Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Oprávněnost etických nároků zaměstnance v konceptu společenské odpovědnosti firem
Novotný, Oldřich ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Sládek, Karel (oponent)
Práce má za úkol obhájit etickou relevanci konceptu CSR (corporate social responsibility - společenská odpovědnost firem), především s ohledem na zaměstnance, jako důležitého účastníka hospodářského procesu, do jehož oblasti působnosti koncept CSR spadá. Nejprve tedy bude nutné obhájit význam a úlohu etiky v hospodářství obecně a poté osvětlit relevanci etického jednání podnikatele směrem k zaměstnanci v rámci strategie firmy, přičemž budeme vycházet z principu kategorického imperativu a konceptu přirozených práv člověka jako filozoficko-etických východisek. Dále se pak v práci budeme věnovat konkrétním etickým nárokům, jež vyplývají z filozoficko-etické obhajitelnosti konceptu, a zároveň tyto požadavky na jednání zaměstnavatele vůči zaměstnanci budeme kriticky reflektovat kritérii křesťanské sociální etiky. Při konkretizaci kritérií křesťanské sociální etiky budeme vycházet z požadavku tohoto vědního oboru, spolupracovat s filozofickou etikou a hospodářskou (podnikatelskou) etikou. V práci budu vycházet z definice konceptu CSR . Jedná se o koncept, kdy firma dobrovolně přebírá spoluodpovědnost za blaho a udržitelný rozvoj moderní společnosti a současně očekává zachování konkurenceschopnosti, přičemž se nejedná o dva protichůdné cíle. Zaměstnanec se jako stakeholder řadí do sociální sféry vnitřního...
Čest, potupa, pomluva, nactiutrhání a investigativní žurnalistika
Šatánková, Radana ; Matějek, Jaromír (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Mezioborová práce se zabývá oblastí investigativní žurnalistiky a etiky. V kontextu naší doby nabízí pohled, na jaké informace má občan právo a jaká povaha uveřejněných informací porušuje osobnostní práva jedince. Práce popisuje profesní a etické nároky kladené na pracovníky v médiích, aby byla zřejmá hranice mezi "pátrací žurnalistikou" a honbou za senzací. Čerpám ze stěžejních materiálů Syndikátu novinářů České republiky, etických kodexů našich veřejnoprávních a soukromých médií, knih odborníků na poli mediálních studií a etiky.
Oprávněnost etických nároků zaměstnance v konceptu společenské odpovědnosti firem
Novotný, Oldřich ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Sládek, Karel (oponent)
Práce má za úkol obhájit etickou relevanci konceptu CSR (corporate social responsibility - společenská odpovědnost firem), především s ohledem na zaměstnance, jako důležitého účastníka hospodářského procesu, do jehož oblasti působnosti koncept CSR spadá. Nejprve tedy bude nutné obhájit význam a úlohu etiky v hospodářství obecně a poté osvětlit relevanci etického jednání podnikatele směrem k zaměstnanci v rámci strategie firmy, přičemž budeme vycházet z principu kategorického imperativu a konceptu přirozených práv člověka jako filozoficko-etických východisek. Dále se pak v práci budeme věnovat konkrétním etickým nárokům, jež vyplývají z filozoficko-etické obhajitelnosti konceptu, a zároveň tyto požadavky na jednání zaměstnavatele vůči zaměstnanci budeme kriticky reflektovat kritérii křesťanské sociální etiky. Při konkretizaci kritérií křesťanské sociální etiky budeme vycházet z požadavku tohoto vědního oboru, spolupracovat s filozofickou etikou a hospodářskou (podnikatelskou) etikou. V práci budu vycházet z definice konceptu CSR . Jedná se o koncept, kdy firma dobrovolně přebírá spoluodpovědnost za blaho a udržitelný rozvoj moderní společnosti a současně očekává zachování konkurenceschopnosti, přičemž se nejedná o dva protichůdné cíle. Zaměstnanec se jako stakeholder řadí do sociální sféry vnitřního...
Čest, potupa, pomluva, nactiutrhání a investigativní žurnalistika
Šatánková, Radana ; Matějek, Jaromír (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Mezioborová práce se zabývá oblastí investigativní žurnalistiky a etiky. V kontextu naší doby nabízí pohled, na jaké informace má občan právo a jaká povaha uveřejněných informací porušuje osobnostní práva jedince. Práce popisuje profesní a etické nároky kladené na pracovníky v médiích, aby byla zřejmá hranice mezi "pátrací žurnalistikou" a honbou za senzací. Čerpám ze stěžejních materiálů Syndikátu novinářů České republiky, etických kodexů našich veřejnoprávních a soukromých médií, knih odborníků na poli mediálních studií a etiky.
Etická analýza současné Koncepce návrhů řešení problematiky bezdomovectví v Praze v letech 2013 - 2020
PIŠTĚKOVÁ, Radka
Práce se zabývá komplikovanou problematikou řešení bezdomovectví na území hlavního města Prahy navrhovaných pro období let 2013-2020. Eticky analyzuje Koncepci návrhů řešení problematiky bezdomovectví v Praze v letech 2013-2020 a srovnává ji s tzv. Akčním plánem, který jí předcházel. Etické problémy jsou definovány na základě příkladů praxe sociální práce s lidmi bez přístřeší. Závěr práce obsahuje návrh možného řešení definovaných etických problémů, které z analyzované Koncepce vyplývají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.