Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Baja SAE Vehicle Design
Hajdušek, Zdeněk ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje koncepční návrh vozidla Baja SAE dle aktuálních pravidel organizace SAE. V úvodu je práce zaměřena na rešerši konkurenčních vozidel a následně na základě těchto na samotný návrh prvního vozidla Baja SAE v České republice. Celá práce je systematicky členěna do jednotlivých kapitol dle reálného postupu návrhu vozidla. Hlavní částí práce je návrh kinematiky náprav provedený v programu Adams a spolu s tím návrh rámu vozidla. Model celého vozidla je vytvořen v programu Catia V5 a navržené verze rámu následně podrobeny analýze torzní tuhosti a analýze napjatosti v programu Ansys.
Návrh konstrukčního uspořádání vozidla studentské formule
Niesner, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Hlavními vodítky při návrhu rámové konstrukce studentské formule jsou pravidla a specifikace soutěže Formula Student. Diplomová práce pojednává o bezpečnostních a konstrukčních požadavcích na rám a také o požadavcích na uchycení motoru, jednotlivých náprav, diferenciálu zadní nápravy, sacího a výfukového systému motoru, palivové nádrže, ovládacích prvků atd. V závěrečných částech diplomové práce je provedena analýza maximálního stavu napjatosti rámu pod zatížením a vypočtena celková torzní tuhost rámu. Celková torzní tuhost rámu je porovnána s rámem Formule Ford a s jinými variantami rámu Formule Student.
Konstrukce čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem
Kučera, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem. Návrh je zaměřen na hlavní konstrukční části čtyřkolky, které jsou navrhovány s novodobými trendy vývoje čtyřkolek. Umístění elektrického pohonu a baterií v rámu čtyřkolky je řešeno pro sportovní verzi. Geometrie řízení je navržena užitím programu Adams. Pro modely hlavních komponent je vytvořena analýza napětí v programu Ansys Workbench. Je použito vstupního 3D modelu, který je vytvořen v programu Pro/Engineer. Brzdná soustava a kola jsou navržena pro pohyb a brzdění v daných terénních podmínkách.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.
Design rýpadla
Brza, Lukáš ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Svým návrhem rýpadla pro účely demolice respektuji potřebné požadavky na stroje pro tento účel. Rýpadlo je vybaveno inovačním typem podvozku, které zdokonalí jak mobilitu po demoliční oblasti, tak i viditelnost z kabiny řidiče. Prvky rýpadla, které zefektivní práci na demolici, jsou speciální typy pásů, náprav a kloubového řízení. Pásy dokáží změnit svůj tvar, aby zvýšily stabilitu stroje a aby zvýšili mobilitu po různorodém terénu. Náprava dokáže zvednout či naklonit rýpadlo, že změní úhel pohledu z kabiny řidiče. Této funkce je zapotřebí zejména při demolici vyšších staveb a při nakládání či vykládání z nákladních vozů. Náprava spolu s pásy se přizpůsobuje aktuálním nerovnostem v terénu proto, aby vrchní část rýpadla byla ve vodorovné poloze pro maximální efektivnost stroje při práci. Kloubové řízení je novinkou v oblasti rýpadel. Toto řízení bylo zvoleno kvůli fl exibilnímu transportu po demoličních oblastí. Hlavním záměrem diplomové práce bylo nejen vytvoření nového designu rýpadla, ale hlavně odlišného od ostatních rýpadel na trhu jak po stránce estetické, tak i po stránce technologické.
Funkční vlastnosti náprav silničních vozidel
Řeháček, Daniel
Obsahem bakalářská práce je souhrn typů náprav silničních vozidel, zejména pak osobních automobilů. Úvod je soustředěn na popis prvků náprav a základní pojmy. Dále jsou detailně popsány nápravy, jejich konstrukce, funkce, výhody a nevýhody. Část práce je zaměřena na rozbor funkčních vlastností daných náprav.
Podvozky motorových vozidel a jejich vliv na bezpečnost
Plánička, David
Tato bakalářská práce popisuje ve své teoretické části jednotlivé součásti podvozků osobních motorových vozidel. Dále je zaměřena na jejich inovativní konstrukční provedení. Praktická část se věnuje statickému rozboru nehod,jenž způsobily závady na podvozkové části vozidla v rámci České republiky.
Návrh konstrukčního uspořádání vozidla studentské formule
Niesner, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Hlavními vodítky při návrhu rámové konstrukce studentské formule jsou pravidla a specifikace soutěže Formula Student. Diplomová práce pojednává o bezpečnostních a konstrukčních požadavcích na rám a také o požadavcích na uchycení motoru, jednotlivých náprav, diferenciálu zadní nápravy, sacího a výfukového systému motoru, palivové nádrže, ovládacích prvků atd. V závěrečných částech diplomové práce je provedena analýza maximálního stavu napjatosti rámu pod zatížením a vypočtena celková torzní tuhost rámu. Celková torzní tuhost rámu je porovnána s rámem Formule Ford a s jinými variantami rámu Formule Student.
Baja SAE Vehicle Design
Hajdušek, Zdeněk ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje koncepční návrh vozidla Baja SAE dle aktuálních pravidel organizace SAE. V úvodu je práce zaměřena na rešerši konkurenčních vozidel a následně na základě těchto na samotný návrh prvního vozidla Baja SAE v České republice. Celá práce je systematicky členěna do jednotlivých kapitol dle reálného postupu návrhu vozidla. Hlavní částí práce je návrh kinematiky náprav provedený v programu Adams a spolu s tím návrh rámu vozidla. Model celého vozidla je vytvořen v programu Catia V5 a navržené verze rámu následně podrobeny analýze torzní tuhosti a analýze napjatosti v programu Ansys.
Konstrukce čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem
Kučera, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem. Návrh je zaměřen na hlavní konstrukční části čtyřkolky, které jsou navrhovány s novodobými trendy vývoje čtyřkolek. Umístění elektrického pohonu a baterií v rámu čtyřkolky je řešeno pro sportovní verzi. Geometrie řízení je navržena užitím programu Adams. Pro modely hlavních komponent je vytvořena analýza napětí v programu Ansys Workbench. Je použito vstupního 3D modelu, který je vytvořen v programu Pro/Engineer. Brzdná soustava a kola jsou navržena pro pohyb a brzdění v daných terénních podmínkách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.