Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budování značky Gorillaz a její specifická image na hudebním trhu
Všelicha, Mikuláš ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Práce se věnuje marketingové teorii budování značky, která je posléze aplikována na konkrétní příklad virtuální hudební skupiny Gorillaz. Cílem bylo zjistit, zda jsou její aktivity v souladu s touto teorií a zda lze úspěch této netradiční skupiny vysvětlit právě pomocí marketingové teorie budování značky. K odpovědi na tyto otázky jsem se snažil dojít hledáním průniků teorie budování značky a aktivit hudební skupiny Gorillaz. Pro teorii jsem vycházel z publikací předních marketingových expertů v oblasti značky a také z několika prací studujících specifika hudebního trhu 21. století. Aktivity a strategii Gorillaz jsem popisoval na základě analýzy knih a studií, které o skupině vyšly, jejích internetových stránek, profilů na sociálních sítích, rozhovorů s jejími tvůrci a internetových článků o kapele. V práci dokazuji, že to, jakým způsobem byla vybudována hudební značka Gorillaz, do značné míry odpovídá doporučeným postupům z marketingové teorie budování značky. Ačkoli se na jejím vzniku nepodílel marketingový tým a nelze říct, že se jedná o výsledek marketingové strategie, přesto lze Gorillaz považovat za dobrý příklad správného budování značky. Přínos práce spatřuji v prozkoumání vztahu hudební skupiny a marketingu. Zkoumat do takové hloubky koncept hudebního interpreta jako značky je ojedinělé....
Digitální hudba na českém on-line trhu
Matějček, Karel ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Bakalářská práce Digitální hudba na českém trhu se primárně zabývá analýzou českého trhu s digitální hudbou. Cílem této práce je poskytnout komplexní přehled hlavně současné situace českého trhu, z hlediska právní, technologické a distribuční problematiky v návaznosti na historický vývoj i ve srovnání s americkým trhem. Součástí je teoretický úvod do dané problematiky a bližší rozebrání jednotlivých technologií a zdrojů, včetně volných či nelegálních. V další, analytické části práce, jsou detailně představeny a porovnány konkrétní portály s digitální hudbou, a to zejména z hlediska nabídky, uživatelské přívětivosti a cen. Část práce je věnována i stručnému porovnání nákladů na distribuci a prodej digitální a fyzické nahrávky. Na závěr se práce věnuje licencím, současným trendům v oblasti distribuce digitální hudby a zejména pak vlastnímu doporučení pro subjekty na českém trhu spolu s predikcí budoucího vývoje, založených mimo jiné na vlastní analýze a empirickém sběru dat a rozhovorů s konkrétními subjekty na trhu, s popisem výhod a nevýhod digitální distribuce a její role v distribučním modelu, s ohledem na možný budoucí vývoj trhu.
Specifika amerického maloobchodního trhu s hudbou
Beránek, Tadeáš ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice maloobchodního trhu Spojených států amerických. Především se zaměřuje na trh nahrané hudby a jeho specifika. Práce je koncipovaná jako tři hlavní části, jež jsou propojeny hlavním tématem a vzájemně se doplňují. První část slouží jako teoretický úvod do problematiky hudebního trhu USA. Je zde zmíněna základní terminologie, analýza podnikatelského prostředí USA a porovnání trhu hudebních nahrávek s ostatními zábavními trhy. Druhá část pojednává o historii trhu a především o jeho ekonomických výkonech -- tržbách a prodaných kusech ve sledovaném období 1989-2012. Poslední část zevrubně zkoumá hudební business, jeho subjekty a procesy. Dílčí kapitoly analyzují hudebního spotřebitele, zaměřující se na autorské právo a finanční aspekty nahrávání a vydávání hudebních nahrávek.
Analýza hudebního trhu z pohledu maloobchodu
Beránek, Tadeáš ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou hudebního trhu a jeho ekonomickým výkonem. Hlavním cílem je provedení důkladné teoretické a praktické analýzy hudebního trhu a zhodnocení ekonomických ukazatelů, jako jsou prodeje nahrávek a tržby z nich plynoucí. První a druhá kapitola se zaměřují na teoretické zhodnocení principů fungování trhu a srovnání hudebnin s ostatními produkty zábavního průmyslu (DVD, kino). Ve třetí kapitole je zachycen historický vývoj globálního hudebního trhu s důrazem na hudební formáty (LP, MC, CD). Poslední kapitola demonstruje vývoj tržeb a prodejů nahrávek na vybraných světových trzích a je zde uvedeno velké množství grafů a tabulek pro lepší názornost.
Analýza a predikce elektronického trhu s hudbou
Pulda, Michal ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Mutl, Michal (oponent)
Práce analyzuje podmínky a fungování současného trhu s hudbou s akcentem na její prodej v elektronických formátech. Dále vyjasňuje základní pojmy a vykládá právní rámec využívaný v České republice i ve světě. Technologickým aspektům je věnována část práce, která pojednává o rozdílných hudebních formátech, realizaci prodeje pomocí Internetu a o prostředcích pro sdílení obsahu. Zmíněny jsou i významné služby, které na Internetu fungují a do značné míry ovlivňují další vývoj tohoto odvětví. Pro pochopení současné situace je důležitá analýza fenoménu pirátství, která se opírá o dosud publikované studie a snaží se reflektovat postoje zákazníků, interpretů i hudebního průmyslu k současnému stavu na trhu. V poslední části jsou navrženy možnosti dalšího vývoje a potenciálně využitelných služeb, které by v budoucnosti mohly přinést hodnoty pro zákazníky a hudební průmysl jako celek. Mezi modely patří transformace ochranářských služeb, diversifikace nabídky, paušální přístup a streamovací služby. Nové modely jsou pak celkově zpracovány včetně návazností jednoho na druhý.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.