Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neeukleidovské geometrie a počítačové hry
Jůda, Štěpán ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vznikem a popisem neeukleidovské geometrie a jejím rozdělením na hyperbolickou a eliptickou. Dále pojednává o chování geometrických prvků z eukleidovské geometrie v neeuklidovských geometriích. Práce dále popisuje využití neeukleidovské geometrie v dnešním světě. Dalším předmětem této práce je klasifikace počítačových her, které využívají neeukleidovskou geometrii. Posledním bodem je pak postup tvorby vlastní počítačové hry.
Modern Methods for Tree Graph Structures Rendering
Zajíc, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This project deals with the graphic portrayal of large hierarchies and explores possibilities of tree graphs visualization. The aim is to implement a hyperbolic browser in web environment. The browser shall exploit the potential of non-euclidean geometry and project the tree onto hyperbolic plane. Great emphasis shall be placed on smooth user interface allowing seamless navigation and orientation.
Neeuklidovský raytracer
Kostelník, Martin ; Vlnas, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodou sledování paprsků v reálném čase obohacenou o práci s neeuklidovským prostorem. Cílem je navrhnout a implementovat interaktivní aplikaci, která umožní uživateli pohyb ve 3D scéně. Veškeré výpočty jsou prováděny na CPU. Jsou implementovány celkem čtyři rozdílné neeuklidovské prvky: portály, zakřivené tunely, škálovací a rotační tunely. Výsledkem práce je interaktivní aplikace obsahující osm ukázkových scén, které demonstrují neeuklidovské prvky.
Non-Euclidean VR Game
Vašek, Matej ; Milet, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
This work deals with the design and implementation of a logical genre video game which experiments with non-euclidean space. Such space is characterized by the fact that it often denies the basic geometric rules of conventional euclidean space. The game is designed for one player and is intended for peripheries of virtual reality. The implementation of the game was carried out in the development environment Unity with the use of the C# programming language. The work contains informations about the principles and methods of creating non-euclidean elements as well as solutions to general problems associated with traditional VR game. One of the main mechanics of the game is the so-called portal, which can be described as a surface connecting two distant spaces. The text contains not only the concept of implementing such a mechanism but also surrounding aspects such as realistic physical interaction, visual representation, ways of teleporting between portals and various optimization techniques that allow efficient implementation of such a system. The final game also contains several levels in the form of logical puzzle levels that demonstrate various ways of using portals. Such a system is not only usable as a game mechanic that is presented to the user but also as an assistive tool that facilitates the logical arrangement of a 3D scene or as a way to expand the often limited physical VR space.
Neeukleidovské geometrie a počítačové hry
Jůda, Štěpán ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vznikem a popisem neeukleidovské geometrie a jejím rozdělením na hyperbolickou a eliptickou. Dále pojednává o chování geometrických prvků z eukleidovské geometrie v neeuklidovských geometriích. Práce dále popisuje využití neeukleidovské geometrie v dnešním světě. Dalším předmětem této práce je klasifikace počítačových her, které využívají neeukleidovskou geometrii. Posledním bodem je pak postup tvorby vlastní počítačové hry.
Neeuklidovský raytracer
Kostelník, Martin ; Vlnas, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodou sledování paprsků v reálném čase obohacenou o práci s neeuklidovským prostorem. Cílem je navrhnout a implementovat interaktivní aplikaci, která umožní uživateli pohyb ve 3D scéně. Veškeré výpočty jsou prováděny na CPU. Jsou implementovány celkem čtyři rozdílné neeuklidovské prvky: portály, zakřivené tunely, škálovací a rotační tunely. Výsledkem práce je interaktivní aplikace obsahující osm ukázkových scén, které demonstrují neeuklidovské prvky.
Modern Methods for Tree Graph Structures Rendering
Zajíc, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This project deals with the graphic portrayal of large hierarchies and explores possibilities of tree graphs visualization. The aim is to implement a hyperbolic browser in web environment. The browser shall exploit the potential of non-euclidean geometry and project the tree onto hyperbolic plane. Great emphasis shall be placed on smooth user interface allowing seamless navigation and orientation.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.