Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Soukupová, Radka ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zejména analyzovat současnou právní úpravu srovnávací reklamy v České republice s ohledem na její úplnou úpravu v komunitárním právu a shrnout vývoj české právní úpravy nejen srovnávací reklamy, ale též nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy obecně, neboť až do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, a tato byla obvykle kvalifikována jako nekalosoutěžní jednání. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První dvě kapitoly práce se ve stručnosti zabývají obecnou charakteristikou pojmů hospodářská soutěž a nekalá soutěž. Třetí kapitola se věnuje reklamě obecně. Čtvrtá a pátá kapitola tvoří jádro práce. Jsou věnovány srovnávací reklamě jako takové a její právní úpravě v České republice. Ve čtvrté kapitole jsou v podkapitole 4.1 rozebrány varianty postojů právních řádů ke srovnávací reklamě, v podkapitole 4.2 jsou shrnuty jednotlivé druhy srovnávací reklamy. Podkapitola 4.3 se věnuje vývoji právní úpravy nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy. Byť do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, s pojmem srovnávací reklama v této době pracovala jak teorie tak zejména judikatura. Pátá kapitola se pak věnuje pozitivní úpravě srovnávací reklamy zejména v obchodním zákoníku a okrajově též v předpisech veřejnoprávních. Od přijetí tzv....
Srovnání české a německé právní úpravy nekalé soutěže s přihlédnutím k evropskému právu
Vacková, Linda ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je právaní úprava práva nekalé soutěže a to konkrétně srovnání právní úpravy české a německé s přihlédnutí k právu evropskému. Právo nekalé soutěže, jakožto jedna ze dvou větví práva soutěžního (práva hospodářské soutěže), je souborem právních norem zakazujících určitá jednání v hospodářské soutěži a stanovujících sankce za porušení těchto zákazů. Ústřední pojem celé práce nekalá soutěž zahrnuje ty případy, kdy někdo zneužívá a deformuje konkurenční prostředí nekalým způsobem. Lze ji definovat jako soutěž, kterou někdo kazí, v níž někdo něco zatemňuje anebo soutěž, v níž se někdo chová nepoctivě, nemravně, nečestně či nevyhovujícím způsobem. Tato diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole byl nastíněn účel a vůbec potřeba regulace soutěžního práva, stejně tak základní pojmy a definice. Byly definovány pojmy jako soutěž obecně, hospodářská soutěž, soutěžní právo a nekalá soutěž. V kapitole druhé bylo přistoupeno k rozebrání normativního základu práva nekalé soutěže, k pramenům práva. Bylo pojednáno o ústavněprávních základech, zákonné úpravě i evropském právu. Kapitola třetí je zaměřena na téma soutěžního vztahu jakožto vztahu horizontálního a vertikálního. Jsou zde podrobně vysvětleny pojmy subjektů, které vystupují v rámci těchto vztahů nebo na...
Španělské právo nekalé soutěže - srovnání s českou úpravou
Kartner, Martin ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato rigorózní práce nesoucí název "Španělské právo nekalé soutěže - srovnání s českou úpravou" (dále pouze jen jako "Rigorózní práce") je věnována porovnání české a španělské právní úpravě proti nekalé soutěži. Tato Rigorózní práce se rovněž zabývá dopady práva Evropské unie na obě národní právní úpravy. První část této Rigorózní práce se primárně koncentruje na vývoj právo proti nekalé soutěži (a to jak na obecné úrovni, tak i na úrovni národních právních systémů) a dále pak popisuje vztahy mezi právem proti nekalé soutěži a dalšími souvisejícími právními oblastmi (jako jsou, právo na ochranu spotřebitele, právo na ochranu průmyslového vlastnictví a právo na ochranu hospodářské soutěže). Druhá část Rigorózní práce obsahuje detailní porovnání generálních klauzulí české a španělské právní úpravy proti nekalé soutěži. V této části Rigorózní práce lze nalézt výklad a porovnání klíčových pojmů užívaných oběma právními řády, jako jsou: soutěžitelé, klienti, spotřebitelé, podnikatelé, jednání v hospodářské soutěži, jednání v hospodářském styku, dobré mravy, dobrá víra, apod. Třetí část této Rigorózní práce je zaměřena zejména na výklad a porovnání jednotlivých skutkových podstat nekalé soutěže, tak jak jsou uvedeny v zákonech obsahující úpravu proti nekalé soutěži. Jednotlivé skutkové podstaty jsou pro...
Nedovolená srovnávací reklama
Křenková, Michaela ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Nedovolená srovnávací reklama Diplomová práce, Nedovolená srovnávací reklama, se zabývá nedovolenou srovnávací reklamou podle české právního řádu a právního řádu Evropské unie. Cílem této práce je především pojednat o tom, co činí srovnávací reklamu nedovolenou. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol pojednávajících o základních pojmech, o vývoji právní úpravy na území České republiky, o právní úpravě srovnávací reklamy v českém a unijním právu a o samoregulaci reklamy. Stejně jako se vyvíjel přístup společnosti k reklamě jako takové, tak se také vyvíjel postoj společnosti ke srovnávací reklamě. Právní úprava nekalé soutěže v České republice má svůj původ už v rakousko-uherské monarchii. Po první světové válce se Československá republika jako nově vytvořený stát stala členským státem Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví, čímž se mimo jiné zavázala zajistit příslušníkům ostatních zemí unie vhodné zákonné prostředky k potlačení nekalé soutěže. Na základě tohoto závazku byl přijat zákon o ochraně proti nekalé soutěži, který je inspirací pro aktuálně platné právní předpisy týkající se nekalé soutěže. Právní úprava srovnávací reklamy spadá do práva nekalé soutěže. Právo nekalé soutěže pak patří k širšímu právnímu odvětví soutěžního práva. Právní úprava nekalé soutěže a v jejím rámci...
Regulace reklamy ve farmaceutickém průmyslu
Metelka, Jan ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
- Jan Metelka Hlavním cílem této diplomové práce bylo nastínit právní regulaci reklamy na humánní léčivé přípravky. K tomu bylo nutné nejprve v úvodu definovat reklamu a léčiva, neboť právě tato dvojice tvoří jádro celé diplomové práce. Definice byla možná nad úrovní podrobnosti práce, ale přesto hrála významnou roli v dalším pochopení problematiky. Specifika reklamy ve farmaceutickém průmyslu rozebírá následující kapitola, tedy řeší primárně dělení na reklamy zaměřené na odborníky, tedy lékaře a lékárníky a reklamy zaměřené na veřejnost, tedy zejména pacienty. Každý typ je speciální a je zákonným a podzákonným způsobem limitován jinak. Dále je popsán postup ve správním řízení dle Zákona o regulaci reklamy, tedy veřejnoprávní větev ochrany nekalé soutěže. Přichází s tabulkovým rozdělením jednotlivých prohřešků, statisticky popisuje, ke kterým dochází nejčastěji a do hloubky rozebírá možná porušení Zákona o regulaci reklamy, katalog sankcí a postup posuzování, zda jednání bylo v souladu se Zákonem o regulaci reklamy či nebylo. Hlavní částí této diplomové práce je pak rozbor úpravy nekalé soutěže v soukromém právu ve vztahu k humánním léčivým přípravkům, je zde konkrétně popsáno, jakým postupem se aplikuje generální klauzule a podrobněji jsou ilustrovány skutkové podstaty klamavé reklamy, srovnávací...
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Komunitární právo proti nekalé soutěži
Nathanielová, Nicole ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Černá, Stanislava (oponent)
Resumé Komunitární právo proti nekalé soutěži Účelem mé diplomové práce byla analýza evropské právní úpravy nekalé soutěže, její aplikace Soudním dvorem Evropské unie a implementace v českém právu. Tato práce sestává ze šesti kapitol, přičemž první kapitola je věnována obecnému výkladu a definici nekalé soutěže včetně jejích subjektů. Druhá kapitola se zabývá pozadím a vývojem harmonizačního procesu práva nekalé soutěže na evropské úrovni a shrnuje současně platné a aplikovatelné směrnice. Zabývá se také krátkým pojednáním o příslušné české úpravě, do které byly implementovány tyto evropské směrnice. Obsahem třetí kapitoly je pojem klamavé reklamy dle úpravy ve směrnici 2006/114/ES. První část této kapitoly se zabývá definicí klamavé reklamy, druhá část popisuje přístup Soudního dvora Evropské unie v jeho rozhodovací praxi. Třetí část se zabývá českou právní úpravou klamavé reklamy, přičemž lze uzavřít, že česká úprava je dostačující vzhledem k požadovanému evropskému standardu bez nutnosti další implementace. Čtvrtá kapitola se zabývá srovnávací reklamou a je rozdělená do tří hlavních částí. První část obsahuje shrnutí podmínek přípustnosti srovnávací reklamy. Druhá část se věnuje rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie v souvislosti se srovnávací reklamou. Třetí část obsahuje implementaci srovnávací...
Klamavá reklama
Vilhelmová, Lucie ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Klamavá reklama Tématem této rigorózní práce je "Klamavá reklama". Toto téma jsem si zvolila mimo jiné pro jeho aktuálnost a zajímavost, protože s reklamou se setkává každý z nás a vstupuje do našeho života a ovlivňuje naše jednání. Jedním z motivů k napsání této rigorózní práce byla také snaha zprostředkovat porozumění problematice klamavé reklamy i nekalé soutěži. Klamavá reklama je jednou ze skutkových podstat nekalé soutěže. Rigorózní práce člení do šesti kapitol. První kapitola pojednává o hospodářské soutěži a představuje tak úvod do problematiky klamavé reklamy. V této kapitole jsem vedle stručného historického exkurzu porovnala právo na ochranu proti nekalé soutěži s právem kartelovým. Právo na ochranu proti nekalé soutěži a kartelové právo jsou dvě podskupiny práva hospodářské soutěže. Druhá kapitola se zabývá nekalou soutěží, kde jsem rozebrala vedle historického vývoje právní regulace nekalé soutěže také generální klauzuli nekalé soutěže a její tři znaky a dále jednotlivé subjekty nekalé soutěže. Třetí kapitola rigorózní práce je pojmenovaná "Reklama" a představuje úvod do problematiky reklamy a její právní i mimoprávní regulace v České republice a v Evropské unii. Čtvrtá kapitola je kapitolou zásadní a je nazvaná "Klamavá reklama". V této kapitole rozebírám jednotlivé znaky klamavé reklamy a...
Vybrané nekalosoutěžní jednání a právní ochrana proti takovému jednání
Mrzena, Miroslav ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
Souhrn Cílem mé diplomové práce je analyzovat jedno z nejčastějších nekalosoutěžních jednání, klamavou reklamu a možnosti právní obrany proti tomuto jednání. Tato práce se skládá ze šesti kapitol, přičemž každá z kapitol se zabývá různými aspekty nekalé soutěže. V první kapitole jsou popsány různé pokusy o definici hospodářské soutěže a objasněny pojmy jako hospodářský aspekt a hospodářský prospěch. Právní úprava hospodářské soutěže obsahuje přímou a nepřímou regulaci. Nepřímá regulace spočívá ve vyloučení určitého zboží z obchodování a v dohledu nad jinými druhy zboží. Přímá regulace se dělí na antimonopolní právo, které brání vyloučení, omezení nebo jinému porušení hospodářské soutěže, a na soutěžní právo, které zakazuje soutěžitelům užívat nekalé praktiky v boji o zákazníka. Druhá kapitola pojednává o nekalé soutěži, jejím vývoji a jejích subjektech. Jeden z nejzákladnějších prvků nekalé soutěže, koncept "generální klauzule", je objasněn v této kapitole pomocí popisu jejích znaků a jejího vztahu ke zvláštním skutkovým podstatám nekalé soutěže. Určité jednání musí obsahovat všechny znaky "generální klauzule" kumulativně, aby mohlo být označeno za nekalosoutěžní. Třetí kapitola, jež je jádrem celé práce, analyzuje právní úpravu reklamy, zejména reklamy klamavé, v české a evropské legislativě. Česká...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.