Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí258 - 267  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí v městě Třeboň
MACHOVÁ, Eliška
Třeboň je velmi známá nejen lázeňstvím, bohatým kulturním životem a mnoha památkami, ale také rybníkářstvím a rybniční soustavou, kterou tvoří nesčetně rybníků a dalších vodních ploch. Každoročně se zde koná mnoho výstav, festivalů, divadelních představení a mnoho dalších akcí. Dominantou Třeboně je státní zámek, ale pro návštěvníky nabízí město mnohem více atraktivit. Krajina okolo Třeboně vybízí k různým druhům sportovních aktivit a díky přítomnosti mnoha rybníků také k vodním sportům. Nelze také opomenout krásnou přírodu Třeboňska, která se stala chráněnou krajinnou oblastí. Díky těmto faktorům má Třeboň výborné předpoklady pro cestovní ruch a jeho další rozvoj. Diplomová práce má stanoveny tři cíle. První cíl má za úkol analyzovat nabídku a poptávku cestovního ruchu ve městě Třeboň. Druhým cílem je na základě šetření motivace, očekávání a image vybraných kulturních zařízení provést doplnění skladby produktů pro vybrané segmenty návštěvníků. V rámci třetího cíle dojde k navržení možností komunikace a kooperace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu ve městě Třeboň. Diplomová práce začíná teoretickou částí, která slouží jako podklad pro pochopení důležitých pojmů a dalších souvislostí. Dále došlo k bližší charakteristice řešeného území. Nejvíce informací o Třeboňsku poskytla situační analýza, při které byly vymezeny nejdůležitější předpoklady potřebné pro cestovní ruch. Informace získané ze situační analýzy a z dotazníkového šetření byly následně použity pro zpracování SWOT analýzy. Závěr diplomové práce se věnuje návrhům nových produktů v Třeboni a návrhům pro zlepšení komunikace a spolupráce mezi kulturními zařízeními a organizacemi působícími v cestovním ruchu.
Sbírka rukopisů a starých tisků muzea ve Strakonicích
HATOVÁ, Hana
Předkládaná diplomová práce se zabývá soupisem rukopisů a starých tisků uložených ve sbírkovém fondu muzejní knihovny ve Strakonicích. Po celkovém průzkumu fondu bylo vyčleněno 83 rukopisů, jeden prvotisk a 291 titulů starých tisků. Na základě vytvořených seznamů byl proveden podrobný popis, rozbor a analýza. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V úvodní kapitole je představen účel diplomové práce a kritika použitých pramenů a literatury. Do této kapitoly je včleněna krátká pasáž se všeobecnými informacemi o muzeích a jejich knihovnách. Druhá kapitola se stručně věnuje historii muzea ve Strakonicích. Další kapitola informuje o dějinách a vývoji strakonické muzejní knihovny. Čtvrtá kapitola blíže popisuje rukopisnou sbírku, prvotisk a staré tisky. Sbírka starých tisků byla podrobena jazykovému, časovému a místnímu popisu. Poté následuje rozbor tiskařů a nakladatelů, zmínky o provenienci starých tisků (exlibris, poznámky v textech, razítka atd.) a rozdělení knih do tematických skupin s konkrétními příklady tisků. Závěrečná kapitola obsahuje celkové shrnutí a význam diplomové práce. Ke konci diplomové práce je připojený seznam pramenů a literatury, seznam zkratek, seznam obrazových příloh (tabulky, grafy, fotografie). Součástí práce jsou také komentáře k vytvořeným soupisům a rozsáhlé seznamy rukopisů a starých tisků.
Financování vybrané příspěvkové organizace
FOŘTOVÁ, Martina
Tématem této diplomové práce je {\clqq}Financování vybrané příspěvkové organizace``. Cílem práce je zjistit, jak vybraná příspěvková organizace financuje svou činnost a najít další možné způsoby financování. V teoretické části je charakterizována příspěvková organizace zřízená územním samosprávným celkem {--} zřízení, povinné náležitosti a zrušení. Dále je zde popsáno zpracování rozpočtu a financování příspěvkových organizací. Druhou částí je část praktická, ve které je popsána vybraná příspěvková organizace, včetně rozboru hospodaření v letech 2006 {--} 2008 a dalších možností financování. Možností, jak získat finance je mnoho. Musí se však vědět, kde a jak hledat.
Příprava a vedení geologické exkurze do Hornického muzea Příbram
SILBERNÁGLOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na přípravu a vedení geologické exkurze do Hornického muzea Příbram. Exkurze je určena pro žáky 2. ročníku 6tiletého gymnázia, pro žáky 1. ročníku 4letého gymnázia, případně pro žáky 9. třídy základní školy s tím, že navazuje na zvládnuté učivo chemie, přírodopisu a zeměpisu. Exkurze je zaměřena na mineralogicko - geologickou expozici muzea a na dějiny a způsoby těžby rud a nerostných surovin v regionu.
Počátky muzejnictví ve Strakonicích, v Písku a ve Vodňanech
JIRSOVÁ, Blanka
Moje diplomová práce se věnuje projevu muzejní revoluce ve třech jihočeských městech. Zabývá se dobou vzniku městského muzea ve Strakonicích, v Písku a Vodňanech. Mapuje jejich vznik a vývoj od 80. let 19. století až do 30. let 20. století. Sleduje zakládání muzejních spolků, kuratorií a komisí, organizaci sběru muzejního materiálu a následnou instalaci muzejních sbírek a jejich otevření veřejnosti. Shodné prvky objevující se u jejich počátků odpovídají charakteristickým rysům, jimiž se vyznačuje rodící se české muzejnictví všeobecně. Mezi ně se řadí většinový podíl inteligence a bohatých lidí na založení muzea. Viditelný je také vzájemný vliv a spolupráce mezi jednotlivými muzei a nepřehlédnutelné je pozvolné pronikání žen do oblasti veřejného života, a tedy i do muzejnictví. Rozdíly pak naznačují vývoj rodícího se českého muzejnictví a poukazují na jeho pokroky a nové inspirativní prvky.
Výstavní činnost města Telče a její vliv na cestovní ruch
Vojtová, Barbora ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Karásek, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem výstavní činnosti v Telči s důrazem na současný stav. Sleduje její vliv na cestovní ruch města a navrhuje opatření, která by mohla vést ke zvýšení zájmu o telčské výstavy.
Analýza současné situace a návrh strategie rozvoje oblastního muzea
Kovaříková, Jana ; Hrůzová, Helena (vedoucí práce) ; Štíbrová, Eva (oponent)
V současné době, v době moderních informačních a multimediálních technologií, se výrazně mění spotřebitelské preference a tedy i důvody pro návštěvu muzeí. Muzeum již nemůže být bráno pouze jako jakýsi přehled autentických předmětů historické a jiné hodnoty, ale musíme jej chápat spíše jako místo, kde je návštěvníkovi nabízen výrazný kulturní prožitek, který návštěvou získá, a obohacení jeho života. Pokud muzea tento prožitek nenabízí, ztratí svou konkurenceschopnost oproti ostatním institucím. Cílem této diplomové práce je analyzovat současnou situaci a zpracovat návrh strategie rozvoje vybraného oblastního muzea.
Role distribuce v marketingu muzeí
Havlíková, Ivana ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Marketing se od konce minulého století stává nedílnou součástí řízení kulturních institucí včetně muzeí. Diplomová práce se věnuje distribuci kulturních služeb muzeí a galerií veřejnosti. V první, teoretické části práce, jsou nastíněny základy marketingu muzeí. Druhá část se věnuje problematice distribuce kulturních služeb muzeí a nejnovějším trendům v této oblasti, přičemž tato část je doplněna řadou příkladů z praxe domácích i zahraničních institucí muzejního typu. Ve třetí části práce je věnována pozornost distribuci produktu Národního muzea, jsou definovány hlavní nedostatky stávajícího stavu a navržen základní rámec distribuční strategie Národního muzea pro dobu uzavření jeho Historické budovy.
Financování příspěvkových organizací na příkladu Valašského muzea v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm
Cábová, Daniela ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Mikušek, Václav (oponent)
Obsahem diplomové práce je problematika financování příspěvkových organizací. První část práce je zaměřena na obecnou charakteristiku neziskových, podrobněji pak příspěvkových organizací - na specifika jejich zřízení, hospodaření, tvorby fondů a možnosti jejich využití. Praktická část se pak vztahuje na podmínky konkrétní příspěvkové organizace -- Valašského muzea v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, jejímž zřizovatelem je stát. Valašské muzeum patří mezi národní kulturní památky a je nejstarším muzeem v přírodě ve střední Evropě. Práce popisuje jednak činnost skanzenu, jeho organizaci a specifikuje vztahy ke zřizovateli, především se pak zaměřuje na veškeré dostupné zdroje jeho financování. Dále se zabývá hospodařením této příspěvkové organizace, rozborem jejích nákladových a výnosových položek, výsledku hospodaření a jeho využití.
Marketingová strategie vybrané neziskové organizace
Stará, Šárka ; Netková, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je sestavení marketingové strategie neziskové organizace. Je aplikována na neziskouvou organizaci pohybující se v oblasti kultury - Národní muzeum fotografie. Praktická část obsahuje analýzu makroprostředí, analýzu mikroprostředí, marketingovou strategii a návrhy a doporučení pro další rozvoj muzea.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí258 - 267  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.