Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 313 záznamů.  začátekpředchozí304 - 313  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení efektivnosti a strategické plánování v neziskových organizacích
Horská, Eva ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Dvořáková, Klára (oponent)
Práce se zabývá procesem hodnocení efektivnosti neziskových organizací a tvorbou strategického plánu jejich budoucí činnosti. Obsahuje stručnou charakteristiku neziskového sektoru a jeho produkce, vymezení pojmů efektivnost, strategie, strategické plánování etc. V prvních dvou kapitolách jsou shrnuty některé existující metody hodnocení efektivnosti neziskových organizací a popsán postup a principy sestavení strategického plánu. Ve třetí kapitole jsou teoretické poznatky aplikovány na konkrétní neziskovou organizaci.
Analýza dopadu daňových úlev na velikost daňové povinnosti neziskových organizací v rámci jejich přímého zdanění
Doušová, Andrea ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Weberová, Jana (oponent)
Předmětem práce jsou daňové úlevy poskytované neziskovým organizacím v rámci jejich přímého zdanění (v ČR). V práci je analyzován dopad daňových úlev na velikost daňové povinnosti konkrétního neziskového subjektu (občanského sdružení). Pomocí výsledků analýzy u konkrétního subjektu je hodnocen dopad daňových úlev obecně, pro celý neziskový sektor.
Faktory úspěšnosti neziskových organizacích v rámci ČSOP
Tejnická, Petra ; Vávrová, Hana (vedoucí práce) ; Novák, Tomáš (oponent)
Cílem je analýza financování neziskové nestátní organizace ZO ČSOP. Druhým cílem bylo přispění do výzkumu, který probíhá na VŠE a je zaměřen na faktory úspěchu neziskových organizací. Vybrala jsem ve Středočeském kraji a v Praze 20 organizací, které jsem osobně navštívila a provedla u nich tento výzkum. Fundraising hraje klíčovou roli ve vývoji a růstu organizace. Přínosem pro organizaci bylo získání grantu od evropského sociálního fondu na doplnění sítě center environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty. Dalším úspěšným projektem je grant na síť center pasivních domů. Mezi nejvýraznější schopnosti organizace patří flexibilita, přístup dobrovolníků, kvalitní informační činnost, zaměření se na kvalitu služeb a hlavně na ochranu přírody.Finanční zdraví celého Českého svazu ochránců přírody jsem hodnotila pomocí ukazatelů finanční analýzy.
Financování neziskových organizací na Jindřichohradecku
Čížek, Jan ; Nový, Jan (vedoucí práce)
Práce prezentuje výsledky průzkumu mezi regionálními nestátními neziskovými organizacemi v oblasti Jindřichohradecka zaměřeného na zjištění struktury jejich finančních zdrojů. Zabývá se také obecně neziskovým sektorem a možnostmi financování neziskových organizací. Na základě výsledků dotazníkového šetření posuzuje frekvenci využívání jednotlivých zdrojů a určení příčin jejich nízkých či vysokých preferencí při jejich vyhledávání a využívání a obsahuje návrh optimálního řešení zjištěných disproporcí.
Financování neziskových organizací na Jindřichohradecku
Fröhlich, Vojtěch ; Nový, Jan (vedoucí práce)
Práce prezentuje výsledky průzkumu mezi regionálními nestátními neziskovými organizacemi v oblasti Jindřichohradecka zaměřeného na zjištění struktury jejich finančních zdrojů. Zabývá se také obecně neziskovým sektorem a možnostmi financování neziskových organizací. Na základě výsledků dotazníkového šetření posuzuje frekvenci využívání jednotlivých zdrojů a určení příčin jejich nízkých či vysokých preferencí při jejich vyhledávání a využívání a obsahuje návrh optimálního řešení zjištěných disproporcí.
Financování příspěvkových organizací v podmínkách Muzea v Semilech
Fejfarová, Zdeňka ; Řezáčová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Rutová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifiky financování a hospodaření příspěvkových organizací. Mapuje současný stav teoretického přístupu k financování a účetnictví příspěvkových organizací, odlišnosti příspěvkových organizací zřizovaných státem a územními samosprávnými celky a podrobněji se věnuje problematice tvorby a využití fondů. Úvod do praktické části tvoří exkurz do oboru muzejnictví a představení Muzea a Pojizerské galerie v Semilech. Samotná praktická část obsahuje rozbor hospodaření muzea ve třech po sobě jdoucích letech, jedná se o rozbor nákladů, výnosů, celkového výsledku hospodaření a tvorby a čerpání fondů. Hlavním výsledkem diplomové práce je důkaz potřeby financování z rozpočtu zřizovatele, obtížnosti financování veřejně prospěšné služby s omezenými prostředky a ukázka, že díky specifikům ve financování a nedostatečné kontrole tohoto financování, dochází v příspěvkových organizacích k podvodům a nedbalostem.
Rozdělení finančních prostředků z Nadačního investičního fondu a analýza hospodaření nadací s výnosy
Hejcmanová, Dana ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce)
Práce mapuje proces rozdělování finanční ch prostředků z Nadačního investičního fondu, popisuje povinnosti nadací plynoucí z uzavřených smluv s Fondem národního majetku a analyzuje využití prostředků z NIF nadacemi-příjemci příspěvku z NIF v letech 2000-2004. Jsou řešeny výzkumné problémy: průměrné navýšení nadačního jmění, významnost výnosu plynoucího z příspěvku z NIF na grantech, růst ekonomické nezávisloti nadací - závislost na dotacích z veřejných rozpočtů. Použitá metoda analýzy: podílové hodnocení.
Marketing neziskových organizací
Dlasková, Martina ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Jedná se o problematiku fungování neziskového sektoru a hledání způsobů zvýšení povědomí a důvěryhodnosti ze strany obchodních partnerů a veřejnosti. Zabývá se oblastí legislativy neziskového sektoru. Řeší problémy NNO prostřednictvím spolupráce neziskového sektoru se sektorem ziskovým především skrze moderní prvky marketingu. Navrhuje způsob zlepšení postavení a posílení pozice v neziskovém sektoru vybrané neziskové organizace prostřednictvím spolupráce s komerční firmou. Kapitoly se zabývají specifiky a subjekty neziskového sektoru, postihují právní úpravu fungování a možnosti získávání finančních prostředků.V další kapitole se zabývá marketingem neziskových organizací a rozdíly mezi marketingem v rámci ziskového sektoru. Čtvrtá kapitola srovnává český neziskový sektor s vybranými evropskými zeměmi. Předposlední část představuje nový prvek marketingu ? sociální marketing a hodnotí přínosy a dává návod, jakým způsobem sociální marketing realizovat. Presentuje příklady sociálního marketingu českých firem. Poslední kapitola popisuje neziskovou organizace Máme otevřeno? o.s. z pohledu marketingových aktivit.
Marketing neziskové organizace se zaměřením na Humanistické centrum Narovinu
Vrzalová, Marcela ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Mottlová, Libuše (oponent)
Diplomová práce na téma "Marketing neziskové organizace se zaměřením na Humanistické centrum Narovinu" je rozdělena do dvou částí. První část popisuje neziskový sektor a jeho přístup k marketingu. V centru zájmu druhé části stojí občanské sdružení Humanistické centrum Narovinu a jeho marketingové aktivity. Na základě teoretických poznatků, analýzy konkurenčních organizací a na základě výzkumu veřejného mínění o neziskových organizacích jsou Humanistickému centru Narovinu navrhnuty taková zlepšení maketingových aktivit, které mohou zvýšit povědomí o tomto občanském sdružení, zvýšit zájem o dobrovolnou pomoc v organizaci a zvýšit počet adoptivních rodičů a ostatních dárců, což bylo cílem této práce.
Česká humanitární a rozvojová pomoc
Kráčalíková, Markéta ; Macháčková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novák, Tomáš (oponent)
Práce zpracovává problematiku rozvojové spolupráce a humanitární pomoci. Daná problematika je v práci aplikovaná na konkrétních projektech dvou nejznámějších neziskových organizací, které se v této oblasti angažují, ADRY a Člověka v tísni.Cílem práce bylo sledovat a porovnat tyto organizace z mnoha aspektů a přiblížit tak odlišnosti a similarity dvou nejznámějších poskytovatelů pomoci. Diplomová práce se zaměřuje na obecné seznámení s rozvojovou problematikou a vývojovými etapami, přibližuje legislativní úpravu a finanční stránku problematiky. Dále se věnuje humanitární pomoci, jejím formám a institucím angažujících se na humanitárním poli jak doma, tak v zahraničí.Stěžejní částí je poskytnutí praktického pohledu na dané odvětví případovou studií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 313 záznamů.   začátekpředchozí304 - 313  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.