|
Hodnocení žádostí o nadační příspěvek
Jiráčková, Veronika ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Pacovská, Marie (oponent)
V teoretické části práce jsou uvedeny ekonomické teorie související s existencí neziskového sektoru, definice a členění veřejného sektoru, dále pak charakteristika a klasifikace neziskových organizací. Následují podrobné informace o nadaci jeho instituci -- legislativní vymezení pojmů, práv a povinností, informace o nadačním investičním fondu, činnost nadací v praxi -- popis procesu grantování. V praktické části je analyzován postup výběrového řízení pro přidělení nadačního příspěvku u pěti vybraných nadací. Podrobně je zkoumán způsob hodnocení přijatých žádostí a následně provedena komparace procesu. V závěru navržen popsaný postup jako optimální způsob pro otevřený transparentní výběrové řízení.
|
|
Financování a účetnictví nadací a nadačních fondů v konkrétních podmínkách nadace Charty 77
Toušková, Lucie ; Takáčová, Hana (vedoucí práce)
Neziskové organizace zaujímají zvláštní postavení mezi ostatními ekonomickými subjekty. Základní principy účetnictví fungují stejně jako u ostatních organizací, avšak mají určité odlišnosti. Jednu z nich tvoří fondy, nebo také dotace. Zvláštní podmínky pro tyto subjekty existují i v oblasti daňové Nejdůležitější roli hrají příspěvky, ať už od státu či jiných subjektů, jelikož bez nich by nezisková organizace vůbec nemohla fungovat. Proto praktickou část práce věnuji hlavně detailní analýze příjmů, výdajů, nákladů a výnosů. A dále pak také rozboru jednotlivých projektů.
|
|
Využití statistických metod při analýze výročních zpráv českých nadací
Vobecká, Zdeňka ; Stránský, Jakub (vedoucí práce) ; Vltavská, Kristýna (oponent)
Cílem této práce bude vybrat a aplikovat statistické metody pro popis a analýzu vzorku výročních zpráv českých nadací s cílem popsat současný stav a ověřit základní otázky s ním spojené. Půjde hlavně o to zjistit, jak moc jsou nadace transparentní a jak moc splňují zákonné povinnosti především zveřejňování výroční zprávy. Vycházet se bude ze dvou hypotéz - české nadace v drtivé většině (95 %) splňují povinnost zveřejňování výroční zprávy a české nadace, které zveřejňují výroční zprávy, naplňují většinu (75 %) zákonných požadavků na obsah výroční zprávy. Dále se bude zjišťovat, které faktory ovlivňují nadace k tomu, aby splnily povinnost a zveřejnily své výroční zprávy. Využijí se k tomu tři hypotézy: české nadace sdružené ve Fóru dárců zveřejňují výroční zprávu s vyšší pravděpodobností než ostatní, české nadace využívající peníze z Nadačního investičního fondu (dále jen NIF) zveřejňují výroční zprávu s vyšší pravděpodobností než ostatní a velké české nadace zveřejňují výroční zprávu s vyšší pravděpodobností než ostatní. Na závěr zhodnotím, jak se celkově chová český nadační sektor (respektive nadace) a jak přistupuje k zákonným požadavkům.
|
|
Analýza hospodaření nadačního sektoru
Řiháčková, Petra ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku nadačního sektoru. Zabývá se oblastí nadací. První část je věnována obecné charakteristice těchto organizací, financování a hospodaření. Ve druhé části se zkoumá činnost konkrétní organizace, je zobrazeno reálné fungování v praxi. Třetí část je věnována analýze dat získaných výzkumem veřejného mínění.Výsledky analýzy dat z dotazníkového šetření dokazují, že veřejnost je ochotna přispívat na činnost dobročinných organizací.
|
|
Účetnictví a financování nadací a nadačních fondů
Plocová, Irena ; Takáčová, Hana (vedoucí práce)
Práce se zabývá neziskovými organizacemi, především nadacemi a nadačními fondy. V teoretické části se věnuje charakteristice jednotlivých nestátních neziskových organizací. Dále se zaměřuje na problematiku účetnictví nadací a nadačních fondů a provádí rozbor struktury zdrojů, majetku, nákladů, výnosů, výdajů a příjmů. Praktická část je zaměřena na účetnictví, financování a hospodaření Nadačního fondu Českého rozhlasu.
|
| |
|
Sociální marketing v Nadaci Naše dítě
Flanderková, Dagmar ; Puchýř, Milan (vedoucí práce) ; Kácovská, Petra (oponent)
Diplomová práce je věnována oblasti sociálního marketingu s aplikací na neziskovou organizaci Nadace Naše dítě. Hlavním cílem práce je na základě vlastního výzkumu zhodnotit postavení této nadace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž se teoretická část věnuje marketingu, komunikaci, reklamě a médiím. Zvláštní kapitola je vyčleněna charakteristice neziskového marketingu a neziskového sektoru. Praktická část práce seznamuje s Nadací Naše dítě a s jejími mediálními kampaněmi. Poslední kapitola je věnována zhodnocení činnosti této nadace a představení vlastního výzkumu na základě dotazníkového šetření.
|
| |
| |
|
Ekonomika a řízení neziskové organizace v oblasti kultury
Nováková, Ivona ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Pilná, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na nestatni neziskový sektor v České republice.V první části jsou představeny různé právní formy neziskových organizací, důvody jejich vzniku a obecně jejich situace v rámcí ČR.Druhá část je zaměřena na oblast kultury.Důraz je kladen na rozdíly v řízení takovýchto neziskových organizací.V třetí části je popsána ekonomika a řízení konkrétni neziskové organizace NADACE ŽIVOT UMĚLCE.Cílem práce bylo prokázat důležitost ekonomů ve vedení neziskové organizace.
|