Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Nové Nové sady - Přestavba území
Odstrčilík, Viktor ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce s názvem Nové Nové Sady řeší území v okolí třídy Nové Sady v situaci, kdy se hlavní železniční nádraží nepřesune do tzv. Jižního centra ale zůstane zachováno ve stávající poloze. Projekt zpracovává urbanismus lokality v současnosti málo zastavěné. Velkou část zabírají pozemky staveb dráhy. Cílem bylo vytvořit fungující městskou strukturu s vysokou hustotou obyvatel kombinovanou s menšími kancelářemi a obchody. Důležitý prvek je zahuštění stávající výstavby. Důraz je kladen na výhledy na dominanty Petrov a Špilberk, které toto území skýtá.
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Stuchlík, Aleš ; Konvička, Miloslav (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou brněnského hlavního nádraží a rozsáhlého území za tímto nádražím, včetně širších souvislostí v rámci železničního uzlu Brno a spádového regionu. Nádraží je v návrhu situováno v uživatelsky a provozně výhodné poloze v centru města. Zanádraží tak zůstává z pohledu centra za nádražím, nezůstává ale vnitřní periferií města. Blízkost centra města, vlakového i autobusového nádraží a tok řeky Svratky dávají jedinečné předpoklady pro vznik atraktivní čtvrti. Autor odmítá funkcionalistické uspořádání města a vertikální segregaci komunikací. Nová městská část je komponována za využití tradičního urbanistického repertoáru: ulic, náměstí a nábřeží vymezených uzavřenou blokovou zástavbou. Důraz je kladen na funkční systém veřejné dopravy, příznivé podmínky pro pěší pohyb a udržitelnost individuální automobilové dopravy, které je poskytnut prostor pro zajištění obsluhy oblasti, ale ne pro živelný růst ohrožující městské prostředí.
Nové Nové sady - Přestavba území
Odstrčilík, Viktor ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce s názvem Nové Nové Sady řeší území v okolí třídy Nové Sady v situaci, kdy se hlavní železniční nádraží nepřesune do tzv. Jižního centra ale zůstane zachováno ve stávající poloze. Projekt zpracovává urbanismus lokality v současnosti málo zastavěné. Velkou část zabírají pozemky staveb dráhy. Cílem bylo vytvořit fungující městskou strukturu s vysokou hustotou obyvatel kombinovanou s menšími kancelářemi a obchody. Důležitý prvek je zahuštění stávající výstavby. Důraz je kladen na výhledy na dominanty Petrov a Špilberk, které toto území skýtá.
Nové Nové sady - Přestavba území
Odstrčilík, Viktor ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce s názvem Nové Nové Sady řeší území v okolí třídy Nové Sady v situaci, kdy se hlavní železniční nádraží nepřesune do tzv. Jižního centra ale zůstane zachováno ve stávající poloze. Projekt zpracovává urbanismus lokality v současnosti málo zastavěné. Velkou část zabírají pozemky staveb dráhy. Cílem bylo vytvořit fungující městskou strukturu s vysokou hustotou obyvatel kombinovanou s menšími kancelářemi a obchody. Důležitý prvek je zahuštění stávající výstavby. Důraz je kladen na výhledy na dominanty Petrov a Špilberk, které toto území skýtá.
Nové Nové sady - Přestavba území
Odstrčilík, Viktor ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce s názvem Nové Nové Sady řeší území v okolí třídy Nové Sady v situaci, kdy se hlavní železniční nádraží nepřesune do tzv. Jižního centra ale zůstane zachováno ve stávající poloze. Projekt zpracovává urbanismus lokality v současnosti málo zastavěné. Velkou část zabírají pozemky staveb dráhy. Cílem bylo vytvořit fungující městskou strukturu s vysokou hustotou obyvatel kombinovanou s menšími kancelářemi a obchody. Důležitý prvek je zahuštění stávající výstavby. Důraz je kladen na výhledy na dominanty Petrov a Špilberk, které toto území skýtá.
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Stuchlík, Aleš ; Konvička, Miloslav (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou brněnského hlavního nádraží a rozsáhlého území za tímto nádražím, včetně širších souvislostí v rámci železničního uzlu Brno a spádového regionu. Nádraží je v návrhu situováno v uživatelsky a provozně výhodné poloze v centru města. Zanádraží tak zůstává z pohledu centra za nádražím, nezůstává ale vnitřní periferií města. Blízkost centra města, vlakového i autobusového nádraží a tok řeky Svratky dávají jedinečné předpoklady pro vznik atraktivní čtvrti. Autor odmítá funkcionalistické uspořádání města a vertikální segregaci komunikací. Nová městská část je komponována za využití tradičního urbanistického repertoáru: ulic, náměstí a nábřeží vymezených uzavřenou blokovou zástavbou. Důraz je kladen na funkční systém veřejné dopravy, příznivé podmínky pro pěší pohyb a udržitelnost individuální automobilové dopravy, které je poskytnut prostor pro zajištění obsluhy oblasti, ale ne pro živelný růst ohrožující městské prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.