vzpomínkami. Autorka zmiňuje i vybrané menší projekty z jiného prostředí, včetně své zkušenosti ze studijního pobytu v Turecku.
Loutky v současnosti
Zika, Mikoláš ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KALFUS, Pavel (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat současným loutkovým fenoménem vycházejícím z historické tradice loutkového divadla a loutky jako takové. Toto téma se pokusím ilustrovat pomocí reflexe svých vlastních projektů, které vznikaly během mého studia na DAMU. Na začátku v úvodu nastíním své pohnutky a směřování k objektovému divadlu a výběru tohoto tématu. V první části se zaměřím na původ a definici loutky, na stručnou historii a vybrané umělce, kteří mě inspirovali k tvorbě loutek. V druhé části budu chronologicky prezentovat svou vlastní tvorbu na jednotlivých příkladech, od prvních zkušeností až po současné projekty a dokládat je inspiračním materiálem. Budu na nich aplikovat vlastní vývoj v přemýšlení a přístupu k loutkovému divadlu a na základě posledních spoluprací se pokusím vysvětlit své budoucí ubíraní se dál.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.