Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Testing the Use of Choice Defaults to Stimulate Behavior of Dancers
Skácelíková, Eva ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Landovská, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce prezentuje experiment zkoumající efekt výchozích nastavení na protahování tanečníků. Protahování je jednou z možností, jak předcházet zraněním. Téma práce je motivováno důležitostí prevence zranění při snižování soukromého i veřejného finančního břemena. Náklady spojené se zraněním jsou sdíleny mezi jednotlivci a veřejným sektorem. Jsou jednou ze složek vládních výdajů ve zdravotnictví. Zkoumali jsme vzorek 202 účastníků ve věku 9-17 let. Experimentální skupina byla defaultně zapsána do protahovacího klubu. Kontrolní skupina měla možnost se do klubu přihlásit. Účast v klubu byla dobrovolná pro obě skupiny. Zaměřili jsme se na to, zdali jsou účastníci zapsáni v klubu a jestli se po lekcích protahují. Data byla sbírána dvakrát týdně po dobu 1 měsíce. Analýza ukázala, že míra zápisu do klubu byla o 17.8 procentních bodů vyšší pro experimentální skupinu. Míra protahování byla také vyšší pro experimentální skupinu, rozdíl byl 11 procentních bodů. Tento výsledek ovšem nebyl vždy statisticky významný, což mohlo být způsobeno limity studie. Dále, u efektu věku na míru protahování jsme pozorovali rozdíl 19.3 procentních bodů. Míra protahování byla vyšší pro starší účastníky. Konečně, výsledky odhalily pokles v míře protahování v čase. Když srovnáme první a poslední období, míra...
Irrationality of consumer choice and the effect of nudging decision-making: A field experiment on tipping
Alferovičová, Marija ; Korbel, Václav (vedoucí práce) ; Gregor, Martin (oponent)
Ekonomy i psychology po celém světě vždy zajímala otázka procesu lidského rozhodování. Eko- nomové zd·razňují význam teorie úžitku během rozhodování, kdežto psychologové se zaměřují na r·zné vnitřní a vnější stimuly ovlivňující naše rozhodnutí. Oba tyto přístupy m·žeme najít v be- haviorální ekonomií, kde oba koncepty mezi sebou těsně spolupracují. Znalost r·zných ekonomic- kých i psychologických faktor·, které ovlivňují náš výběr m·že být mimo jiné přínosná například ve výzkumu spropitného. Abychom našli r·zné d·vody pro placení spropitného, vytvořili jsme experiment ohledně výše spropitného u českých zákazník·. Procentuální výše spropitného byla zkoumána v závislosti na pohlaví obsluhy, velikosti skupiny, která navštívila restauraci, velikosti účtu na jednu osobu a také byl zkoumán vliv tří na sobě nezávislých intervencí. Tyto intervence byly zaměřeny na altruistické chování, reciprocitu a dobrou náladu zp·sobenou personalizací. Výsledky experimentu jsou překvapující a neshodují se s výsledky z předchozích experiment·. Bylo zjištěno, že intervence spojené s altruismem a reciprocitou mají negativní vliv na výši spro- pitného, avšak intervence spojená s personalizací nemá žádný vliv na spropitné. Ve výsledku se také poukazuje na klíčový vliv země, ve které je experiment proveden. 1

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.