Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizualizace činnosti multi-agentního systému pomocí enginu Unity
Prokop, Jaroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat základní vlastnosti multi-agentního systému Jason a herního enginu Unity3D. Následně se práce zabývá vytvořením vizualizační aplikace, s kterou bude přes síťovou komunikaci navazovat spojení aplikace napsaná ve frameworku Jason pro modelování multi-agentního prostředí. Ta bude zasílat požadavky na vizualizaci agentů a jejich prostředí na straně vizualizační aplikace.
Disruption of movement or cohesion of groups through individuals
Vejmola, Jiří ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Název práce: Narušení pohybu a soudržnosti skupin skrze jednotlivce Autor: Jiří Vejmola Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Roman Neruda, CSc., Ústav informatiky AV ČR, v. v. i. Abstrakt: Jen malé množství informovaných a stejně smýšlejících jedinců, průvod- ců, je potřeba k vedení jinak naivní skupiny. Zaměříme se na některé z možných změn, které mohou být způsobeny přítomností dalšího informovaného jedince s jinými zájmy, narušitele. Je naznačeno, že za normálních okolností není narušitel schopen způsobit nic významného. Abychom tomu předešli a zvýšili jeho šance na úspěch, zavádíme nový parametr - důvěryhodnost. Zkoumáme, jakým způsobem mění celkové chování. Ukazujeme, že zvýšená důvěryhodnost narušitele zvyšuje jeho vliv na ostatní. To poté způsobuje, že naivní jedinci jsou více ochotni jej následovat. Ukazujeme, že za vhodných podmínek se nakonec narušitel může stát tím, kdo vede skupinu. Klíčová slova: multi-agentní systém, rojová inteligence, emergence, důvěryhodnost
Vizualizace činnosti multi-agentního systému pomocí enginu Unity
Prokop, Jaroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat základní vlastnosti multi-agentního systému Jason a herního enginu Unity3D. Následně se práce zabývá vytvořením vizualizační aplikace, s kterou bude přes síťovou komunikaci navazovat spojení aplikace napsaná ve frameworku Jason pro modelování multi-agentního prostředí. Ta bude zasílat požadavky na vizualizaci agentů a jejich prostředí na straně vizualizační aplikace.
Automatický systém pro hraní hry Starcraft
Skácel, Dalibor ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na principy umělé inteligence použité v počítačových hrách a jejich demonstraci za pomoci implementovaného automatického systému pro hraní hry Starcraft. Tento systém využívá technik, jako jsou: rozhodovací stromy, konečné automaty a řeší rozhodování v reálném čase, ovládání množství rozdílných jednotek s různými schopnostmi a práci s nekompletní informací o nepříteli. Starcraft: Broodwar je jedna z nejznámějších her typu strategie v reálném čase (Real-time strategy game) a pro tuto práci byla vybrána kvůli své vyváženosti a dostupnému aplikačnímu rozhraní pro ovládání hry. Cílem je ukázat techniky umělé inteligence v praxi a vytvořit systém, který bude konkurenceschopný proti jiným systémům v soutěži SSCAI (Student Starcraft AI Tournament) i živým hráčům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.