Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané etické aspekty pracovníka orgánu sociálně-právní ochrany dětí
SCHINDLER, Jan
Tato práce se zabývá kategorizovanými etickými dilematy při výkonu práce pracovníka orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Představuje vzniklá etická dilemata v rámci výkonu práce pracovníka orgánu sociálně-právní ochrany dětí, která určitým způsobem ovlivňují svědomí sociálního pracovníka. Zároveň se zabývá tím, jak konkrétně etická dilemata ovlivňují sociálního pracovníka osobně, a jaký je jeho náhled na celý eticky problematický případ. Zároveň jaký dopad mají takováto vzniklá dilemata na děti a jejich rodinu. Následně tato práce popisuje, jak se takto vzniklá etická dilemata dají řešit za pomocí etiky ctností. Dílčími cíli této práce je představení celého orgánu sociálně-právní ochrany dětí, představení problematické rodiny, která potřebuje sanovat, aby mohla obnovit své základní funkce zdravého fungování. Posledním dílčím cílem této práce je představení projevů a důsledků týraného, zneužívaného či zanedbávaného dítěte a možnosti řešení takového problému. Tato práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se komplexně zabývá orgánem sociálně-právní ochrany dětí. Druhá kapitola popisuje konkrétní činnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Třetí kapitola se eticky zaměřuje na etická dilemata pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Poslední kapitola představuje etiku ctností, a jak může tato etická teorie komplexně řešit dobrý život dětí a jejich rodin, kteří potřebují od orgánu sociálně-právní ochrany dětí pomoci.
Specifika sociální práce s rodinou
VEJSLÍKOVÁ, Markéta
V diplomové práci se zabývám problematikou specifik sociální práce s rodinou. Cílem práce bylo popsat, jaká specifika spatřují sociální pracovníci při práci s rodinou týrající, zneužívající a zanedbávající dětí. Teoretická část je orientována zejména na pojetí a charakteristiku rodiny, příčiny vzniku násilí v rodině, postup a právní úpravu orgánu sociálně-právní ochrany dětí a popis jednotlivých specifik sociální práce. V praktické části za účelem dosažení cíle jsem v rámci kvalitativního výzkumu provedla polostrukturované rozhovory s pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí Kraje Vysočina. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že mezi nejčastěji využívané specifické teorie a techniky patří rozhovor, pozorování a aktivní naslouchání, které zároveň pracovníci považují za základ k výkonu své práce. Ze zjištěných výsledků je dále patrné, že pracovníci při výkonu své práce pracují na základně specifické metody přístupu orientovaného na úkoly a přístupu orientovaného na klienta. Tuto skutečnost lze spatřovat v jejich odpovědích, kde uváděli, že klientovi naslouchají, projevují o něj opravdový zájem a pracují s ním krok po kroku. Dále mu pomáhají plnit jím zadané úkoly, problémy, které chce řešit a dosáhnout tak stanovených cílů. V odpovědích nalezneme také využívání psychosociálního přístupu, který je zaměřený na sociální podmínky a způsobu jejich zvládání klientem, tedy schopnost řešit problémy vlastními silami klienta. S ohledem na tyto skutečnosti se ukazuje, že nelze přímo specifikovat nebo určit teorii či metodu, která by byla při práci s rodinou nejefektivnější. Některé teorie se používají současně, jsou různě propojené nebo na sebe navzájem navazují a doplňují se. A tím pracovníkovi poskytují komplexní pohled na situace, ve které se klient nachází a možné řešení této situace.
Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí
Čechová, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí je členěná do dvou částí. Teoretická část práce pojednává v jedné hlavní kapitole o jednotlivých formách syndromu CAN, jejich podobách a důsledcích. U každé formy je zmíněno také chování dětí, které jsou obětí dané formy násilí. Práce dále shrnuje vývoj pojmu syndrom CAN a možné příčiny, které vedou k týrání. Jsou zde obsaženy informace týkající se dokumentů práv dítěte a prevence týrání. Závěr teoretické části práce je věnován orgánům sociálně-právní ochrany dětí. Praktická část práce je zpracována formou výzkumného šetření, které je zaměřeno kvantitativně. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké znalosti mají žáci druhého stupně vybrané základní školy o fyzickém a psychickém týrání. Pomocí dotazníkového šetření a následné komparace dat bylo zjištěno, že žáci mají vyrovnané znalosti z oblasti fyzického a psychického týrání. Dále bylo prokázáno, že žáci mají i osobní zkušenosti s fyzickým a psychickým týráním, a také s trestáním. Žáci jsou trestáni především za drzé chování a odmlouvání, kdy nejčastějším vykonavatelem trestů je matka. Nejhojněji jsou žáci trestáni zákazem používání počítače a mobilu. V závěru praktické části byla provedena analýza ŠVP a následně navržena ukázka vyučovací hodiny věnována...
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO RODIČE V OBLASTI NÁSILÍ NA DĚTECH
AUBRECHTOVÁ, Kateřina
Násilí na dětech, zejména pak fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání dětí, je téma, na které je v poslední době upozorňováno stále častěji mediálními kauzami. Je smutné, že se i přes velké množství hlášených případů skrývá mnoho dalších za zdmi domácností. Fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání je velice závažné a zároveň zajímavé téma, o které jsem se začala zajímat již na střední škole. To je důvod, proč jsem si toto téma zvolila pro vypracování své závěrečné bakalářské práce. Teoretická část byla zaměřena na rodinu, dítě a jejich postavení ve společnosti. V práci nalezneme popsané druhy týrání, zneužívání a zanedbávání. Dále se z textu dozvídáme jaká je charakteristika, následky, oběti a pachatelé z každého druhu týrání. Cílem této práce je nalézt v problematice násilí na dětech oblasti, kde doposud rodiče nemají dostatek informací. Výzkumnou metodou bylo písemné dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozdány rodičům dětí, navštěvujících 1. {--} 4. ročník Základní školy v Sázavce a Základní školy v Habrech. V práci byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí s věkem. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí se vzděláním. Tato hypotéza se rovněž nepotvrdila. Poslední třetí hypotéza říká, že rodič, který je informován, by měl znát jeden příklad ze čtyř základních druhů násilí. Podle získaných výsledků se tato hypotéza potvrdila. Dle odpovědí má 87 % rodičů informace o fyzickém týrání, 86 % o psychickém týrání, 74 % o sexuálním zneužívání a zanedbávání zná 33 % rodičů. Na základě zjištěných výsledků bude možné vytvořit vzdělávací program pro rodiče v oblasti násilí na dětech.
Dopady týrání dětí na člověka v dětství a dospělosti
DIVIŠOVÁ, Markéta
Práce se zabývá dopady syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (CAN) na člověka v dětství a dospělosti. První část je zaměřena na uspokojování potřeb zdravého vývoje dítěte. Další text je již věnován problematice syndromu CAN. Charakterizuje konkrétní formy a projevy syndromu CAN. Podrobněji informuje o týrání, sexuálním zneužívání a zanedbávání dítěte. Poté uvádí dopady syndromu CAN na člověka v dětství a dospělosti. V této části se také nacházejí případy rizikového chování dětí a rodičů. Převážně se zaměřuje na psychickou deprivaci. Poslední část práce popisuje následnou péči o týrané, zneužívané a zanedbávané děti. Taktéž podává informace o pomáhajících organizacích pracujících s dětmi zasaženými syndromem CAN. Celou problematiku více přibližují přiložené kazuistiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.