Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zlaté pravidlo morálky v praxi
PRÁŠKOVÁ, Tereza
Zlaté pravidlo morálky je univerzálním vzorcem lidského chování, které ukládá nečinit druhým to, co sami nechceme, aby druzí činili nám. Tato bakalářská práce se zabývá pohledem na morálku, etiku a jejich aplikaci v běžném životě člověka. Současně mapuje některá složitá etická a morální rozhodnutí, například v problematice lidského svědomí a cti. Dále se tato práce věnuje člověku a jeho sebereflexi a problematice vnímání dobra a zla. V této práci je také možné nalézt související informace o právu, normách a zákonu a shrnutí současných mravních norem, morálce v náboženství a informace o kategorickém imperativu, jak je nazýván zákon mravnosti. Cílem této bakalářské práce je zmapovat argumenty, které informanti nejčastěji používají pro své morální jednání a jakou roli v jejich rozhodování hraje zlaté pravidlo morálky. Tyto cíle a závěry jsou pak shrnuty v závěrečné části této práce. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky byly zpracovány pomocí metody vytváření trsů, která slouží k seskupení určitých výroků do skupin dle společných znaků. Z výsledků výzkumu je zřejmé, že se informanti zlatým pravidlem morálky ve většině případů řídí, byť v teoretické rovině o něm povědomí nemají, a že motivací k jejich morálnímu chování je z největší části jejich svědomí, nebo vnitřní principy. Tato práce může být v sociální práci přínosná, coby sonda do uvažování lidí.
Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy
Šlapánková, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Název Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy Anotace Diplomová práce se zabývá hodnotovým systémem žáků 1. stupně základní školy. Stručně charakterizuje pojem hodnota z hlediska různých vědních disciplín a popisuje proces jeho utváření, dále se zabývá pojmem hodnotový systém. Zabývá se vlivem prostředí na utváření hodnotového systému žáků a mapuje současný stav učiva týkajícího se této problematiky. Praktická část poukazuje prostřednictvím dotazníkového šetření na aktuální stav hodnotové orientace dětí ve spojitosti s experimentem prováděným pomocí lekcí dramatické výchovy. Klíčová slova hodnoty, hodnotový systém, morální chování, etická výchova, utváření hodnot, dramatická výchova v procesu ovlivňování hodnotové orientace
Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy
Šlapánková, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Název Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy Anotace Diplomová práce se zabývá hodnotovým systémem žáků 1. stupně základní školy. Stručně charakterizuje pojem hodnota z hlediska různých vědních disciplín a popisuje proces jeho utváření, dále se zabývá pojmem hodnotový systém. Zabývá se vlivem prostředí na utváření hodnotového systému žáků a mapuje současný stav učiva týkajícího se této problematiky. Praktická část poukazuje prostřednictvím dotazníkového šetření na aktuální stav hodnotové orientace dětí ve spojitosti s experimentem prováděným pomocí lekcí dramatické výchovy. Klíčová slova hodnoty, hodnotový systém, morální chování, etická výchova, utváření hodnot, dramatická výchova v procesu ovlivňování hodnotové orientace
Etické aspekty vztahu "nabídka - poptávka"
ŘEHKA, Martin
Práce se zabývá vztahy v obchodním prostředí se zaměřením na etické aspekty vztahu nabídky a poptávky. První část práce se zabývá terminologickým popisem, druhá část pak pohledem ze strany prodávajících. Náhledem z druhé strany, tj. ze strany poptávky, se zabývá třetí část práce a v posledním bodě je uveden jejich vzájemný vztah. Cílem je pak ukázat důležitost správného morálního chování v obchodním prostředí, upozornit na nejčastější nemorálního chování a jejich důsledky, a dále uvést, jak se může morální chování vyplatit ve strategii nabízejícího či poptávajícího s výhledem do budoucna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.