Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové přístupy v úloze kolportéra novin
Kučera, Jiří ; Popela, Pavel (oponent) ; Hrabec, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje úloze kolportéra novin s marketingem. V úvodu práce je uveden základní model úlohy kolportéra novin a jsou diskutovány různé modifikace základní úlohy. V další části je základní model rozšířen přidáním marketingu. V úloze s marketingem je ukázáno nalezení optimálního řešení pro aditivní a multiplikativní podobu poptávky a jsou ukázány výsledky pro jeden vybraný modelový příklad. Reálné aplikace modelu s marketingem jsou poté popsány v závěrečné části celé práce, kde jsou pro některé z aplikací také graficky ukázány efekty marketingu na reálných trzích.
Mathematical Programs for Dynamic Pricing - Demand Based Management
Hrabec, Dušan ; Karpíšek, Zdeněk (oponent) ; Hoff, Arild (oponent) ; Haugen, Kjetil Kare (vedoucí práce)
The thesis deals with the development, modeling, and analysis of demand-based problems containing marketing, operations, and logistics decisions. The problems may be further extended to the concepts of dynamic pricing and marketing that drive the development. Two demand-based problems are presented in the thesis: a) the newsvendor problem, due to its simple structure as a suitable tool for illustrating how facets of marketing may affect decision-making concerning operational problems, and b) the transportation network design problem, where some results and knowledge gained from the newsvendor problem are applied. In the setting presented, the newsvendor is subsequently faced with pricing, advertising, and joint pricing and advertising-sensitive stochastic demand. A demand-related random element comprises the particular marketing decision(s) of a specific form (e.g., multiplicative or additive). It is assumed that a real pricing strategy is captured with a nonlinear decreasing demand function while a suitable advertising strategy results in increased sales. The properties of the obtained optimal decisions for particular models are discussed. The pricing-related results are applied to the stochastic transportation problem, where the stochastic demand is modeled using wait-and-see and here-and-now deterministic (scenario-based) reformulations. A hybrid algorithm composed of a heuristic (genetic) algorithm and an optimization software tool is proposed for solving of a mixed-integer linear as well as a mixed-integer nonlinear problem. Potential applications, especially in waste management, are also discussed at the end of the thesis.
Modelování vybraných rizik ve zdravotnictví
Nováková, Pavlína ; Bednář, Josef (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním vybraných rizik ve zdravotnictví. Vzhledem k aktuální pandemické situaci je zaměřena na modelování v podmínkách, kdy existují rizika spojená s očkovacím centrem v Brně. Teoretická část je věnována především problematice managementu rizik se zaměřením na rizika ve zdravotnictví, kde jsou definovány metody, které jsou použity v praktické části. Dále je práce zaměřena na vybranou problematiku matematického programování, zejména následně využitou úlohu kolportéra novin, a krátký popis situace pandemie onemocnění covid-19, který později slouží jako jeden ze zdrojů dat. Praktická část se zabývá popisem a analýzou rizik procesu očkování v očkovacím centru v Brně za pomoci metod „Co se stane, když?“ a metody FMEA. Pro vybrané rizikové situace jsou následně pomocí optimalizačního systému GAMS navržena vhodná rozhodnutí. Na základě výsledků výpočtů jsou navržena konkrétní doporučení.
Modelování vybraných rizik ve zdravotnictví
Nováková, Pavlína ; Bednář, Josef (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním vybraných rizik ve zdravotnictví. Vzhledem k aktuální pandemické situaci je zaměřena na modelování v podmínkách, kdy existují rizika spojená s očkovacím centrem v Brně. Teoretická část je věnována především problematice managementu rizik se zaměřením na rizika ve zdravotnictví, kde jsou definovány metody, které jsou použity v praktické části. Dále je práce zaměřena na vybranou problematiku matematického programování, zejména následně využitou úlohu kolportéra novin, a krátký popis situace pandemie onemocnění covid-19, který později slouží jako jeden ze zdrojů dat. Praktická část se zabývá popisem a analýzou rizik procesu očkování v očkovacím centru v Brně za pomoci metod „Co se stane, když?“ a metody FMEA. Pro vybrané rizikové situace jsou následně pomocí optimalizačního systému GAMS navržena vhodná rozhodnutí. Na základě výsledků výpočtů jsou navržena konkrétní doporučení.
Nové přístupy v úloze kolportéra novin
Kučera, Jiří ; Popela, Pavel (oponent) ; Hrabec, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje úloze kolportéra novin s marketingem. V úvodu práce je uveden základní model úlohy kolportéra novin a jsou diskutovány různé modifikace základní úlohy. V další části je základní model rozšířen přidáním marketingu. V úloze s marketingem je ukázáno nalezení optimálního řešení pro aditivní a multiplikativní podobu poptávky a jsou ukázány výsledky pro jeden vybraný modelový příklad. Reálné aplikace modelu s marketingem jsou poté popsány v závěrečné části celé práce, kde jsou pro některé z aplikací také graficky ukázány efekty marketingu na reálných trzích.
Trh více prodejců
Trégner, Tomáš ; Lachout, Petr (vedoucí práce) ; Branda, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá problémem známým v literatuře jako problém prodavače novin. Po shrnutí základního modelu se věnujeme dvěma rozšířením tohoto problému a jejich spojením do jediného modelu. Prvním rozšířením je možnost prodavače volit prodejní cenu. Druhým rozšířením je vytvoření trhu více prodejců. Obě tyto situace popisujeme v první kapitole této práce. Ve druhé kapitole se pak zabýváme spojením obou uvedených rozšíření, tedy trhem více prodejců, kteří navíc mohou volit svou prodejní cenu. Zabývali jsme se více modely, které popisují takový trh, a zjistili jsme, že se jedná o velice kom- plexní problém. Pro speciální případ takového trhu se dvěma prodejci jsme však nalezli optimální reakci jednoho prodejce na druhého. To nám umožnilo vytvořit program zkou- mající takový trh, zejména závislost optimálního rozhodnutí jednoho prodejce na strategii druhého prodejce a přítomnost Nashových ekvilibrií. 1
Model Trhu s náhodnými vstupy
Krch, Ivan ; Lachout, Petr (vedoucí práce) ; Branda, Martin (oponent)
V této práci se věnujeme modelu trhu s náhodnými vstupy reprezentovaného úlohou prodavače novin, kde je náhodná složka promítnuta skrze náhodný počet zákazníků. Práce je členěna do tří kapitol. V první kapitole uvádíme základní problém prodavače novin jako úlohu stochastického programování s kompenzací. V druhé kapitole vyložíme teorii her pro více hráčů uzpůsobenou pro problém prodavačů novin. Dále ve druhé kapitole úlohu rozšiřujeme o druhého prodavače na trhu a ve třetí kapitole úlohu ještě více zobecníme na n prodavačů novin na trhu. Situace vzniklé v kapitole dva a tři řešíme z pohledu teorie her a zkou- máme zde vlastnosti Nashových ekvilibrií. Vyložená teorie je demonstrována na ilustrativních příkladech v závěru dvou posledních kapitol. 1
Model trhu s náhodnými vstupy
Krch, Ivan ; Lachout, Petr (vedoucí práce) ; Večeř, Jan (oponent)
V této práci se věnujeme modelu trhu s náhodnými vstupy reprezentovaného úlohou prodavače novin, kde je náhodná složka promítnuta skrze náhodný počet zákazníků. Práce je členěna do tří kapitol. V první kapitole uvádíme základní problém prodavače novin jako úlohu stochastického programování s kompenzací. V druhé kapitole vyložíme teorii her pro více hráčů uzpůsobenou pro problém prodavačů novin. Dále ve druhé kapitole úlohu rozšiřujeme o druhého prodavače na trhu a ve třetí kapitole úlohu ještě více zobecníme na n prodavačů novin na trhu. Situace vzniklé v kapitole dva a tři řešíme z pohledu teorie her a zkou- máme zde vlastnosti Nashových ekvilibrií. Vyložená teorie je demonstrována na ilustrativních příkladech v závěru dvou posledních kapitol. 1
Mathematical Programs for Dynamic Pricing - Demand Based Management
Hrabec, Dušan ; Karpíšek, Zdeněk (oponent) ; Hoff, Arild (oponent) ; Haugen, Kjetil Kare (vedoucí práce)
The thesis deals with the development, modeling, and analysis of demand-based problems containing marketing, operations, and logistics decisions. The problems may be further extended to the concepts of dynamic pricing and marketing that drive the development. Two demand-based problems are presented in the thesis: a) the newsvendor problem, due to its simple structure as a suitable tool for illustrating how facets of marketing may affect decision-making concerning operational problems, and b) the transportation network design problem, where some results and knowledge gained from the newsvendor problem are applied. In the setting presented, the newsvendor is subsequently faced with pricing, advertising, and joint pricing and advertising-sensitive stochastic demand. A demand-related random element comprises the particular marketing decision(s) of a specific form (e.g., multiplicative or additive). It is assumed that a real pricing strategy is captured with a nonlinear decreasing demand function while a suitable advertising strategy results in increased sales. The properties of the obtained optimal decisions for particular models are discussed. The pricing-related results are applied to the stochastic transportation problem, where the stochastic demand is modeled using wait-and-see and here-and-now deterministic (scenario-based) reformulations. A hybrid algorithm composed of a heuristic (genetic) algorithm and an optimization software tool is proposed for solving of a mixed-integer linear as well as a mixed-integer nonlinear problem. Potential applications, especially in waste management, are also discussed at the end of the thesis.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.