Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Perspektiva maloobchodního prodeje obchodních řetězců s ohledem na právní úpravu ochrany spotřebitele
Remunda, Kamil
Tato diplomová práce hodnotí český maloobchodní trh s potravinami a přínos ochrany spotřebitele pro zákazníka s rozdělením na veřejnosprávní a soukromoprávní část. Důležitým tématem práce je efekt Zákona o významné tržní síle na maloobchodní subjekty. Část práce je věnována kritériu kvality potravin, které výrazně ovlivňují obchodní řetězce. Výsledky práce se prolínají se subjektivním hodnocením zákazníků, které byly získány z dotazníkového šetření se zaměřením na chování spotřebitele při nákupu potravin a na přínos ochrany spotřebitele pro zlepšení postavení zákazníka v nákupním procesu.
Spotřebitelé a bezobalové prodejny
Hublová, Jitka
Hublová, J. Spotřebitelé a bezobalové obchody. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá bezobalovými obchody s důrazem na chování spotřebitele. Hlavním úkolem práce je navrhnout obecná marketingová doporučení pro bezobalové obchody a konkrétní doporučení pro vybranou prodejnu. Práce se zaměřuje na zkušenosti českých spotřebitelů s bezobalovými prodejnami a jejich ochotu takto nakupovat. K naplnění cíle bylo využito hloubkových rozhovorů (n=26) se zákazníky bezobalových obchodů i se spotřebiteli, kteří v těchto prodejnách zatím nenakupovali. Dále bylo provedeno rovněž dotazníkové šetření (n=379). Na základě výsledků provedeného výzkumu byla formulována obecná doporučení, která byla poté specifikována pro vybraný obchod.
Vliv vizuálních stimulů místa prodeje na pozornost spotřebitelů z generace Y
Drexler, Denis
Disertační práce se zaměřuje na oblast in-store komunikace, jejího vnímání a vizuální pozornosti v rámci jednotlivých prvků místa prodeje. Cílem práce je po-souzení vlivu vybraných vizuálních nástrojů místa prodeje na pozornost spotřebi-tele z generace Y. Pro splnění tohoto cíle bylo využito metody eye-trackingu (n = 54), hloubkových rozhovorů (n = 54) a focus groups (n = 32) se spotřebiteli, hloubkových rozhovorů s odborníky z praxe (n = 12) a dotazníkového šetření (n = 1456). Výsledkem práce je následně zhodnocení významu těchto vizuálních prvků napříč rozdílnými kategoriemi potravin, komparace zjištěných poznatků s teorií a praxí, a návrh doporučení aplikovatelných v praxi.
Nákupní chování v oblasti internetového nákupu potravin
PINCOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce je na základě provedeného výzkumu navrhnout postup pro vybraný internetový obchod s potravinami. Pro tuto práci byl vybrán internetový obchod s potravinami Plná taška, který působí v Jižních Čechách. Teoretická část se zabývá problematikou e-commerce a dále problematikou internetového prodeje potravin. Praktická část obsahuje analýzu nákupního chování v oblasti internetového nákupu potravin. Pro získání potřebných dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly stanoveny konkrétní návrhy a doporučení.
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin
Novotná, Monika ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Prudký, Libor (oponent)
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin Monika Novotná Abstrakt Tato práce se zabývá historicko-sociologickým pohledem na problematiku obstarávání a spotřeby potravin v období od konce II. světové války po současnost. Spotřeba a obstarání potravin je chápáno jako symbolické vyjádření sociálního postavení ve společnosti. Práce je členěna do dvou částí. Teoreticko-historická část sleduje, jak souvisí spotřeba potravin s proměnami sociální stratifikace. Výzkumná část práce navazuje na téma spotřeby potravin zkoumáním nákupních zvyklostí v návaznosti na sociální třídu. Hlavní otázkou teoreticko-historické části je, zda a jak souvisí spotřeba potravin se sociální diferenciací. Trend sbližování rozdílů ve spotřebě a míra stratifikace spotřeby sociálních tříd jsou zde sledovány v časových řadách v rámci dvou epoch - období komunismu a období po roce 1989. Pro obě období je provedena sekundární analýza historických dat o spotřebě konkrétních druhů potravin, která má za cíl odhalit rozdíly či podobné trendy mezi sociálními třídami. Zatímco v období komunismu směřují jednotlivé společenské vrstvy ke sbližování spotřeby, s výjimkou družstevních rolníků, jejichž spotřeba je ovlivněna samozásobitelstvím, po roce 1990 se v třídně stratifikované společnosti objevuje trend...
Nové tendence v chování spotřebitele při nákupu potravin
Radoušová, Eva ; Hes, Aleš (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tendencemi v chování spotřebitele při nákupu potravin. Pro účely zpracování této diplomové práce jsou jako skupina spotřebitelů zvoleni studenti vysokých škol ze Středočeského kraje. Teoretická část práce obsahuje poznatky související s nákupním chováním spotřebitelů při nákupu potravin a vlivy působící na toto chování. V analytické části práce jsou analyzovány nákupní zvyklosti u vybrané skupiny spotřebitelů. Nákupní chování je zkoumáno z hlediska četností nákupů, místa nákupu, nejčastěji nakupovaných kategorií potravin, hlavních kritérií rozhodování při nákupu potravin, vlivu reklamy a slevových akcí, významu informací o složení potravin a o zemi původu, zájmu o biopotraviny a zdravý životní styl, ochoty zkoušet dosud nevyzkoušené potraviny a přístupu k nákupu potravin prostřednictvím internetu. Závěrečná část práce vyhodnocuje nové tendence nákupních zvyklostí vybrané skupiny spotřebitelů a formuluje doporučení, jak pro dotčenou skupinu spotřebitelů, tak pro prodejce potravin.
Perspektiva maloobchodního prodeje obchodních řetězců s ohledem na právní úpravu ochrany spotřebitele
Remunda, Kamil
Tato diplomová práce hodnotí český maloobchodní trh s potravinami a přínos ochrany spotřebitele pro zákazníka s rozdělením na veřejnosprávní a soukromoprávní část. Důležitým tématem práce je efekt Zákona o významné tržní síle na maloobchodní subjekty. Část práce je věnována kritériu kvality potravin, které výrazně ovlivňují obchodní řetězce. Výsledky práce se prolínají se subjektivním hodnocením zákazníků, které byly získány z dotazníkového šetření se zaměřením na chování spotřebitele při nákupu potravin a na přínos ochrany spotřebitele pro zlepšení postavení zákazníka v nákupním procesu.
Ochrana spotřebitele při nákupu potravin
Studená, Lucie ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat práva spotřebitelů a povinnosti prodávajících při nákupu potravin. V první kapitole jsou definovány obecné pojmy týkající se této problematiky. V dalších kapitolách se práce zaměřuje na hlavní zásady ochrany spotřebitele v EU a ČR, na všeobecné požadavky na označení potravin, na obaly potravin jak z hygienického, tak recyklačního hlediska. Dalším důležitým aspektem, který bakalářská práce uvádí je problematika reklamace. Poslední kapitola se zabývá komparací ceny a kvality u konkrétních produktů. Prvním cílem práce je tedy ucelit čtenářovi obraz o ochraně spotřebitele při nákupu potravin v České republice a informovat ho o svých právech a povinnostech v této oblasti. Druhým cílem je dokázat čtenářovi, že ne vždy je kvalita hlavním atributem pro určení ceny zboží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.