Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební vzdělávání dětí se zrakovým postižením v základních uměleckých školách z pohledu pedagogů
BUJNOVSKÁ, Pavlína
Téma bakalářské práce je orientováno na hudební vzdělávání dětí se zrakovým postižením z pohledu pedagogů. Cílem je zpracovat aktuální poznání související s výše uvedeným tématem práce a poté popsat pohledem hudebních pedagogů práci se žákem se zrakovým postižením. Bakalářská práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracována na základě aktuální literatury a je rozčleněna do tří základních kapitol. První část vymezuje pojem zrakové postižení, uvádí různé druhy klasifikací a možnosti využití vyšších kompenzačních smyslů u zrakově postižených žáků. Druhá kapitola se věnuje legislativnímu ukotvení základních uměleckých škol, přípravě na výuku, vzdělávání žáků se zrakovým postižením v základních uměleckých školách a významu hudby u žáků se zrakovým postižením. Poslední kapitola se zaměřuje na komunikaci mezi žákem a hudebním pedagogem a poznání osobnosti každého z nich. Praktická část práce obsahuje dotazníkové šetření doplněné kvalitativním výzkumem v podobě nestrukturovaného hloubkového rozhovoru. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 18 hudebních pedagogů. Poté byl veden rozhovor s paní učitelkou ze základní umělecké školy. Z výzkumu vyplývá, že názory a zkušenosti učitelů základních uměleckých škol mají značný význam při hudebním vzdělávání dítěte se zrakovým postižením. Osobnostní rysy učitele a žáka se zrakovým postižením se při hudebním vzdělávání vzájemně setkávají. Informovanost učitelů základních uměleckých škol týkající se specifik vzdělávání žáků se zrakovým postižením se odvíjí od profesní zkušenosti. Více než desetileté zkušenosti učitelů, kteří se výzkumného šetření zúčastnili, včetně letité zkušenosti paní učitelky v rozhovoru dokazují, že zásadní význam v hudebním vývoji žáků se zrakovým postižením má dlouhodobá efektivní spolupráce a komunikace mezi učitelem a rodinou.
Vliv hudby na utváření identity žáka na 2. stupni ZŠ
Viktorinová, Barbora ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Diplomová práce cílí na popis vlivu hudby na utváření identity žáka na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část popisuje pojem identita, hudební identita a jejich vývoj v dospívání jedince. Také zahrnuje hudební výchovu v České republice se zaměřením na druhý stupeň základních škol. Tato část je zakončena nástinem charakteristiky osobnosti učitele a učitele hudební výchovy. Jádrem práce je výzkumná část, která je zaměřena na vliv hudby na vývoj identity žáka. Zkoumá hudební preference žáků, vliv učitele hudební výchovy a vztah žáků k hudbě. Účastníky výzkumu bylo 472 žáků druhých stupňů základních škol či odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ve třech krajích České republiky. Výzkum ukázal, že hudební preference nejsou ovlivněny vrstevníky, ale mnohem více sociálními sítěmi; také bylo prokázáno, že se hudební preference neliší podle úrovně hudebního vzdělání. Dále bylo potvrzeno, že hudba pomáhá žákům vyrovnávat se s jejich problémy a regulovat emoce. KLÍČOVÁ SLOVA Identita, adolescence, hudební identita, hudební výchova v ČR, učitel hudební výchovy, druhý stupeň ZŠ
Clara Schumannová. Žena, umělkyně, pedagožka
Šanderová, Jitka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem Clary Schumannové (1819 - 1896), významné německé koncertní klavíristky 19. století, mapuje její skladatelský odkaz a zabývá se i jejím pedagogickým působením. Skrze život této neobyčejné ženy, jejích přátel a současníků práce poskytne hlubší vhled do celkové hudební atmosféry 19. století, v rámci které osvětlí její význam a vliv na evropské klavírní umění.
Clara Schumannová. Žena, umělkyně, pedagožka
Šanderová, Jitka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem Clary Schumannové (1819 - 1896), významné německé koncertní klavíristky 19. století, mapuje její skladatelský odkaz a zabývá se i jejím pedagogickým působením. Skrze život této neobyčejné ženy, jejích přátel a současníků práce poskytne hlubší vhled do celkové hudební atmosféry 19. století, v rámci které osvětlí její význam a vliv na evropské klavírní umění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.