Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neformální mocennské struktury v Gruzii za vlády Eduarda Ševardnadzeho (1992-2003)
Mirgatia, Edisher ; Horák, Slavomír (vedoucí práce) ; Brisku, Adrian (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zkoumání a popis příčin a mechanismů posílení neformálních mocenských struktur v Gruzii mezi lety 1992 a 2003. Případem zkoumaným v této studii jsou dvě struktury neformální moci - "Národní garda" a "Mchedrioni". Výzkum poukazuje na závislost Ševardnadzeho vlády na těchto mocenských strukturách, a také tehdejším poměrům, kdy Ševardnadze vládl za pomoci příbuzenských klanů, svých přátel a známých. Práce analyzuje mocenské postavení těchto struktur v jeho vládě. Z pohledu vzniku neformality je pro výzkum klíčový popis Ševardnadzeho vlády v Gruzii v období komunismu v letech 1972-1985. Výzkum se zde zaměřuje na to, jak pomocí neformálního jednání získával moc. V rámci výzkumu je zvláštní pozornost věnována i organizovaném zločinu a jeho angažovanosti v politice.
Negativní, difamující a zesměšňující politické kampaně v ČR v letech 2006 až 2010 a jejich dopady na veřejnou politiku [PRÁCE DOČASNĚ ZNEVEŘEJNĚNA]
Mludek, Ivo ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Do České republiky vstoupil spolu s demokratickou politickou soutěží po roce 1989 také fenomén politického marketingu a s parlamentními volbami v roce 2006 rovněž jeho vyhraněná podoba negativních volebních kampaní. Parlamentní volby z roku 2006 skončily patovou situací a odstartovaly v ČR dlouhé období politické nestability. V letech 2006 - 2010 zde probíhala nepřetržitě nezvykle ostrá převážně negativní volební kampaň, jejíž součástí bylo rovněž masové anonymní zesměšňování politických protivníků. Největší politické strany ČR ČSSD a ODS si také k vedení svých kampaní přizvaly zahraniční poradenské a konzultantské firmy. Volební kampaně v těchto letech byly charakteristické masovým nástupem negativity, importované zahraničními poradci, i množstvím anonymních zesměšňujících a difamujících politických reklam, u nichž nebylo možno rozpoznat ani zjistit zadavatele a plátce. Nastolily proto nejen otázku po etických hranicích v politickém marketingu, ale také po škodlivém vlivu jejich netransparentního zadávání a financování. Vyostřený politický boj, vyplývající z krize na české politické scéně, nástup negativních kampaní a následný nárůst zesměšňujících a difamujících politických reklam přinesly spolu s anonymitou zadávání a financování těchto reklam do České republiky relativně nové situace. Tato...
Konfesionální politický systém a neformální sítě jako příčiny ekonomického úpadku Libanonu
Němeček, Stanislav ; Chalupníček, Pavel (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Práce se věnuje institucionální struktuře a souvisejícímu politickému uspořádání v poválečném prostředí Libanonu. Libanon byl jednou ze zemí Blízkého východu, která se pokusila aplikovat pravidla známá jako Washingtonský konsensus. Na případě Libanonu lze ovšem demonstrovat problém, doložený i z jiných zemí světa, kde byl tento přístup uplatněn, a sice nedostatečnou pozornost věnovanou zejm. neformálním institucím. Zvláštní pozornost je v práci věnována konfesionálnímu systému v Libanonu, založeném na rozdělení politických postů podle náboženství. Tento typ uspořádání vyvolává vznik neformálních sítí, které nahrazují státní aparát a podněcují korupci. Práce navrhuje jak je možné současné libanonské uspořádání modifikovat, aby se pozornost věnovaná institucím zvýšila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.