Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reakce rodičů na negativní emoce dítěte a jejich souvislost s chováním dítěte v mateřské škole
ŠIMONOVÁ, Sára Anne
V teoretické části práce jsou představeny rodičovské strategie reagování na negativní emoce ve vztahu k socioemočním vývojovým výstupům dítěte a studie, které se k tomuto tématu vztahují. Výzkumná část se zabývá reakcemi rodičů na negativní emoce prakticky. Jedná se o kvantitativní studii, jejímž hlavním cílem je přispět k porozumění některým faktorům, které se vztahují k problémovému chování dítěte v MŠ za předpokladu, že nepodporující reakce rodičů k němu mají vztah. Tento předpoklad byl testován na výzkumném souboru 41 respondentů ze 3 různých mateřských škol pomocí dotazníkového šetření. Své reakce na emoce dítěte i reakce partnera hodnotily matky pomocí dotazníku CCNES. Temperamentové rysy dítěte byly hodnoceny pomocí CBQ - VS, problémové chování v MŠ posuzovaly učitelky použitím dotazníku PKBS. Výsledky šetření ukázaly, že existuje vztah mezi matkami referovanými reakcemi otců na negativní emoce dítěte a jeho problémovým chováním. Temperamentový rys surgence je spojen s výskytem externalizujících problémů v chování. Některé naše výsledky se liší od závěrů podobných studií (např. žádný vztah mezi mateřskými strategiemi a problémovým chováním dítěte). To je pravděpodobně zapříčiněno velmi malou velikostí výzkumného souboru (sběr dat byla narušen vládou vyhlášeným nouzovým stavem kvůli pandemii Covid-19). Pro další výzkumy doporučujeme zvětšení výzkumného souboru a použití standardizovaných dotazníků.
Negativní myšlenky matek
Janusová, Štěpánka ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá negativními myšlenkami u matek v kontextu prvních let života jejich prvního narozeného dítěte. Teoretická část práce je dělena na tři části: první představuje negativní myšlenky a doprovodné emoce matek z hlediska psychopatologie, druhá z hlediska sociální psychologie, třetí je uchopuje v kontextu pandemie Covidu-19. Výzkumná část práce představuje výzkumné otázky, použitou metodu interpretativní fenomenologické analýzy, charakteristiku výzkumného vzorku, sběr dat skrz polostrukturovaný rozhovor a doplňující písemné otázky a jsou v ní prezentována výsledná zjištění. Zaprvé, matky zažívají obsahově podobné negativní myšlenky, jež jsou doprovázeny podobnými negativními emocemi, navíc u nich můžeme nalézt podobný vývoj v čase. Zadruhé, s vývojem negativních myšlenek se pojila i změna jejich interpretace a změna v copingových strategiích. Pakliže matky hodnotily své negativní myšlenky a emoce jako běžné a přirozené, lépe se s nimi vyrovnávaly, zvládly se s nimi svěřovat svému okolí a zmenšily tak jejich negativní dopad na dítě. Klíčovou roli zde sehrává vnímání sebe sama jako dost dobré matky. Zatřetí, významnou roli při interpretaci a vyrovnávání se s negativními myšlenkami a emocemi hrají očekávání, která jsou do značné míry ovlivněna nedostatečnou přípravou na rodičovství, dále...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.