Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Československé umění ve službách komunismu jako politického náboženství
Homutová, Ludmila ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Anotace: Práce se bude zabývat uměním v Československu v letech 1948 až 1989 a jeho úlohou v rámci komunistického politického systému, který měl v mnoha ohledech kvazi-religiózní charakter. Ne náhodou se komunismus označuje jako politické náboženství. Bakalářská práce se pokusí zachytit, jak se toto politické náboženství podepsalo na československém umění. Nejprve osvětlí pojem politické náboženství a také pojetí komunismu jako politického náboženství. Poté stručně charakterizuje socialistický realismus, produkt socialistické ideologie. Jádrem práce bude rozbor konkrétních děl, která budou posuzována z naznačeného hlediska vybraných pseudonáboženských projevům komunismu: manipulativní mytologizace dějin, glorifikace vůdců a vytváření posvátných míst a rituálů. Klíčová slova: Československo 1948 - 1989, komunismus, mytologizace, politické náboženství, sakralizace politiky, socialistický realismus
EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně (sémiotická analýza)
Hoffmannová, Aneta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně" se zabývá sémiotickým rozborem a mytologizací marketingového propagačního klipu 10. Zimního evropského olympijského festivalu mládeže 2011 (angl. EYOWF 2011). Studie je zasazena do rámce symbolického interakcionismu a mytologie jako sekundární narace. Vychází z teorií a terminologie lingvisty Ferdinanda de Saussura, francouzského sémiologa Rolanda Barthese a triadického pojetí znaku Charlese Sanderse Peirce. Práce se věnuje tvorbě mediálního sdělení, marketingové komunikaci a použití konkrétních znaků coby elementárních konstitučních prvků. Použitou metodou je sémiotická analýza. Analyzovaným vzorkem je audiovizuální text tzv. imageový spot o stopáži 2 minuty a 52 sekund, který obsahuje prvky celé komunikační kampaně. Prostřednictvím deskripce a interpretace jednotlivých zakódovaných znaků, z nichž je konkrétní kampaň složena, se práce pokusí zhodnotit a interpretovat komunikovaný materiál. Pozornost je soustředěna na jednotlivé záběry a střihy, grafické provedení, použité barvy, účinkující a celkovou mytologizaci jednotlivých prvků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.