Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Forms of the national myth: Slovak painting of the 30's and during World War II
Beličáková, Viktória ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent)
Táto bakalárska práca Podoby národného mýtu: slovenská maľba tridsiatych rokov a počas druhej svetovej vojny sa zameriava na problematiku utvárania slovenského mýtu v maľbe medzivojnového obdobia 20. storočia s dôrazom na 30. roky a druhú svetovú vojnu, kedy zažil tento národný sloh svoj vrchol a následnú zásadnú premenu v časoch prvého Slovenského štátu. Cieľom práce je zmapovať vývoj národného mýtu s dôrazom na kľúčové osobnosti tohto obdobia a poukázať na to, aké mal podoby a čo na ne vplývalo. Zároveň sa usiluje popísať hlavné témy, ktoré slovenský mýtus zahŕňa, a poukázať na ich významy.
Keramická plastika v pražské meziválečné architektuře
Kalousková, Jana ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Schöttner, Jan (oponent)
Bibliografická citace Keramická plastika v pražské meziválečné architektuře [rukopis]: Diplomová práce / Jana Kalousková; vedoucí práce: PhDr. Vladimír Czumalo, CSc., Praha 2018. 106 stran Anotace Diplomantka zpracuje uměleckohistorickou studii o uplatnění keramické plastiky v architektuře mladé Československé republiky s důrazem na národní sloh. Ten vymezí nejprve teoreticky a uvede do souvislostí jednak s domácím vývojem, jednak s širším mezinárodním proudem art deco. V samostatných kapitolách zpracuje roli českých uměleckých škol a jádrovou osobnost a dílo Heleny Johnové. Záběr svého výzkumu omezí na pražský materiál, přihlédne ovšem i k významným realizacím mimopražským. Součástí práce bude katalog keramické plastiky spojené s pražskou architekturou zvoleného období. Klíčová slova Národní styl, keramická plastika, Československo, první republika, Helena Johnova, Uměleckoprůmyslová škola
Architektura a reprezentace Československé republiky: Moderní architektura na území Podkarpatské Rusi
Nikolenko, Valentyna ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Studie bude na materiálu architektury Podkarpatské Rusi mezi léty 1919 a 1939 sledovat, jak mladá Československá republika hledala architektonické formy své reprezentace. Jádro práce vytvoří analýza vybraných staveb; jejich výběr se neomezí jen na přímou reprezentaci státu (např. zemský úřad, soud, hlavní pošta a další stavby v Užhorodě), ale zahrne i ukázky stavební činnosti soukromých společností, stavebních družstev a nestátních institucí (např. firma Baťa). Hlavní kapitole bude předcházet jednak stručný nástin vývoje české, resp. československé moderní architektury, jednak přiblížení architektonického a kulturního kontextu, do něhož československá moderní architektura na Podkarpatské Rusi vstupovala. architektura, moderna, národní sloh, purismus, funkcionalismus, klasicizující moderna (nebo moderní klasicismus), Československo, Podkarpatská Rus, reprezentace
Forms of the national myth: Slovak painting of the 30's and during World War II
Beličáková, Viktória ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent)
Táto bakalárska práca Podoby národného mýtu: slovenská maľba tridsiatych rokov a počas druhej svetovej vojny sa zameriava na problematiku utvárania slovenského mýtu v maľbe medzivojnového obdobia 20. storočia s dôrazom na 30. roky a druhú svetovú vojnu, kedy zažil tento národný sloh svoj vrchol a následnú zásadnú premenu v časoch prvého Slovenského štátu. Cieľom práce je zmapovať vývoj národného mýtu s dôrazom na kľúčové osobnosti tohto obdobia a poukázať na to, aké mal podoby a čo na ne vplývalo. Zároveň sa usiluje popísať hlavné témy, ktoré slovenský mýtus zahŕňa, a poukázať na ich významy.
České versus německé? Diskuse o stylu v Praze ve dvacátých letech 19. století
Machalíková, Pavla
Text se zabývá příkladem budování loajality k určité národní skupině prostřednictvím uplatnění určitých charakteristik v malbě (barvy, linie, figurálních typů) z hlediska jejich dobově vyhledávané sounáležitosti s "národním" charakterem umění. V malbě je taková diskuse o existenci národní školy v Čechách sledovatelná od poloviny 20. let 19. století a následný vývoj vedl k vědomému formování české malířské školy na základě dodržování určitých formálních charakteristik považovaných za české a definovaných v opozici k dobové představě o stylu německém.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.