Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání žáků druhého stupně základní školy v regionu Most
Pulgrová, Michaela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání, a to v teoreticko-empirické rovině. Teoretická část práce poskytuje komplexní obraz fenoménů chudoby, sociálního vyloučení a nízkopříjmových rodin a následně je zachycuje směrem ke vzdělávání. Dále jsou zde objasněna teoretická východiska systému ochrany rodin a dětí. Text zaměřuje detailní pohled na specifika školního vzdělávání žáků z nízkopříjmových rodin v regionu Most, který je rozšířen kvalitativním výzkumným šetřením v praktické části práce. Výzkumná zpráva přináší interpretace dat z rozhovorů se žáky druhého stupně základních škol v Mostě, jejichž rodiny splňují atributy ohrožení chudobou. Výsledky praktické části zachycují způsob, jímž žáci vnímají vlastní vzdělávací kariéru. Výsledky výzkumných rozhovorů jsou dále konfrontovány se závěry výzkumných zpráv uvedených v teoretické části práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj dávek státní sociální podpory v ČR od roku 1995 do roku 2014 a jejich vliv na ekonomické postavení nízkopříjmových domácností
Lukeš, Jáchym ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem dávek státní sociální podpory na příjem a porodnost u nízkopříjmových rodin v České republice. Na základě legislativních změn jsou v práci identifikovány roky, kdy došlo k zásadním změnám v dávkách státní sociální podpory. Tyto roky jsou za pomocí modelových rodin analyzovány z hlediska poměru možného příjmu ze státní sociální podpory a životního minima rodin. Práce prokazuje, že tyto příjmy mohou být hlavním příjmem rodiny. Analýzou porodnosti, počtu nízkopříjmových rodin a změn ve státní sociální podpoře byla vyvrácena hypotéza o dítěti jako hlavním zdroji příjmů pro rodinu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.